• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gestolen!!! Kadett-E Rood 5deurs! 1.8s

Partij koppijn overgehouden na 't fixen van JamesB009's Kadett-E. Maar uiteindelijk hebben we 't contactslot eruit gesloopt omdat we dachten dat die schaafde bij 't sturen. Bleek later de stuurkolom zelf te zijn...

Dus als iemand nog een kolom voor 'weinig' heeft liggen en wilt daarmee JamesB009 wel wilt matsen? :)

Ook is z'n jaar oude (nieuwe eigenlijk) stuur kapot. Helemaal ontwricht. Onderkant van 't dashboard zoals je ziet op de foto.

Leukste komt nog, ik liet per ongeluk een schroefje vallen onder de stoel... Wat vind ik daaro: Een aardappelschilmesje.... LEKKER SPOREN ONDERZOEK FFS!

Afijn, bergbedrijf had de alarm lichten laten aanstaan. Dus accu was/is leeg (0,02v las m'n multipeter uit). Dus kosten sofar: Contactblokje, accu, hoop schoonmaakmiddel voor 't vingerafdrukstof weg te krijgen, nieuw stuur kolom, nieuw stuur, nieuw stuurslot king: En wss een nieuw dashboard als we 't willen fixen.

Dus wat hebben we nog nodig:

- Origineel kadett stuur

- Kadett-E stuurkolom.

- Kadett-E dashboard

- Nieuw stuurslot(met zonder/slot cilinder boeit niet, zetten we wel over)

origineel gepost door ginkelvanmichiel

ik heb james het originele kadettstuur al aangeboden, dat had ik nog liggen van voor dat het nieuwe erop had gezet. :) Ik spreek je binnenkort wel even aan op MSN om een afhaalafspraak te maken. Even kijken wanneer we beiden tijd hebben en waar we kunnen meeten.

Ik heb wel vaker accu's van de 'dood' gered.

Met een beetje goede lader laad je die wel weer op.

Mocht je misschien hier een keer in de buurt komen mag je hem altijd aan de lader hangen :)

Dat waren wel een stel prutsers hee... Mijn stuurslot en kapjes rond het stuur waren een stuk sneller en doeltreffender gesloopt zonder het stuur krom te krijgen.

Heel veel succes met het herstel!

En voor de toekomst: Altijd bobinekabel mee naar binnen nemen! :P

Dat deed ik erna iig..

origineel gepost door kaneelschep

Ik heb wel vaker accu's van de 'dood' gered.

Met een beetje goede lader laad je die wel weer op.

Mocht je misschien hier een keer in de buurt komen mag je hem altijd aan de lader hangen :)

Dat waren wel een stel prutsers hee... Mijn stuurslot en kapjes rond het stuur waren een stuk sneller en doeltreffender gesloopt zonder het stuur krom te krijgen.

Heel veel succes met het herstel!

En voor de toekomst: Altijd bobinekabel mee naar binnen nemen! :P

Dat deed ik erna iig..

Lekker gezond voor je bobine kabel..... Stuur is krom door de rem-actie als je 't verhaal goed gelezen had :) Stuurslot is erop gegaan tijdens 't rijden, daardoor moest ie volop in de ankers.

En de accu die erin zat was niet echt meer te vertrouwen, we hebben 'm vanacht aan de snellader gehad. En zal 'm verder op een action druppellader hangen... Maar dit ding is leuk voor in de toekomst in onze Caravan te stouwen... Maar niet echt meer betrouwbaar voor de auto... (al 2 keer leeg geweest. Al 2 keer nu opgewekt tot leven... Niet meer betrouwbaar).

Ja, trek dan je krukas sensor kabel los op de connector, of bouw die schakeling hierboven van Flying Vaux om het met een stukje meer bedieningsgemak voor mekaar te krijgen. Met die schakeling kun je zelfs allerlei andere leuke draadjes verbreken met één druk op de knop...:thumbup

iig nog sporen onderzoek gehad. toen met mijn kadett hebben ze helemaal niets gedaan. kwam briefjes tegen met buitenlandse taal en alles.

