• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gewoon pech hebben

Wat betreft langaanhouden starten en niet stoppen denk ik dat je eens je knop moet gaan controleren.

En anders je krukassensor laten vervangen.

ok Bert volgende keer misschien anders omschrijven

Maar hier staat toch duidelijk onder garantie bepaling::

per toeval er achter gekomen dat de druksensor en een chip modificatie onder garantie bepaling vervangen moest worden (is gedaan)

(geknipt uit eerder bericht)

gr GRSBK

ok Bert volgende keer misschien anders omschrijven

Maar hier staat toch duidelijk onder garantie bepaling::

per toeval er achter gekomen dat de druksensor en een chip modificatie onder garantie bepaling vervangen moest worden (is gedaan)

(geknipt uit eerder bericht)

gr GRSBK

maar goed weer ter zake:

ik zit met mijn handen in mijn haar wat moet ik doen?

*zuigersreinigen......

*krukassensor vervangen.....

* startknop nazien.....

ook dit gaat in de kosten oplopen

zonder garantie dat dit het probleem is verholpen

Het is lijkt mij zoeken na een speld in een hooiberg en het vervelende is het komt af en toe voor en niet continu

dus dat maakt het zoeken na een storing nog moeilijker.

Uit eerdere vragen blijkt dat een uitlezing van de boorcomputer ook niet altijd alle storing weergeven kunnen worden.

In de garage is de boordcomputer pas uitgelezen (a 35 euro) en gaf 2 foutcodes

1 had wat te maken met de brandstof inspuit (waarschijnlijk de druksensor die onder garantie bepaling is vervangen )

2 had te maken dat de wervelklep zou zijn vast gelopen volgens de garage moet die weer los zijn anders kun je niet eens rijden.

een OPEL garage heeft de foutcodes maar verwijderd en de garantie uitgevoerd, het probleem doet zich nog steeds voor:swear:wtf:swear:wtf

De verkoper waar we de auto gekocht hebben (2e hands) gaf maar een maand garantie op de motor middels is deze maand al lang en breed verlopen:(:(:(

maar goed weer ter zake:

ik zit met mijn handen in mijn haar wat moet ik doen?

*zuigersreinigen......

*krukassensor vervangen.....

* startknop nazien.....

ook dit gaat in de kosten oplopen

zonder garantie dat dit het probleem is verholpen

Het is lijkt mij zoeken na een speld in een hooiberg en het vervelende is het komt af en toe voor en niet continu

dus dat maakt het zoeken na een storing nog moeilijker.

Uit eerdere vragen blijkt dat een uitlezing van de boorcomputer ook niet altijd alle storing weergeven kunnen worden.

In de garage is de boordcomputer pas uitgelezen (a 35 euro) en gaf 2 foutcodes

1 had wat te maken met de brandstof inspuit (waarschijnlijk de druksensor die onder garantie bepaling is vervangen )

2 had te maken dat de wervelklep zou zijn vast gelopen volgens de garage moet die weer los zijn anders kun je niet eens rijden.

een OPEL garage heeft de foutcodes maar verwijderd en de garantie uitgevoerd, het probleem doet zich nog steeds voor:swear:wtf:swear:wtf

De verkoper waar we de auto gekocht hebben (2e hands) gaf maar een maand garantie op de motor middels is deze maand al lang en breed verlopen:(:(:(

[rquote=1860440&tid=142001&author=GRSBK]Sinds November 2010 hebben wij onze toyota Auris 1.6/16 met een zeer luxe pakketvan 2007 30000km ingeleverd voor een Opel Zafira B 2.2/16 met bijna dezelfde luxe van 2006 102000km.Geen kosten zo de sleutel ruilen, gesloten portomonee

Wij waren namelijk opzoek naar een goede gezinsauto met dezelfde luxe als voorheen. Wij dachten we proberen een echt merk aangezien toyota wel gezinsauto's heeft maar een toyota kwaal ""weinig been ruimte"". Sinds we deze pracht auto hebben .... hebben we al het een en ander meegemaakt...

