• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gezocht iemand die mijn Astra H gtc zsm kan uitlezen.

Beste allemaal,

Zojuist mijn Astra h gtc uit 2005 voorzien van nieuwe (2de hands stoelen), maar helaas blijft het airbag lampje branden. Iemand in de buurt van Leerdam die hem er liefst vanavond nog kan uitlezen?

Mvg Ray

Gordelspanners kun je gewoon laten zitten, die zijn niet aangemeld.

De airbags zijn wel aangemeld op je auto. Makkelijkste is om de airbags die origineel in je auto zaten om te bouwen in je nieuwe interieur

Je moet namelijk anders eerst de oude airbags uitleren voor je de nieuwe weer kan aanmelden (als die vanuit de oude auto ook zijn afgemeld).

Dus als ik de oude airbags in de nieuwe stoelen gooi moeten alle problemen verholpen zijn, en scheelt me dat een ritje richting de dealer? :angel

Niet helemaal, want een airbag storing moet altijd gewist worden.

Zolang als dat dat lampje brandt werken geen van je airbags meer.

Ben wat ver weg voor je namelijk Heerenveen, maar je bent welkom. mocht je andere stoel airbags nodig hebben. Dan heb ik deze misschien voor je.

Heb nog 2 liggen namelijk.

Als het dezelfde airbags zijn hoeft er niets ingeleerd te worden, alleen fout wissen, doordat de stekkers los geweest zijn,

ivm wisselen stoelen

Airbags uitgewisseld, terug naar de dealer om alles te laten resetten. Ja meneer de gordel spanners moeten ook uitgewisseld worden o.O. Dus vanavond weer alles eruit halen....

wel bijzonder dan. ik ben vorig jaar zomer van interieur veranderd. ik heb airbags in de stoelen. Er is weer een interieur ingekomen met airbags.

ik heb niks hoeven in of uit te leren en geen problemen met airbag lampjes die gaan branden.

Mijn oude interieur is later opgehaald. die persoon heb ik er ook niet over gehoord.

Misschien andere spanners, maar zou ook niks uit mogen maken weerstand blijft hetzelfde.

Ik denk gewoon een storing, of kapotte spanner

Tijdje verder, even geen tijd gehad om te posten.

Probleem is inmiddels opgelost, de spanners hadden geen fout aan mogen geven"na het wisselen. Na

wat speurwerk bleken ze beide afgegaan te zijn zonder daadwerkelijk te "spannen" hierdoor werd er

een fout aangegeven. Alles opgelost en doet het weer naar behoren.

Terug
Naar boven