Ik maak een schakelaar ergens in 't dashboard die de massa van het dashboard verbreekt. Dus lampjes zullen niet oplichten zodra hij op contact komt...

Zonder die schakelaar is de auto dus eigenlijk 'dood' voor 't uiterlijk... Deze schakelaar word goed zoeken waar die zit :)

Daarnaast zet ik op de zelfde massa een relais die op het contact stroom geschakeld word via een aparte schakelaar... Deze relais schakelt de startmotor in/uit.

Daarmee heb je een soort 'parkeer lang schakelaar' voor de massa te verbreken.

En een 'snelle' schakelaar voor effekes snel de auto te parkeren. Zelfde idee had m'n pa ook in z'n Corsa. 1 keer al succesvol geholpen met het weerhouden van een Griek die auto wou gappen.. *

Dus al met al komt er een leuke onderbreker in :P Die gaat de boeven in de toekomst goed bezig houden :D

* = immigratie papieren had ie achtergelaten :wors king:

origineel gepost door mvhagen1979

iig nog sporen onderzoek gehad. toen met mijn kadett hebben ze helemaal niets gedaan. kwam briefjes tegen met buitenlandse taal en alles.

Deze was betrokken in een ongeluk, heeft andere prioriteiten.

Tja, het zijn meestal ook niet de slimste figuren heh...:afro anders hadden ze wel een normaal leven en een baan...

Die hou je zeker wel tegen met zo'n schakelaartje.:P

ik hoop dat het mee valt want dat slaat nergens op. voor contact sloten kan je beter ff op de sloop kijke is voordeliger en meschien dat ze nog wat onderdele in kleur hebbe die je nodig heb.

Jah. slaat inderdaad nergens op. Poten moeten ze thuis houden bij hun eigen rotzooi en minder jaloers zijn op andermans spullen.

Maareh.... Contactsloten? Sloop? Ehh??? Heb 't contactslot al zo'n beetje vervangen.... Tis dat ik geen stuurkolommen op voorraad had, anders zat die ook allang erin... Ben een halve sloperij hier :D

Ah, zekeringkast vanmiddag op z'n plek gezet, ging nog redelijk. Dashboard laten we verder even voor wat 't is.

Zit nu een goede startblokering in. Dus de volgende keer komen ze niet weg...

Alleen door de dode accu zit de dynamo nu raar te doen... (Wel zit er nu een nieuwe accu in) Maargoe, denk dat er een massakabel niet geheel lekker zit...

Ik zal JamesB009 wel effe een bevel geven dat ie foto's gaat maken :) We moeten nog wel effe bij michiel (de oude eigenaar) 't originele stuur afhalen... Dan krijg ik mijn Astra-F stuur weer terug voor m'n pekelbak. :)

Als iemand nog ene kadett-e stuurkolom heeft liggen, we houden ons aanbevolen.

Lekker gezond voor je bobine kabel.....

Wat kan er nou met een bobine kabel gebeuren??? :hmmz

Bij mij heeft het er iig al 2 keer voor gezorgd dat mn auto er nog was.

Een schakelaar is toch ook zo gevonden in je dashboard... Even met je handen overal langs voelen en klaar..

Ik had ooit een gti waar iemand lekker was wezen knutselen met zelf anti wegrijschakelaars maken.

Die was ook flink weggestopt. Iedereen die ik liet zoeken vond hem. Maar goed. misschien schrikt het af.

Stuur is krom door de rem-actie als je 't verhaal goed gelezen had Ik zei ook niet wanneer ie dat gedaan zou hebben.

alleen dat het prutsers waren... Wat je, om jouw woorden te gebruiken, had kunnen lezen, als je goed gelezen had. :sleeping

Terug
Naar boven