• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Goedkope uitlaat een goed idee?

pieterrademakers

Post weinig
Ik denk dat mijn uitlaat minder aan het worden is en ben dus vast even gaan rond neuzen op internet. De verschillen zijn enorm. Bij winparts (midden en einddemper) 210 € en bij de uitlaatsstunter.nl 105 €. Bij opel zal dit nog wel wat duurder zijn en bij kwikfit ook. Iemand nog tips want goedkoop is niet altijd ook direct een goede koop! ;)

Adrian-Rooney-does-vampire-crucifix-cross.jpg

aahhh kwikfitt, may the spirit of christ compels you :jerry

Dat begrijp ik maar het verschil tussen b.v. winparts en uitlaatstunter is enrom 210 of 105 euro. Is dat dezelfde kwaliteit of roest die binnen 2 jaar er weer onderuit. Iemand ervaring met de uitlaatstunter?

Sloop slecht idee, koop je weer een slechte uitlaat. Vraag me gewoon af of ik met de uitlaatstunter een goede uitlaat aanschaf of dat dat rotzooi is

Voor het grote verschil zou ik het zeker proberen. Stel dat de goedkopere uitlaat na 2 jaar kapot is ivm 4 jaar heb je niks te veel betaald zeg maar. Ik heb mijn Orginele Opel uitlaat nog eronder zitten maar is langzaam aan vervangin toe zit er al 12jaar onder en bijna 3ton gelopen. :thumb

@pieterrademakers wrote:Sloop slecht idee, koop je weer een slechte uitlaat. Vraag me gewoon af of ik met de uitlaatstunter een goede uitlaat aanschaf of dat dat rotzooi is

ben je altijd zelf nog bij of je het koopt of niet

zie vaak zat mooi spul op de sloop liggen wat bij langena niet rot is

vind het een beetje onzin wat je zegt

Je hebt gelijk sloop kan ook prima zijn, maar ben alleen bang dat ik dan een kat in de zak koop en weer aan de slag moet. Zo heb ik deze uilaat middels een flexibelstuk (75 euro incl montage en lassen) laten repareren omdat de verbinding van de middenpijp met einddemper bijna door was. Nu hoor ik de uitlaat weer brommen, dus wil wel dat het deze keer goed is. Ik kijk het nog wel even aan, maar als het erger wordt ga ik de gok wel gewoon wagen!

Uitlaat aan de binnenzijde kan je niet zien, Als een auto veel korte ritten heeft gemaakt, is de uitlaat meestal vanbinnen rot (vocht, en kan de uitlaat vrij gauw rot zijn.

Demper behuizing is 3dubbel bij de Zaf origineel.. als de binnenste 2 door zijn, komt de buitenste ook gauw..

Mijn Cheap-Ass Uitlaat onder mijn Combo (Walker) was met 1,5 jaar weer verrot!!

heb wel 67euro betaald voor midden en einddemper

Willem

Hoi Wim, Walker hebben ze bij winparts en die is een stuk duurder dan die van de uitlaatstunter. Als dus Walker al niet de beste kwaliteit is, dan is de keus uit de mindere kwaliteit die van de uitlaatstunter. Weet jij trouwens of het vervangen van die uitlaat goed zelf te doen is op de oprit?

Iemand ervaring met de uitlaat van uitlaatstunter.nl. Zijn hier goede of minder goede ervaringen mee.

Ben namelijk zelf ook op zoek naar een nieuwe middendemper voor mijn astra G hatchback 2.0 DI (X2.0DTL).

Op de site van uitlaatstunter zou ik voor een middendemper en einddemper €119 euro inclusief montage set.

Iemand hier ervaring mee pasvorm en kwaliteit?

Als je nog jaren met je auto wilt rijden zou ik kiezen voor een kwalitatief goed produkt, als je m volgend jaar toch gaat verkopen is een goedkope nieuwe een betere optie denk ik.

Terug
Naar boven