• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geschorste auto zonder apk laten keuren

Het mag alleen met de auto op een trailer of oprijauto. Tenzij je er op vertrouwd dat de smeris die rdw regel kent die hierboven genoemd wordt. Wat bijna nooit zo is.. En dan is het allemaal vermoeiend achteraf gelul met de boetes.

Wat je sowieso wil doen: is de auto verzekeren!

Met een oldtimer is het bijna de moeite toch niet om hem niet verzekerd te hebben, toch ;)

Als je dan ontschorst en ook nog verzekerd bent, mis je dus nog de apk.

En daar krijg je de boete automatisch voor binnen op het moment dat je hem ontschorste. 90euro (was dat iig)

Makkelijkst is als die garage hem gewoon even ophaalt met een oprij auto. Of met groene platen.

Mijn garage zou dat wel gratis doen ;) als het maar 2km was. Desnoods geef je hem een krat aldi bier ofzo..

Zelf zou ik hem sowieso ten alle tijden altijd en eeuwig zeker weten gewoon die 2km geschorst en al naar de garage toe rijden :) Of het nou mag of niet.. :)

Als het goed is kom je toch met apk terug. Kan je hem daar altijd nog ter plekke ontschorsen op je telefoon of internet op de pc daar.

Ik ben eens met mijn geschorste Mercedes helemaal uit Hongarije naar Nederland terug komen rijden :jerry

Ook wel eens met een verlopen rijbewijs trouwens, nu ik er aan denk... :)

Maar dat wil ik je zeker niet aanraden ;)

Dit jaar nog me cali uit de schorsing gehaald en de dag erna apk keuring gehad. En geen boeten binnen gehad. Apk was al paar maanden verlopen in de schorsing :sleeping

Als je auto verzekerd is en je op weg ben naar het keuringsstation mag je gewoon rijden. Geen detour nemen, alleen in één lijn naar het apk station. Elke politieagent dient die regel gewoon te kennen. Zorg er gewoon voor dat je kan aantonen dat je naar de apk gaat.

Indien de auto wordt afgekeurd bij het APK keurstation mag je eenmalig in een rechte lijn naar huis of de garage terugrijden, zorg wederom voor een bewijs dat je bij de keuring bent geweest.

De volgende keer mag je weer gewoon naar de apk enz enz..

@Fearless wrote:@bastian wrote:dat huidige systeem van dat elk jaar schorsen of anders aan apk en verzekering volden is een gezeik van hier tot tokio , ik wilde onlangs mijn 4,5t dodge weer schorsen zoals ik elk jaar deed , dit weigerde t postkantoor omdat r volgens hun een deel 3 ontbrak (?) gevolg : auto niet geschorst en een week later 2 bekeuriingen op de mat van elk 300 nog wat euro ..... , t zijn viezerikken daar in t hogere ambtelijke apparaat .

Je hebt zelf je papierwerk niet voor elkaar en vervolgens is het de schuld van een ander dat je een bekeuring krijgt.....

Denk is na, je weet wat je nodig hebt voor het schorsen, en als je deel 3 kwijt bent dan vraag je een nieuwe aan. Had je ruim van te voren al kunnen regelen.

Tis altijd zo simpel om maar boos te worden op anderen terwijl je zelf een foutje gemaakt hebt.[/qu

beste meneer fearless , ik heb met de tot mij beschikbare kentekenpapieren voorgaande jaren probleemloos de schorsing uit kunnen voeren , er zijn uit mijn map met autopapieren geen dokumenten zoekgeraakt .........

@bastian wrote:dat huidige systeem van dat elk jaar schorsen of anders aan apk en verzekering volden is een gezeik van hier tot tokio , ik wilde onlangs mijn 4,5t dodge weer schorsen zoals ik elk jaar deed , dit weigerde t postkantoor omdat r volgens hun een deel 3 ontbrak (?) gevolg : auto niet geschorst en een week later 2 bekeuriingen op de mat van elk 300 nog wat euro ..... , t zijn viezerikken daar in t hogere ambtelijke apparaat .

Je hebt zelf je papierwerk niet voor elkaar en vervolgens is het de schuld van een ander dat je een bekeuring krijgt.....

Denk is na, je weet wat je nodig hebt voor het schorsen, en als je deel 3 kwijt bent dan vraag je een nieuwe aan. Had je ruim van te voren al kunnen regelen.

Tis altijd zo simpel om maar boos te worden op anderen terwijl je zelf een foutje gemaakt hebt.

dat huidige systeem van dat elk jaar schorsen of anders aan apk en verzekering volden is een gezeik van hier tot tokio , ik wilde onlangs mijn 4,5t dodge weer schorsen zoals ik elk jaar deed , dit weigerde t postkantoor omdat r volgens hun een deel 3 ontbrak (?) gevolg : auto niet geschorst en een week later 2 bekeuriingen op de mat van elk 300 nog wat euro ..... , t zijn viezerikken daar in t hogere ambtelijke apparaat .

@bastian wrote:dat huidige systeem van dat elk jaar schorsen of anders aan apk en verzekering volden is een gezeik van hier tot tokio , ik wilde onlangs mijn 4,5t dodge weer schorsen zoals ik elk jaar deed , dit weigerde t postkantoor omdat r volgens hun een deel 3 ontbrak (?) gevolg : auto niet geschorst en een week later 2 bekeuriingen op de mat van elk 300 nog wat euro ..... , t zijn viezerikken daar in t hogere ambtelijke apparaat .

Schorsen via internet. heb je geen kenteken bewijs nodig.

(mits hij op jou naam staat)

En het fijne is dit kan 24uur per dag.

beste meneer fearless , ik heb met (dezelfde als voorgaande jaren) tot mij beschikbare kentekenpapieren voorgaande jaren probleemloos de schorsing uit kunnen voeren , er zijn uit mijn map met autopapieren tussentijds geen dokumenten zoekgeraakt.......

beste meneer corsaliefhebber , de eerste plaatsing is erg onduidelijk geplaatst daar mijn geschreven tekst direkt op de tekst van de oorspronkelijke schrijver kwam , dit probeerde ik te veranderen cq te verwijderen maar dat lukte niet , daarom heb ik t een tweede keer nog eens duidelijker geschreven in een eigen balk , betreft het rdw contacteren : dit heb ik dezelfde dag nog gedaan en ik kreeg als antwoord enkele opties die in werkelijkheid niet het probleem konden oplossen ( het dezelde dag nog kunnen schorsen) , maar toch bedankt voor de moeite om enkele links van t rdw toe te voegen .

hallo corsaliefhebber , in de eerste link die je hier neergezet hebt staat dat je als kentekenbewijzen deel 1b en deel 2 mee moet nemen naar t postkantoor , geloof t of niet maar deze twee dokumenten had ik gewoon bij mij net zo als de vorige keren ............. , de boete heb ik tot op heden niet betaald , op de zelfde dag heb ik de auto nog in de verzekering kunnen doen , de apk kon natuurlijk die dag niet meer geregeld worden en dat ga ik over ca 2 weken doen , ik heb besloten weer met de auto te gaan rijden , t hele verhaal zal nog wel een staartje krijgen ..

Terug
Naar boven