• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gewoon pech hebben

GRSBK

Post weleens wat
Sinds November 2010 hebben wij onze toyota Auris 1.6/16 met een zeer luxe pakketvan 2007 30000km ingeleverd voor een Opel Zafira B 2.2/16 met bijna dezelfde luxe van 2006 102000km.Geen kosten zo de sleutel ruilen, gesloten portomonee

Wij waren namelijk opzoek naar een goede gezinsauto met dezelfde luxe als voorheen. Wij dachten we proberen een echt merk aangezien toyota wel gezinsauto's heeft maar een toyota kwaal ""weinig been ruimte"". Sinds we deze pracht auto hebben .... hebben we al het een en ander meegemaakt...

Af en toe start de auto niet lekker

De remmen zijn een keer blijven hangen achter (dat stinkt)

af en toe kunnen we de auto niet uitzetten

Af en toe een raar signal met achter uit rijden (al staan P sensoren uit)

Boordcomputer uit laten lezen en er waren geen foutmeldingen te zien

per toeval er achter gekomen dat de druksensor en een chip modificatie onder garantie bepaling vervangen moest worden (is gedaan)

Brandstofpomp vervangen

Is dit nu gewoon pech hebben:cry:cry of zijn er zo veel kwaaltjes bij Opel of heeft de vorige eigenaar niet genoeg zorg gedragen over zijn Auto. Zafira's zijn toch prima wagens dacht ik zo:thumbup!

Ik weet niet wat ik hiermee moet de garage ook niet ik kan de auto naar de garage brengen maar het is geen garantie dat ze wat vinden maarf wel dat ik dan een paar honderd euro lichter ben voor nutteloze zoek uurtjes. HELP ME!!!

kun je het niet lekker starten beter omschrijven?

Remmen blijven hagen was dat een handremkabelprobleem?

De auto nie tuitzetten? Sleutel eruit en auto blijft lopen??? Of sleutel kan er niet meer uit?

kun je het niet lekker starten beter omschrijven?

Remmen blijven hagen was dat een handremkabelprobleem?

De auto nie tuitzetten? Sleutel eruit en auto blijft lopen??? Of sleutel kan er niet meer uit?

Voor het starten moet je iets langer aanhouden

als hij eenmaal loopt is er geen probleem

de remmen was onverklaarbaar met zelf denk ik de handrem

heb de remmen gereinigd probleem is sinds vandaag al een week niet meer voorgekomen

de auto uitzetten (keyless go systeem) auto starten en afzetten met een knop. als ik de auto uit wil zetten kan ik op de knop indrukken wat ik wil maar heel af en toe gaat hij niet af en komt er een oranje slotje op het display

Voor het starten moet je iets langer aanhouden

als hij eenmaal loopt is er geen probleem

de remmen was onverklaarbaar met zelf denk ik de handrem

heb de remmen gereinigd probleem is sinds vandaag al een week niet meer voorgekomen

de auto uitzetten (keyless go systeem) auto starten en afzetten met een knop. als ik de auto uit wil zetten kan ik op de knop indrukken wat ik wil maar heel af en toe gaat hij niet af en komt er een oranje slotje op het display

Remmen die hangen komt omdat ze niet goed gangbaar zijn.

De auto zal wel een tijdje gestaan hebben bij dat bedrijf.

Inspuiten en de zuigers terug draaien en de boel goed schoonmaken. Dan ben je er wel van af.

Dat achteruitrij signaal is uit te zetten....maar waarom zou je dat doen? Parkeersensoren zitten er dan op

Remmen die hangen komt omdat ze niet goed gangbaar zijn.

De auto zal wel een tijdje gestaan hebben bij dat bedrijf.

Inspuiten en de zuigers terug draaien en de boel goed schoonmaken. Dan ben je er wel van af.

Dat achteruitrij signaal is uit te zetten....maar waarom zou je dat doen? Parkeersensoren zitten er dan op

dat signaal heeft niks te maken met de parkeersensoren die staan er los van want als ik deze uit heb gezet gebeurd het ook het is ook een hele ander toon, heb er verder geen verstand van maar kan het zijn da het keyles go systeem de sleutel niet meer detecteerd en dat dat toevallig iedere keer is geweest met het achteruitrijden?

Wat betreft het schoonmaken is dat een ingrijpende klus of ben je met ongeveer een uurtje of 2 wel klaar en moet je het halve motor blok demontere?

dat signaal heeft niks te maken met de parkeersensoren die staan er los van want als ik deze uit heb gezet gebeurd het ook het is ook een hele ander toon, heb er verder geen verstand van maar kan het zijn da het keyles go systeem de sleutel niet meer detecteerd en dat dat toevallig iedere keer is geweest met het achteruitrijden?

