• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gereviseerde X16XE - Welke olie? 5w40-10w40?

Door een kortsluiting is de brandstofpomp constant benzine door gaan duwen. Deze is door de injectors boven op de zuigers gekomen. Toen de zuigers en de inlaatbuizen volledig vol met benzine stonden , kwam de benzine uit de aanzuigbuis van de luchtfilterbak :jerry

Heb daarna eigenlijk niet nagedacht , en hem toch een keertje aangeduwd haha.

En volgens mij heeft hij toen wel ergens wat benzine doorheen geduwd.

Het lijkt me dat hij eerder de koppakking eruit duwt dan dat een drijfstang verbogen is. Of niet dan?

Koppakking is zo'n kleine ruimte dat ie die niet zomaar eruit drukt, maar het zou kunnen..

Dat de benzinepomp doordraait mag trouwens geen rede zijn dat er benzine in je blok komt...

dan hebben de injectoren ook vol open gestaan..

Willem

Ik had een massa en een plus kabel samen gelegd haha :jerry

Werken de injectors op massa? (brandstofpomp wel als ik het geod heb)

Ik zou anders ook niet weten waar die kvs heen gaat , zal van t weekend nog eens kijken of hij ergens lekt.

Morgen worden m'n bumpers , sideskirts etc opnieuw gespoten. En de krasjes en lichte plekjes bijwerken (kleine beginnende oppervlakte roest) :agent

Ja dan zou er Op de massa aansluiting van de Injectoren Constant + en constant masse hebben moeten staan.

en ja, het blijft moeilijk, die draadkleuren:

Even onthouden:

DIN (Duitse auto's (waaronder Opel)):

- Bruin = massa continu

- Bruin met andere kleur erbij: is massa geschakeld

- Zwart = + geschakeld

- Rood is + Continu

USA / Japan: (velen autoradio's bijvoorbeeld:

Rood = geschakelde +

Geel = Constante +

Zwart = massa (en deze word vaak verward met bruin)

Bekabeling motorcomputer:

je zal hebben gezien dat de meeste draden Bruin zijn, met een andere kleur erbij, dus bijvoorbeeld:

Bruin Rood

Bruin Geel

Bruin Blauw

Bruin oranje

Bruin violet

Dit houd dus in dat deze draden allemaal massa geschakeld zijn

Veel wat er op de motor zit aan sensoren kleppen en andere dingen worden veelal voorzien van Geschakelde + (Zwart), de aansturing gebeurd dan via de massa (Bruin met een kleurtje)

Willem

Terug
Naar boven