Af en toe start de auto niet lekker

De remmen zijn een keer blijven hangen achter (dat stinkt)

af en toe kunnen we de auto niet uitzetten

Af en toe een raar signal met achter uit rijden (al staan P sensoren uit)

Boordcomputer uit laten lezen en er waren geen foutmeldingen te zien

Brandstofpomp vervangen

Is dit nu gewoon pech hebben:cry:cry of zijn er zo veel kwaaltjes bij Opel of heeft de vorige eigenaar niet genoeg zorg gedragen over zijn Auto. Zafira's zijn toch prima wagens dacht ik zo:thumbup!

Ik weet niet wat ik hiermee moet de garage ook niet ik kan de auto naar de garage brengen maar het is geen garantie dat ze wat vinden maarf wel dat ik dan een paar honderd euro lichter ben voor nutteloze zoek uurtjes. HELP ME!!![/rquote]

heb zelf ook een B 2.2 maar dan een AUT zonder key-less uit 2006

dat met die remmen heb ik ook. Gister avond kwam ik er ook achter tot het van achter kwam. had het al vaker geroken. moet ik de wielen demonteren om het schoon te maken?

bij mij is ook de druk sensor vervangen maar die chip niet misschien omdat ik een AUT heb.

gelukkig heb ik er geen problemen mee(klop klop op hout dan he:P )

succes er mee

[rquote=1860440&tid=142001&author=GRSBK]Sinds November 2010 hebben wij onze toyota Auris 1.6/16 met een zeer luxe pakketvan 2007 30000km ingeleverd voor een Opel Zafira B 2.2/16 met bijna dezelfde luxe van 2006 102000km.Geen kosten zo de sleutel ruilen, gesloten portomonee

Wij waren namelijk opzoek naar een goede gezinsauto met dezelfde luxe als voorheen. Wij dachten we proberen een echt merk aangezien toyota wel gezinsauto's heeft maar een toyota kwaal ""weinig been ruimte"". Sinds we deze pracht auto hebben .... hebben we al het een en ander meegemaakt...

Af en toe start de auto niet lekker

De remmen zijn een keer blijven hangen achter (dat stinkt)

af en toe kunnen we de auto niet uitzetten

Af en toe een raar signal met achter uit rijden (al staan P sensoren uit)

Boordcomputer uit laten lezen en er waren geen foutmeldingen te zien

Brandstofpomp vervangen

Is dit nu gewoon pech hebben:cry:cry of zijn er zo veel kwaaltjes bij Opel of heeft de vorige eigenaar niet genoeg zorg gedragen over zijn Auto. Zafira's zijn toch prima wagens dacht ik zo:thumbup!

Ik weet niet wat ik hiermee moet de garage ook niet ik kan de auto naar de garage brengen maar het is geen garantie dat ze wat vinden maarf wel dat ik dan een paar honderd euro lichter ben voor nutteloze zoek uurtjes. HELP ME!!![/rquote]

heb zelf ook een B 2.2 maar dan een AUT zonder key-less uit 2006

dat met die remmen heb ik ook. Gister avond kwam ik er ook achter tot het van achter kwam. had het al vaker geroken. moet ik de wielen demonteren om het schoon te maken?

bij mij is ook de druk sensor vervangen maar die chip niet misschien omdat ik een AUT heb.

gelukkig heb ik er geen problemen mee(klop klop op hout dan he:P )

succes er mee

He HITman

Je moet de wielen idd demonteren

dan een bak onder je remschijf zetten

(bv afwasbak is groot genoeg)

de remschijf + de blokken inspuiten met remmenreiniger

de remschijf + blokken droogblazen met een compressor

als je dit allemaal gedaan hebt zul je zien dat er een hoop

rotzooi:puke in de bak licht

de druksensor en chip

die chip weet ik niet met een automaat

sucses met remmen reinigen

He HITman

de druksensor en chip

sucses met remmen reinigen

beste grsbk, dit is natuurlijk botte pech voor je, heb je eindelijk een fijne,ruime auto voor het gezin en dan krijg je dit.

Ik heb dezelfde pech met onze zafira 2.2, eerst aircoleidingen lek geintje van 630 euro en nog geen maand daarachteraan egr en vacuumklep stuk +/_ 1000 euro MAAR!!!, wij laten het wel repareren (airco is al gereed) ondanks de hoge kosten want verder is het gewoon een hele fijn auto en multi funcioneel en een prima auto om caravan of trailler te trekken (gewicht wat je mag trekken is hoog).

