Ik heb een astra g uit 2001.
er zit een X16SZR motor in.
als hij stationair loopt is alles normaal.
als ik echter iets gas ga geven hoor ik een tik in de motor.
ik gaan kijken, en wat blijkt als ik 1 van de bougies er uit haalt hoor je het niet goed meer.
haal ik alleen het bougie kapje er vanaf hoor je het bij een bougie heel goed.
het is echter ook zo dat ik er achter kwam dat er al een hele tijd in de uitlaatspruitstuk 1 of 2 bouten missen.
Het geluid is er ook al een tijdje want het was al heel iets toen ik de auto een jaar geleden kocht, maar het nu meer opval omdat ik me middendemper er tussenuit heb gehaald.
Nu dacht ik, zal hij in die tijd iets ruimte hebben gehad tussen het blok en het uitlaatspruitstuk waardoor de pakking kapot is gegaan?
of hebben jullie andere ideeen?
er zit een X16SZR motor in.
als hij stationair loopt is alles normaal.
als ik echter iets gas ga geven hoor ik een tik in de motor.
ik gaan kijken, en wat blijkt als ik 1 van de bougies er uit haalt hoor je het niet goed meer.
haal ik alleen het bougie kapje er vanaf hoor je het bij een bougie heel goed.
het is echter ook zo dat ik er achter kwam dat er al een hele tijd in de uitlaatspruitstuk 1 of 2 bouten missen.
Het geluid is er ook al een tijdje want het was al heel iets toen ik de auto een jaar geleden kocht, maar het nu meer opval omdat ik me middendemper er tussenuit heb gehaald.
Nu dacht ik, zal hij in die tijd iets ruimte hebben gehad tussen het blok en het uitlaatspruitstuk waardoor de pakking kapot is gegaan?
of hebben jullie andere ideeen?