• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken?

Erwin

Post weleens wat
Hallo,

Ik heb een zwarte Vectra C GTS. Ik wil de lak eens goed gaan behandelen dat hij weer als nieuw uitziet. Ik heb hem vorig jaar in de turtle wax gezet en was wel tevreden over het resultaat. Ik ging vandaag nieuwe turtle wax halen en zag een turtle wax black box pakket staan. Dit zou de auto een dieper zwarte uitstraling geven. Iemand ervaring met dit spul en weet iemand of deze ook geschikt is voor metallic lak?

Als ik jou was zou ik gewoon de regular nemen en kwaad kan het zeker niet.

Ik zelf gebruik die van dodojuice vind ik zelf een prima prijs kwaliteit verhouding hebben.

Als ik jou was zou ik gewoon de regular nemen en kwaad kan het zeker niet.

Ik zelf gebruik die van dodojuice vind ik zelf een prima prijs kwaliteit verhouding hebben.

Even tussendoor, nu ik dit topic aan het volgen ben en ook van plan ben om klei met detailer te gebruiken, even een vraagje.

Ik heb op carclean gekeken en ik vind daar dus verschillende soorten klei.

Ja ik weet dat er verschillende merken zijn, maar ik bedoel dat er de ene keer soft klei en de andere keer regular klei ofzo bijstaat voor grovere vervuiling.

Nu vroeg ik me af of je gewoon niet voor de zekerheid regular kan nemen ipv soft om er zeker van te zijn dat je echt alle boomsappen en diep vuil etc. weg zal kleien.

Of kan dat schadelijk zijn voor je lak?

Welke gebruiken jullie?

Ik hoor graag jullie reactie,

groet,

Evert.

Even tussendoor, nu ik dit topic aan het volgen ben en ook van plan ben om klei met detailer te gebruiken, even een vraagje.

Ik heb op carclean gekeken en ik vind daar dus verschillende soorten klei.

Ja ik weet dat er verschillende merken zijn, maar ik bedoel dat er de ene keer soft klei en de andere keer regular klei ofzo bijstaat voor grovere vervuiling.

Nu vroeg ik me af of je gewoon niet voor de zekerheid regular kan nemen ipv soft om er zeker van te zijn dat je echt alle boomsappen en diep vuil etc. weg zal kleien.

Of kan dat schadelijk zijn voor je lak?

Welke gebruiken jullie?

Ik hoor graag jullie reactie,

groet,

Evert.

@Erwin wrote:Hallo,

Ik heb een zwarte Vectra C GTS. Ik wil de lak eens goed gaan behandelen dat hij weer als nieuw uitziet. Ik heb hem vorig jaar in de turtle wax gezet en was wel tevreden over het resultaat. Ik ging vandaag nieuwe turtle wax halen en zag een turtle wax black box pakket staan. Dit zou de auto een dieper zwarte uitstraling geven. Iemand ervaring met dit spul en weet iemand of deze ook geschikt is voor metallic lak?

Ik gebruik zelf ook Turtle Wax, die voor metalic lakken in de blauwe flacon.

1 á 2 keer per jaar in de was zetten, en tussendoor regelmatig afspuiten in de wasbox, en handwassen met de zachte shampoo van Chemical Guys.

Ik krijg regelmatig complimenten vanwege het glimmen en glanzen van mijn 16 jaar oude Vectra! Of ik hem pas heb laten spuiten! Niet dus. Gewoon, met Turtle Wax uit de blauwe flacon. :D

@Erwin wrote:Hallo,

Ik gebruik zelf ook Turtle Wax, die voor metalic lakken in de blauwe flacon.

1 á 2 keer per jaar in de was zetten, en tussendoor regelmatig afspuiten in de wasbox, en handwassen met de zachte shampoo van Chemical Guys.

Ik krijg regelmatig complimenten vanwege het glimmen en glanzen van mijn 16 jaar oude Vectra! Of ik hem pas heb laten spuiten! Niet dus. Gewoon, met Turtle Wax uit de blauwe flacon. :D

@DeMeistah wrote:niks mis met turtle wax hoor.. er zijn geheid betere op de markt maar turtle wax krijg de klus ook zeker voor elkaar, zal best een verschil zijn tussen de goedkopere wax en de duurdere. maar vies word hij toch wel weer, doe mn tigra zo 1 keer in de 2-3 maanden goed in de (turtle) wax zetten en met het blote oog zul je geen verschil zien met deze of profesionele wax. als je elk weekend op een meeting/show staat kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je het beste van het beste wilt.

Met alle respect hoor je doet er dus iedere keer een nieuwe waxlaag op en meer niet!

Dat kan je toch echt niet vergelijken met een volledige detail beurt waar dus eerst je lak gereinigd wordt en daarna gepollijst wordt naar als nieuw en daarna word er een keer een waxlaag of sealant laag op aangebracht.

En je kan me niet wijs maken dat je dat verschil niet ziet!

@DeMeistah wrote:niks mis met turtle wax hoor.. er zijn geheid betere op de markt maar turtle wax krijg de klus ook zeker voor elkaar, zal best een verschil zijn tussen de goedkopere wax en de duurdere. maar vies word hij toch wel weer, doe mn tigra zo 1 keer in de 2-3 maanden goed in de (turtle) wax zetten en met het blote oog zul je geen verschil zien met deze of profesionele wax. als je elk weekend op een meeting/show staat kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je het beste van het beste wilt.

Met alle respect hoor je doet er dus iedere keer een nieuwe waxlaag op en meer niet!

