• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gloeibbougies vervangen B2

Lusajoda

Post weinig
Ik zoek al een tijdje zeer fanatiek naar een handleiding hoe je de bougies moet vervangen...

Overal vind ik wel dat ze al vervangen zij... maar voor ons is dit helemaal nieuw en ... we hebben nauwelijks het idee waar ze precies zitten en zoeken daarom informatie op, maar... dat blijkt moeilijk te vinden!

Dus... vraag ik er maar even zelf naar!

Bestaat er een HOW TO over het vervangen van de bougies in onze Omega B2 2,5 DTI?

Groetjes Saïma en haar man Ludwig, die ze wil gaan vervangen!

De 2.5 td heeft uitsluitend gloeibougies omdat het een diesel is weliswaar.

Ik heb het ooit bij m'n B1 gedaan en volgens mij moest om gemakkelijk te werken de zwarte kunstof afdekkap van het blok.

Daarna de inlaatcollector verwijderen.

Dan kan je bij de gloeibougies.

Alles omgekeerd monteren (nieuwe pakkingen tussen de inlaatcollector) en klaar is kees.

De 2.5 td heeft uitsluitend gloeibougies omdat het een diesel is weliswaar.

Ik heb het ooit bij m'n B1 gedaan en volgens mij moest om gemakkelijk te werken de zwarte kunstof afdekkap van het blok.

Daarna de inlaatcollector verwijderen.

Dan kan je bij de gloeibougies.

Alles omgekeerd monteren (nieuwe pakkingen tussen de inlaatcollector) en klaar is kees.

Hoi Hoi,

Ja het gaat ook om de 6 gloeibougies, maar mijn man had de afdekkap er al af, moeten die pakkingen dan ook altijd vervangen worden? En heeft iemand misschien een foto of tekening hiervan?

Groetjes Saïma en Ludwig

Hoi Hoi,

Ja het gaat ook om de 6 gloeibougies, maar mijn man had de afdekkap er al af, moeten die pakkingen dan ook altijd vervangen worden? En heeft iemand misschien een foto of tekening hiervan?

Groetjes Saïma en Ludwig

gloeibougies1.png

gloeibougies2.png

Gr Jack

Hee bedankt!

Heb je misschien de link waar je dit pdf hebt gevonden, dan kan ik het uitprinten!

Groetjes Saïma

Hee bedankt!

Heb je misschien de link waar je dit pdf hebt gevonden, dan kan ik het uitprinten!

Groetjes Saïma

Het is geen pdf, het is een schermafdruk!

Rechts klikken op de afbeelding en dan opslaan en vanaf daar afdrukken.

Dit komt uit TIS, programma van Opel.

Het is geen pdf, het is een schermafdruk!

Rechts klikken op de afbeelding en dan opslaan en vanaf daar afdrukken.

Dit komt uit TIS, programma van Opel.

Terug
Naar boven