• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gevraagd: een aluminium lasser

2000

Woont hier bijna
Omdat een paar jaar terug mijn c20xe op mijn toch wel dure 1.8s carterpan gevallen is, ben ik op zoek naar iemand die het scheurtje (4cm) even dicht kan lassen. Graag in Noord Holland, want als ik verder moet rijden, dan kan ik 'm net zo goed in Beverwijk bij een bedrijf laten lassen.

Ik kan wel alu lassen, maar woon wat verder weg (omg Eindhoven).

Ik begrijp het als het te ver is, maar zou je graag willen helpen.

Ik ga van de week even een offerte laten maken. de carterpan moet worden gelast, gestraald, en gevlakt. Zal wel een knappe prijs worden, dus misschien is een andere een goedkopere oplossing :(

Bel eens met Freddy cane in gorredijk, zo'n carterpan is gewoon te versturen met de TNT.

Kost ook niet de hele wereld.

Succes king:

Het gaat me niet om de afstand, maar een uur of 2 zijn ze zo bezig, wat materiaal kosten erbij en een andere is al gauw goedkoper.

Gewoon ff bij de machinefabriek op de hoek vragen.

Het probleem is wel bij aluminium dat het na verloop van tijd verzadigd raakt met olie.

Moeilijk netjes te krijgen.

4 cm duurt 10 minuten.

Terug
Naar boven