• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gooit koelvloeistof eruit...

16VCalibra

Post veel
Dag allen,

Als ik volgas een stuk blaas of achterelkaar aan het knallen ben, gooit hij wat koelvloeistof uit de dop van het reservoir. Nu is mijn vraag is het normaal of is die dop lek dan??? En waarom gooit die het eruit?? Had dit probleem voorheen niet.. Had em gewoon net zover afgevuld als altijd..

Wel als de motor warm is, is de slang van de radiateur naar de thermostaat hard, ook als de fan aan staat?? Betekent dat dat de thermostaat dicht blijft staan ofzo? Naar mijn weten was die slang altijd hard met een warme motor.. Alle slangen worden voor de rest ook warm!

Groetjes Ram

Toevallig had ik vannacht me auto op een drempel met de neus schuin omhoog geparkeerd en zag links en rechts kvs druppelen pfff... Slang rechts onder aan de radiateur en slang links boven aan het radiateur waren nat. Daar lekte die dus vandaan.. Maar het eruit gooien?? Kan die dat gedaan hebben omdat het systeem niet 100% dicht zat????

Plezier moet nog komen, weet alleen niet wat ik met dat 4x4 gebeuren moet wat kapot is gegaan met maar 300pk.. Een bak van Hurlimann zit ik niet op te wachte tenzij ik gesponsord word :jerry :jerry

Groetjes Ram

Toevallig had ik vannacht me auto op een drempel met de neus schuin omhoog geparkeerd en zag links en rechts kvs druppelen pfff... Slang rechts onder aan de radiateur en slang links boven aan het radiateur waren nat. Daar lekte die dus vandaan.. Maar het eruit gooien?? Kan die dat gedaan hebben omdat het systeem niet 100% dicht zat????

Plezier moet nog komen, weet alleen niet wat ik met dat 4x4 gebeuren moet wat kapot is gegaan met maar 300pk.. Een bak van Hurlimann zit ik niet op te wachte tenzij ik gesponsord word :jerry :jerry

Groetjes Ram

Borrelt je koelvloeistof dan ook?

Dan kan het nog wel eens een gevalletje koppakking zijn...

Borrelt je koelvloeistof dan ook?

Dan kan het nog wel eens een gevalletje koppakking zijn...

Om te kunnen testen kun je ook het koelsysteem op druk zetten.

Als je een auto-ventiel in een koelslang monteerd, dan kun je daar druk op het koelsysteem zetten.

Dit kan bijvoorbeeld bij 1 van die kleine slangen van de ontluchting.

Zo kun je ook zien bij welke druk, de dop druk afblaast.

Om te kunnen testen kun je ook het koelsysteem op druk zetten.

Als je een auto-ventiel in een koelslang monteerd, dan kun je daar druk op het koelsysteem zetten.

Dit kan bijvoorbeeld bij 1 van die kleine slangen van de ontluchting.

Zo kun je ook zien bij welke druk, de dop druk afblaast.

Hmm oke oke. Maar is het normaal dat er druk uit de dop kan ontsnappen? Anders maar ff een keer een dop van de sloop af halen ofzo.. Als die het dan weer doet is het vast wat anders..

Hmm oke oke. Maar is het normaal dat er druk uit de dop kan ontsnappen? Anders maar ff een keer een dop van de sloop af halen ofzo.. Als die het dan weer doet is het vast wat anders..

Ja de dop hoort de overdruk naar buien weg te kunnen laten.

Normaal kan het koelsysteem niet zoveel druk opbouwen.

Vandaar de vraag die eerder gesteld werd of de koppakking wel heel was, maar die is net nieuw toch?

Bij mijn corsa A had ik een beschadiging op de rand waar het rubber van de dop op afdicht, hierdoor lekt de koelvloeistof weg naar buiten.

Terug
Naar boven