Ondanks onze hoge kosten blijven wij nog heel tevreden met deze auto.

Dit verhaal is an geen oplossing voor de problemen welke je hebt maar misschien een hart onder de riem dat er meer mensen met een zafira zijn met botte pech, maar toch tevreden met hun zafira. p.s. Ik werk niet bij G.M. of een opel garage.

beste grsbk, dit is natuurlijk botte pech voor je, heb je eindelijk een fijne,ruime auto voor het gezin en dan krijg je dit.

Ik heb dezelfde pech met onze zafira 2.2, eerst aircoleidingen lek geintje van 630 euro en nog geen maand daarachteraan egr en vacuumklep stuk +/_ 1000 euro MAAR!!!, wij laten het wel repareren (airco is al gereed) ondanks de hoge kosten want verder is het gewoon een hele fijn auto en multi funcioneel en een prima auto om caravan of trailler te trekken (gewicht wat je mag trekken is hoog).

Ondanks onze hoge kosten blijven wij nog heel tevreden met deze auto.

Dit verhaal is an geen oplossing voor de problemen welke je hebt maar misschien een hart onder de riem dat er meer mensen met een zafira zijn met botte pech, maar toch tevreden met hun zafira. p.s. Ik werk niet bij G.M. of een opel garage.

He Zaffipaul

Een Opel Zafira is inderdaad een fijne auto

:thumbup:thumbup:thumbup

Het is gewoon pech hebben ik zou het best willen laten

maken maar dan moet het wel een oorzaak hebben

niemand kan mij zeggen wat er aan de hand is ik hoor allen maar:

""het kan dit, het kan dat, het kan zus, het kan zo, etc etc""

Ik werd er al op het laatst gek van maar idd een geruststelling ik heb het niet alleen ""PECH"":cry:cry:cry

De beste oplossing is een nieuwere te kopen hoop ik dan maar dat is ook meteen weer zo'n harde aanpak.

bedankt voor je steun.:thumbup

He Zaffipaul

Een Opel Zafira is inderdaad een fijne auto

:thumbup:thumbup:thumbup

Het is gewoon pech hebben ik zou het best willen laten

maken maar dan moet het wel een oorzaak hebben

niemand kan mij zeggen wat er aan de hand is ik hoor allen maar:

""het kan dit, het kan dat, het kan zus, het kan zo, etc etc""

Ik werd er al op het laatst gek van maar idd een geruststelling ik heb het niet alleen ""PECH"":cry:cry:cry

De beste oplossing is een nieuwere te kopen hoop ik dan maar dat is ook meteen weer zo'n harde aanpak.

bedankt voor je steun.:thumbup

[rquote=1861265&tid=142001&author=GRSBK]He HITman

de druksensor en chip

sucses met remmen reinigen[/rquote]

Dan maak je alleen maar de boel schoon.......dan heb je nog niets gangbaar gemaakt..

Klevende remmen zul je even los moeten halen...zuigertjes terugdrukken met wat wd40 of iets anders onder het rubber.

Max een half uur per kant........

NIET MOEILIJK.

[rquote=1861265&tid=142001&author=GRSBK]He HITman

de druksensor en chip

Dan maak je alleen maar de boel schoon.......dan heb je nog niets gangbaar gemaakt..

Klevende remmen zul je even los moeten halen...zuigertjes terugdrukken met wat wd40 of iets anders onder het rubber.

NIET MOEILIJK.

[rquote=1862496&tid=142001&author=Fearless][rquote=1861265&tid=142001&author=GRSBK]He HITman

de druksensor en chip

NIET MOEILIJK.[/rquote]

je hebt gelijk Fearless voor het gangbaar maken moet je idd

zoiets doen

Maar voor het remmen reinigen heeft de OPEL garage mij

dit in iedergeval verteld

[rquote=1862496&tid=142001&author=Fearless][rquote=1861265&tid=142001&author=GRSBK]He HITman

de druksensor en chip

NIET MOEILIJK.[/rquote]

je hebt gelijk Fearless voor het gangbaar maken moet je idd

zoiets doen

Maar voor het remmen reinigen heeft de OPEL garage mij

dit in iedergeval verteld

Terug
Naar boven