Wat betreft het schoonmaken is dat een ingrijpende klus of ben je met ongeveer een uurtje of 2 wel klaar en moet je het halve motor blok demontere?

dit soort problemen gaat nog veel vaker voorkomen bij autos van de huidige tijd die steeds meer worden volgepropt met allerlei kwetsbare en onbetrouwbare electronica

nee laat mij maar lekker oldtimer rijden

dit soort problemen gaat nog veel vaker voorkomen bij autos van de huidige tijd die steeds meer worden volgepropt met allerlei kwetsbare en onbetrouwbare electronica

nee laat mij maar lekker oldtimer rijden

er zijn ook mensen die luxe willen rijden en met elektronica voor extra veiligheid.:thumbup(AIRBAG? ABS? etc,etc?)

er zijn ook mensen die luxe willen rijden en met elektronica voor extra veiligheid.:thumbup(AIRBAG? ABS? etc,etc?)

Druksensor en chip modificatie: als je met de Zafira bij de Opel-dealer komt voor de onderhouds-beurt, kan hij a.h. chassisnummer zien dat er 'n modificatie moet worden uitgevoerd. Dit gebeurt altijd kosteloos (garantie) Meestal zit op zo'n modificatie 'n "looptijd" van twee jaar, dus als je in die tijd niet bij de Opel-dealer bent geweest: tja dan is het natuurlijk géén fout aan de auto of het merk. m.vr.groet bert.:o

Druksensor en chip modificatie: als je met de Zafira bij de Opel-dealer komt voor de onderhouds-beurt, kan hij a.h. chassisnummer zien dat er 'n modificatie moet worden uitgevoerd. Dit gebeurt altijd kosteloos (garantie) Meestal zit op zo'n modificatie 'n "looptijd" van twee jaar, dus als je in die tijd niet bij de Opel-dealer bent geweest: tja dan is het natuurlijk géén fout aan de auto of het merk. m.vr.groet bert.:o

dat weet ik het is ook vervangen kostenloos. maar het gaat er gewoon om dat ik veel pech heb met deze auto motorisch gezien verder is dit een top auto zo als ik al zei een pracht wagen dus NIKS tegen OPEL (zit hier niet op het forum om OPEL af te kraken terwijl ik er zelf een heb maar om elkaar hier te helpen en vragen te stellen!!! ikvraag ook om hulp met dit probleem en niet hoe ik opel moet beoordelen)

dat weet ik het is ook vervangen kostenloos. maar het gaat er gewoon om dat ik veel pech heb met deze auto motorisch gezien verder is dit een top auto zo als ik al zei een pracht wagen dus NIKS tegen OPEL (zit hier niet op het forum om OPEL af te kraken terwijl ik er zelf een heb maar om elkaar hier te helpen en vragen te stellen!!! ikvraag ook om hulp met dit probleem en niet hoe ik opel moet beoordelen)

[rquote=1860579&tid=142001&author=GRSBK]dat weet ik het is ook vervangen kostenloos. maar het gaat er gewoon om dat ik veel pech heb met deze auto motorisch gezien verder is dit een top auto zo als ik al zei een pracht wagen dus NIKS tegen OPEL (zit hier niet op het forum om OPEL af te kraken terwijl ik er zelf een heb maar om elkaar hier te helpen en vragen te stellen!!! ikvraag ook om hulp met dit probleem en niet hoe ik opel moet beoordelen)[/rquote]

Ik kon uit je verhaal niet echt opmaken of die onderdelen (druksensor en chip) al vervangen/gemodificeerd waren. Toen dacht ik: goh, laat ik mijn ervaring met 'n soortgelijk probleem eens op het Opel-forum zetten. Misschien heeft die forum-bezoeker GRSBK er wat aan. Niet gedacht hebbende dat me dit zou worden kwalijk genomen. M.vriendelijke groet, bert.:o

tot de volgende keer!

[rquote=1860579&tid=142001&author=GRSBK]dat weet ik het is ook vervangen kostenloos. maar het gaat er gewoon om dat ik veel pech heb met deze auto motorisch gezien verder is dit een top auto zo als ik al zei een pracht wagen dus NIKS tegen OPEL (zit hier niet op het forum om OPEL af te kraken terwijl ik er zelf een heb maar om elkaar hier te helpen en vragen te stellen!!! ikvraag ook om hulp met dit probleem en niet hoe ik opel moet beoordelen)[/rquote]

Ik kon uit je verhaal niet echt opmaken of die onderdelen (druksensor en chip) al vervangen/gemodificeerd waren. Toen dacht ik: goh, laat ik mijn ervaring met 'n soortgelijk probleem eens op het Opel-forum zetten. Misschien heeft die forum-bezoeker GRSBK er wat aan. Niet gedacht hebbende dat me dit zou worden kwalijk genomen. M.vriendelijke groet, bert.:o

tot de volgende keer!

Wat betreft langaanhouden starten en niet stoppen denk ik dat je eens je knop moet gaan controleren.

En anders je krukassensor laten vervangen.

Terug
Naar boven