• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gestolen!!! Kadett-E Rood 5deurs! 1.8s

Net gebeld, ze gaan de auto thuis bezorgen. (In Arnhem..)

Schade is nog steeds onbekend...

Kapjes stuurkolom zijn stuk en middels een kastje daaronder gestart.

Schade aan de andere auto (die geraakt is) is er niet volgens hem, dus zal de buitenkant van mijn Kadett ook wel meevallen gok ik.

Afwachten, rond 12.00 weet ik meer. Zal rond 13.00 posten als het lukt.

Dat is mooi om te horen, maar waar staat die dan dat je hem zelf niet gaat halen, ik heb de d kadett ook gewoon gestart op de plek waar die terug gevonden was, en ben er gewoon mee naar huis gereden;)

Bij het bergingsbedrijf, de auto is betrokken geweest in een 'ongeluk' tegenpartij heeft alleen geen schade. Dus we hopen dat de kadett ook geen schade heeft...

Maar hoor net via de telefoon van JamesB009 dat ze de auto gaan bezorgen bij JamesB009 thuis... Maar het bergingsbedrijf doet beetje raar, dus effe afwachten hoe/wat. Ik dacht namelijk 'm zelf te gaan ophalen. Had al een vervangend contactslot geregeld e.d. :)

Ik kon die van mij toen ook gewoon ergens ophalen.

met schade en al natuurlijk..... :fy1

Ik hoop dat ie niet te veel schade heeft iig! :wors

ja ik vind het ook raar, normaal kan je de auto gewoon ophalen, ik hoop dat de schade voor jullie mee valt

anders heb je het kontaktslot mischien ook niet meer nodig

In 't slechtste geval heeft JamesB009 al z'n investeringen in de auto in elk geval terug. (Radio/GSI stoelen/Kleine Gereedschapjes in de kofferbak e.d.)

Er is wat vertraging, ze kunnen de sleepservice van mijn verzekering niet gebruiken ofzo, dus moeten ze een andere inschakelen. Deze is ervan op de hoogte maar wanneer ze hem langbrengen is nu onbekend. Ik word als het goed is zo terug gebeld met een tijd dat ze mijn Kadett komen terug brengen. Als dat morgen is dan ga ik direct vragen of ik hem vanmiddag met Aapje zelf kan ophalen. Ik wil niet te lang wachten namelijk.

Dus opnieuw.. afwachten..

James hier, net met Aapje naar de Kadett gereden. Hij is van buiten nog heel goed. 1 klein deukje aan de zijkant, maar dat is geen ramp.

Dashboard is echter wel losgetrokken. Veel losse kabels en het contactslot is uiteraard helemaal los. De kapjes zijn nog wel redelijk heel wat we nu konden zien. Hij startte alleen niet, maar de accu is helemaal leeg.

Zometeen terug met een andere accu en proberen de Kadett te starten zodat hij weer netjes voor de deur kan staan.

Verder dus goed nieuws over de buitenkant en de binnenkant valt ook redelijk mee.

dan zijn het echt een stel beunhazen geweest.

Een beetje doorgewinterde dief rijdt met een Kadett weg zonder al te veel schade te maken.

Maar ff zonder gekheid,fijn dat t allemaal meevalt.

Voor de binnenkant is in elk geval nog genoeg te vinden op de sloop!

en nu een krachtstroom anti-diefstalbeveiliging aanbrengen.

Weg met dit soort lui. Blijf van andermans Kadett af! (en in dit geval ook van mijn oude Kadett!)

Zo, weer stukje mee gereden.

Stuur is helaas kapot, helemaal verbogen en gescheurd. (Sorry michiel!)

Stuurkolom is verbogen dus hij schaaft nu bij het sturen, maar dat is opzich geen ramp heb ik mij laten vertellen. Maar moet wel op zoek naar een nieuwe.

De accu is ook helemaal dood, bergingsbedrijf heeft alarmlichten enzo aan gelaten. Accu aan de lader gehad maar heeft niet geholpen. Dus ook maar een nieuwe accu gehaald.

1 zekering stuk gegaan, van de lampen.

Verder valt het dus allemaal wel redelijk mee, maar het is allemaal schade en moeite, en dat blijft klote. Maar hij rijdt weer.

Hartstikke fijn dat de schade meevalt en ik hoop van harte dat je alle schade kunt herstellen !!

Ik heb zelf ook een Kadett E dus ik weet hoe je je voelt.

Groet en success, Rik

wat vreselijk zonde van het stuur, dat was een NOS onderdeel :thumbdown

Maar... als je nog een origineel stuur zoekt, het originele van je Kadett heb ik hier nog liggen :)

Hi, I'm new here and I saw your car was stolen. I'm feeling very sorry for you mate!:cry

But I may have a solution for you to prevent this from happening again.:fy1 Hope you can read English because my Dutch sucks!

I am an electronics design engineer and I designed a "startonderbreker" a while ago. It's pretty simple for a novice electronics geek to solder it together on a piece of perf board and the materials won't have to cost more than €10-20.

It works great!! Several times in the past they tried to rip my car, but never succeeded because it's not a standard system. It's nearly impossible to figure out when you don't know what's been done.

Here's the design schematic:

uDBgI.jpg

In practise it works as follows:

You turn the ignition key to make contact, then you need to operate the switch which will connect any bypassed connections between the engine and control unit. The engine starts.... Then I have incorporated a time delay which will keep the connections in tact for a few minutes so if you want to make a short quick stop (to adjust your GPS or whatever, write an SMS..) you don't need to re-activate it, engine still starts.

If you are going to leave the car for longer anyway and want to activate the safety stop right away then press the same button with the ignition key off and the system will activate right away, without delay.

I have included an LED which will be lit for as long as the delay is activated, it will only be lit when the ignition key is off. After the delay time when the light is out the car won't start until the button is pressed.

The circuit draws no power when the car is parked and the delay time is passed, when the button is pressed it'll draw just 160mA!!:vertag

Car thieves, eat that!!!:fy1

Zo, weer thuis en even tijd voor de foto's.

Van binnen is de schade wel te overzien, maar moest wel een traantje laten..

Kadett_gejat_01.JPG

En van buiten is het 1 kleine deuk, dus goed te overzien.

Kadett_gejat_02.JPG

valt nog mee de schade, ander dashboard andere stuurcolom , en sloten set, en je bent al een heel eind, als de motor en rest geen schade hebben geleden dan ben je er nog zeer goed vanaf gekomen, mijn astra zag erger uit

Wat een klootzakken zeg, dat is toch knap lastig te repareren zonder echt het hele dash te vervangen ben ik bang...:fy1

Misschien gelijk een mooi moment dan om dat echt goed aan te pakken, het nadeel in een voordeel om te keren...:thumbup Dan bedoel ik, gelijk ledjes er in en een startonderbreker er in bouwen, wellicht centrale vergrendeling. Die gasten staan vaak al eerder om een hoekje te kijken hoe jij uitstapt en wanneer ze hun kans kunnen grijpen. Als ze zien dat je hem met remote op slot zet krabben ze vaak al op hun achterhoofd....:vertag

Terug
Naar boven