Dat kan je toch echt niet vergelijken met een volledige detail beurt waar dus eerst je lak gereinigd wordt en daarna gepollijst wordt naar als nieuw en daarna word er een keer een waxlaag of sealant laag op aangebracht.

En je kan me niet wijs maken dat je dat verschil niet ziet!

niks mis met turtle wax hoor.. er zijn geheid betere op de markt maar turtle wax krijg de klus ook zeker voor elkaar, zal best een verschil zijn tussen de goedkopere wax en de duurdere. maar vies word hij toch wel weer, doe mn tigra zo 1 keer in de 2-3 maanden goed in de (turtle) wax zetten en met het blote oog zul je geen verschil zien met deze of profesionele wax. als je elk weekend op een meeting/show staat kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je het beste van het beste wilt.

niks mis met turtle wax hoor.. er zijn geheid betere op de markt maar turtle wax krijg de klus ook zeker voor elkaar, zal best een verschil zijn tussen de goedkopere wax en de duurdere. maar vies word hij toch wel weer, doe mn tigra zo 1 keer in de 2-3 maanden goed in de (turtle) wax zetten en met het blote oog zul je geen verschil zien met deze of profesionele wax. als je elk weekend op een meeting/show staat kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je het beste van het beste wilt.

ik ben geen fan van turtle wax

er is echt wel beter spul op de markt zoals Meguiars, Smartwax, Chemical Guys, etc. (en nee ook geen commandant ;))

wil je je auto eens goed waxen moet je maar eens een (beginners) stappen plan uitvoeren.

wassen

(al het groffe vuil en zand eraf)

met 2 emmers. 1 met sop en 1 met water om je washand uit te spoelen alvorens weer te soppen.

anders smeer je al het vuil van je auto er weer terug op!!!

Drogen

gewoon met een goede microvezel droogdoek je auto drogen.

scheelt je een hoop kalkvlekken

kleien!!!

this is where the real magic happens!!

Boomsappen, teer en allerlei andere troep (zoals turtlewax ;)) komt van je lak af

wees eerlijk, als je wax over vuil smeert krijg je toch nooit je gewenste effect.

Detailing Clay sets zijn goed te krijgen van Meguiars, Chemical Guys en nog andere

Hier ga je je werkelijk van verbazen welk effect het heeft!!

Polijsten

Ga naar een autoshop voor een goed polijst middel om fijne krasjes in de blanke lak weg te werken.

Meguiars Ultimate Compound is wel een aardige bv

waxen

koop een goede harde carnauba wax.

Ik heb zelf Goldclass liquid wax van Meg's en Chemical Guys Hardcore XXX Paste Wax

Als je net gepoetst hebt, geven ze beiden wel een vergelijkbaar resultaat.

Echter blijft de Chemical Guys vaste/harde wax VEEL langer zitten, voor een hele nette prijs!!

Gebruik tevens goede microvezel producten zoals washand, droogdoek en poetsdoeken

Het is even een investering, maar je zult zien, het is het allemaal waard :wors

ik ben geen fan van turtle wax

er is echt wel beter spul op de markt zoals Meguiars, Smartwax, Chemical Guys, etc. (en nee ook geen commandant ;))

wil je je auto eens goed waxen moet je maar eens een (beginners) stappen plan uitvoeren.

wassen

(al het groffe vuil en zand eraf)

met 2 emmers. 1 met sop en 1 met water om je washand uit te spoelen alvorens weer te soppen.

anders smeer je al het vuil van je auto er weer terug op!!!

Drogen

gewoon met een goede microvezel droogdoek je auto drogen.

scheelt je een hoop kalkvlekken

kleien!!!

this is where the real magic happens!!

Boomsappen, teer en allerlei andere troep (zoals turtlewax ;)) komt van je lak af

wees eerlijk, als je wax over vuil smeert krijg je toch nooit je gewenste effect.

Detailing Clay sets zijn goed te krijgen van Meguiars, Chemical Guys en nog andere

Hier ga je je werkelijk van verbazen welk effect het heeft!!

Polijsten

Ga naar een autoshop voor een goed polijst middel om fijne krasjes in de blanke lak weg te werken.

Meguiars Ultimate Compound is wel een aardige bv

waxen

koop een goede harde carnauba wax.

Ik heb zelf Goldclass liquid wax van Meg's en Chemical Guys Hardcore XXX Paste Wax

Als je net gepoetst hebt, geven ze beiden wel een vergelijkbaar resultaat.

Echter blijft de Chemical Guys vaste/harde wax VEEL langer zitten, voor een hele nette prijs!!

Gebruik tevens goede microvezel producten zoals washand, droogdoek en poetsdoeken

Het is even een investering, maar je zult zien, het is het allemaal waard :wors

Meestal loopt het wel los met de marring tenzij je echt agressieve klei gebruikt..

of zoals ik al zei moet je een echt hele zachte lak hebben, bij zo'n zachte lak krijg je al krasjes in de lak als je er bijv heel zacht met je nagel over gaat etc.

Opel heeft in mijn ervaring geen zachte en geen harde lak...

Met lichtste polijstmiddel en een polijstpad met middel cutting haal ik bijna altijd de krassen er wel mee weg!

Dus die mothers kit moet echt wel gaan lukken!

Zolang je maar wel genoeg detailer gebruikt! want als de klei op een droog stuk lak komt gaat het meteen stroef!

daar krijg je ook krasjes van ;)

Terug
Naar boven