• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gevonden op vauxhall forum

Ik heb de mod vanavond uitgevoerd, dus vanaf spruitstuk naar fpr en dan externe dv, dus solenoid en vaccuumbox doen niet meer mee. De auto is veel soepeler en veel feller, ik vond m altijd nog een beetje sompig na mn motor ombouw maar t lijkt nu wel op een hele andere auto! Mn storing is er ook uit, dus geen vol boost meer als ik normaal optrek, echt een aanradertje dit!

Ik heb dit een tijdje terug gedaan :).

auto reageert veel vlotter op gas dus zeker een flinke winst.

Mijne is nu Gasklep Vacuum->T-Splitsing naar FPR en OEM RV.

Ook maar ff gedaan bij de coupe (te koop ;) ) maar merk er niet heel veel van, maar het vacuum traject is een stuk korter geworden, afblaas is wel wat harder en sneller king:

Ik heb mijn oem dv afgesloten, vraag me af of t ook werkt als ik gasklep vacuum->t stuk FPR -> externe dv zo aansluit? Gr

natuurlijk kan dat :D, hier de schets (oe dv kan uiteraard ook gewoon naar externe dv.
1452948162_6_w9C2.jpeg

En hier dan de foto's hoe t er in t echie uit ziet:

zwarte vacuumslang (dunne slangetje) vanaf je inlaatspruitstuk (ziet er miss anders uit dan de originele want heb er 1 van EDS)

1452947949_6_ks31.jpeg

Dan T stukje plaatsen en aansluiten externe dv

1452947994_6_gjyd.jpeg

En dan kan je m aan je benzine regelaar koppelen en klaar is kees, ik heb daartussen nog een t-stuk zitten voor mn turbodrukmeter (doorzichtige slang), als je evt nog een recircvalve hebt, gewoon t-stuk plaatsen en kun je daarheen ook nog een slang trekken. Ik heb deze afgesloten dus heb daar geen foto's van

1452948038_6_44J4.jpeg

Foto's van t geheel

1452948080_6_QDvX.jpeg

1452948124_6_y8R2.jpeg

Hierdoor doen dus de vacuumbox en solenoid niet meer mee waardoor t vacuumtraject aanzienlijk korter word en mijn auto veel directer en feller is geworden omdat ik een hoop gezeik had met die solenoid achterop. Hoop dat jullie hier genoeg aan hebben, gr Rick

ziet er logisch uit. Wat doet die solenoid eigenlijk? is dat het apparaatje wat zo tikt?

Ik denk dat ik dit ook eens ga proberen.

thanks voor de uitleg!

Terug
Naar boven