• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gestolen opel monza te Tilburg. (GEVONDEN)

@Vinci wrote:Ja, je kan nog beter als je die auto tegen komt hem nog terug jatten dan het officieel via de juten regelen in dit land!! Jij hebt immers de papiertjes in handen! Alleen even melden dat het een misverstand was en dat iemand hem toch even 'geleend' had....

En laat ze van mijn part die klootviool maar gekneveld en vastgebonden in een droge greppel terug vinden! Hij zou aan mij een hele slechte hebben! :swear :swear :swear

misschien helemaal nog niet zo gek idee...

wanneer je weg gaat altijd de sleutel van die auto meenemen, ten minste ik ga er van uit dat je die wel zelf hebt.

als je hem dan ziet staan pak je hem gewoon en eenmaal thuis bel je de politie en zeg je dat hij zo in eens weer voor je deur stond haha.

als ze het geloven weet ik niet, moet je natuurlijk wel uit kijken dat ze niet gaan zeiken over valse aangifte.

en anders als je hem ziet staan je eigen auto er achter of voor zetten en de politie bellen.

en gewoon wachten tot ze er zijn, desnoods laat je je eigen auto daar achter, maar ja als ze jou auto al stelen kun je dan ook van ze verwachten dat ze je andere auto er wel voor weg slepen of zo.

Wat vervelend zeg, heb dit ook al een paar keer mee gemaakt, en bij het terug vinden mag je niet zomaar je eigen auto weghalen, politie bellen en terplekke blijven wachten tot ze komen, en dan kan het zijn dat ze hem mee nemen voor sporen onderzoek, zoniet kan je hem zelf naar huis rijden.

Maar het is wel lef hebben in de buurt rond te kachelen en te tanken

Wat vervelend zeg, heb dit ook al een paar keer mee gemaakt, en bij het terug vinden mag je niet zomaar je eigen auto weghalen, politie bellen en terplekke blijven wachten tot ze komen, en dan kan het zijn dat ze hem mee nemen voor sporen onderzoek, zoniet kan je hem zelf naar huis rijden.

Maar het is wel lef hebben in de buurt rond te kachelen en te tanken

Die gozer lijkt overal schijt aan te hebben. Misschien ook wel een gevaarlijk jongetje.

Ik zou maar even uit de buurt blijven als je hem ziet met de auto en er rustig achter aan kachelen en de politie bellen.

En die het af laten handelen.

Een auto is geen mes in je ribben waard.

Die gozer lijkt overal schijt aan te hebben. Misschien ook wel een gevaarlijk jongetje.

Ik zou maar even uit de buurt blijven als je hem ziet met de auto en er rustig achter aan kachelen en de politie bellen.

En die het af laten handelen.

Een auto is geen mes in je ribben waard.

Hij een mes, ik een kruissleutel, maar goed ik ben het wel met je eens dat je geen enorm risico moet gaan nemen, helemaal niet omdat er steeds vaker ook vuurwapens in het bezit zijn van dat soort randdebielen.

Nee, maar wat je zegt en al gezegd is, reserve sleutels altijd op zak en volgen en op een moment dat hij hem ergens neer zet er gewoon mee weg rijden. Het rechtsysteem werkt namelijk wel mee als jij de geregistreerd eigenaar bent en hij geen enkele vorm van aankoopsbewijzen kan tonen. Neem ook aan dat hij niet huilend naar de politie gaat met het verhaal dat zijn o zo keurig gestolen auto van hem gestolen is....

Hij een mes, ik een kruissleutel, maar goed ik ben het wel met je eens dat je geen enorm risico moet gaan nemen, helemaal niet omdat er steeds vaker ook vuurwapens in het bezit zijn van dat soort randdebielen.

Nee, maar wat je zegt en al gezegd is, reserve sleutels altijd op zak en volgen en op een moment dat hij hem ergens neer zet er gewoon mee weg rijden. Het rechtsysteem werkt namelijk wel mee als jij de geregistreerd eigenaar bent en hij geen enkele vorm van aankoopsbewijzen kan tonen. Neem ook aan dat hij niet huilend naar de politie gaat met het verhaal dat zijn o zo keurig gestolen auto van hem gestolen is....

@Vinci wrote:Hij een mes, ik een kruissleutel, maar goed ik ben het wel met je eens dat je geen enorm risico moet gaan nemen, helemaal niet omdat er steeds vaker ook vuurwapens in het bezit zijn van dat soort randdebielen.

hoe steel jij een auto

je sloopt het slot

dan kom jij met de reserve sleutel

en die past dan niet in het slot ???

heb ik iets gemist want klik mij het logische op een oude auto( zo ie zo tot de astra f )

vanaf 94 heb je gecodeerde sleutels (ook maar 5 dus als je ze alle 5 hebt voor astra)

kun je nog zo alles mee nemen en anders zit er altijd ergens een override voor het cv systeem

@Vinci wrote:Hij een mes, ik een kruissleutel, maar goed ik ben het wel met je eens dat je geen enorm risico moet gaan nemen, helemaal niet omdat er steeds vaker ook vuurwapens in het bezit zijn van dat soort randdebielen.

hoe steel jij een auto

je sloopt het slot

dan kom jij met de reserve sleutel

en die past dan niet in het slot ???

heb ik iets gemist want klik mij het logische op een oude auto( zo ie zo tot de astra f )

vanaf 94 heb je gecodeerde sleutels (ook maar 5 dus als je ze alle 5 hebt voor astra)

kun je nog zo alles mee nemen en anders zit er altijd ergens een override voor het cv systeem

Ik heb ook geen idee hoor, ik steel geen auto's in de eerste plaats... :jerry

Maar je hebt gelijk, heb wel eens een poging tot diefstal mogen meemaken in mijn vorige Kadett, slot in het plaatwerk omgebogen en draden los bij contactslot...

Ik heb ook geen idee hoor, ik steel geen auto's in de eerste plaats... :jerry

Maar je hebt gelijk, heb wel eens een poging tot diefstal mogen meemaken in mijn vorige Kadett, slot in het plaatwerk omgebogen en draden los bij contactslot...

dus dat houd in dat ze de deur ook niet meer op slot kunnen doen ;)

zoals ik vaak gehoord heb starten ze hem door middel van draaden aan elkaar knopen toch?

wie weet werkt de sleutel ook nog wel gewoon, anders eerst eens uitzoeken welke draden het zijn

dus dat houd in dat ze de deur ook niet meer op slot kunnen doen ;)

zoals ik vaak gehoord heb starten ze hem door middel van draaden aan elkaar knopen toch?

wie weet werkt de sleutel ook nog wel gewoon, anders eerst eens uitzoeken welke draden het zijn

@soepkiepe wrote:dus dat houd in dat ze de deur ook niet meer op slot kunnen doen ;)

De golf van mijn vriendin was het stuurslot gesloopt en draaden door verbonden en 1 los om starten

@soepkiepe wrote:dus dat houd in dat ze de deur ook niet meer op slot kunnen doen ;)

De golf van mijn vriendin was het stuurslot gesloopt en draaden door verbonden en 1 los om starten

als ik mijn auto verlaat zorg ik dat hij altijd op stuurslot staat daarom was het nog makelijker om de golf weg tehalen mijn vriendin deed dat namelijk nooit

Terug
Naar boven