• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geschorste ascona kopen vraag................

hallo,

mijn vraag is, als k een geschorste opel koop, wordt deze dan van de schorsing opgeheven.

deze schorzing is bijna afgelopen, bijna 1 jaar.

moet je na 1 jaar direct weer wbelasting betalen.

kan niets duidelijks vinden bij die klote rdw site.

alvast bedankt.

Maarten

ascona b 182,3 pk op de achterbandjes:wors

hallo

zodra je de auto op naam krijgt word de schorsing opgeheven

je moet dan op het postkantoor aangeven dat ie weer geschorst moet worden

weet niet wat het precies extra kost

je hebt dan weer een jaar schorsing

je moet em dus elk jaar schorsen

als je er weer mee gaat rijden moet je weer naar het postkantoor om de schorsing op te heffen

hallo

zodra je de auto op naam krijgt word de schorsing opgeheven

je moet dan op het postkantoor aangeven dat ie weer geschorst moet worden

weet niet wat het precies extra kost

je hebt dan weer een jaar schorsing

je moet em dus elk jaar schorsen

als je er weer mee gaat rijden moet je weer naar het postkantoor om de schorsing op te heffen

idd, gemiddeld betaal je voor ene oldi toch al snel 7 tientjes per jaar

en schorsen doe je idd ivm apk, of als je een project hebt

wel handig dat het kan iig

idd, gemiddeld betaal je voor ene oldi toch al snel 7 tientjes per jaar

en schorsen doe je idd ivm apk, of als je een project hebt

wel handig dat het kan iig

[rquote=1865297&tid=142425&author=mallemalle]

wel handig dat het kan iig[/rquote]

:wtf

Betalen voor iets wanneer je er juist even geen gebruik meer van wilt maken:mad: "Wel handig dat het kan iig" is dan niet de eerste reactie die bij mij boven komt. En dan ook nog ieder jaar opnieuw en niet vergeten hoor.....

Misschien komt het omdat ik nog uit de tijd stam dat dit opeens moest...schorsen -lees- betalen en sinds een paar jaar ook voor mijn antieke bromfietsje.:swear

[rquote=1865297&tid=142425&author=mallemalle]

wel handig dat het kan iig[/rquote]

:wtf

Betalen voor iets wanneer je er juist even geen gebruik meer van wilt maken:mad: "Wel handig dat het kan iig" is dan niet de eerste reactie die bij mij boven komt. En dan ook nog ieder jaar opnieuw en niet vergeten hoor.....

Misschien komt het omdat ik nog uit de tijd stam dat dit opeens moest...schorsen -lees- betalen en sinds een paar jaar ook voor mijn antieke bromfietsje.:swear

het uitgangspunt van mijn opmerking is dat je voorheen gewoon moest betalen, ook al deed je niets met je voertuig

dat er kosten aan verbonden zijn is zuiver administratief, je kenteken moet worden aangepast, dat dat voor een niet belastingvrije wagen een belachelijke 72 euro moet kosten is een ander verhaal, en daar heb je ene punt, want het demotiveerd het schorsen zodat overheid meer centen kan vangen

het uitgangspunt van mijn opmerking is dat je voorheen gewoon moest betalen, ook al deed je niets met je voertuig

dat er kosten aan verbonden zijn is zuiver administratief, je kenteken moet worden aangepast, dat dat voor een niet belastingvrije wagen een belachelijke 72 euro moet kosten is een ander verhaal, en daar heb je ene punt, want het demotiveerd het schorsen zodat overheid meer centen kan vangen

in feite betaal je voor het niet meer betalen van wegenbelasting

tis iig goedkoper dan het hele jaar belasting betalen, tenzij je een suzuki alto rijdt of iets dergelijks

maar misschien wil je graag naar het rekening rijden?

in feite betaal je voor het niet meer betalen van wegenbelasting

tis iig goedkoper dan het hele jaar belasting betalen, tenzij je een suzuki alto rijdt of iets dergelijks

maar misschien wil je graag naar het rekening rijden?

auto hoeft niet belasting vrij te zijn hoor voor 23 euro schorsing, ouder dan een bepaald jaartal, mijn senator van 92 schorsen koste ook maar 23 euris

auto hoeft niet belasting vrij te zijn hoor voor 23 euro schorsing, ouder dan een bepaald jaartal, mijn senator van 92 schorsen koste ook maar 23 euris

dat je moet betalen om iets te wijzigen oké, daar kan ik mee leven. Maar elk jaar opnieuw? Waarom dan geen regeling, dat je bij de volgende wijziging (in gebruikname) weer moet betalen? Dat zou in iedergeval logischer zijn, omdat dan opnieuw administratieve handelingen verricht moeten worden. Als een voertuig eenmaal geschorst is, kan ie toch zo in het systeem blijven staan? Elk jaar opnieuw schorsen terwijl er niet mee gereden is, is puur staatskas spekken.

Terug
Naar boven