• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gooit koelvloeistof eruit...

Ben benieuwd wat Niels en het revisiebedrijf hier van gaan zeggen.... :???: Mag toch hopen dat het nu een keer fatsoenlijk opgelost gaat worden.

Ik geloof je meteen als je zegt dat je het wel een beetje gehad hebt met de auto. Zoveel geld er aan uitgegeven en je krijgt het ene na het andere probleem er voor terug. :(

Van dit soort fouten leer je he ;) En ik weet niet wat ze te zeggen hebben.. Waarschijnlijk niets.. Ben tegelijkertijd benieuwd hoe de cilinderwanden eruit zien.. Die waren toen spiegelglad ook, maar dat zou gekomen zijn door een te rijke afstelling.......

Van dit soort fouten leer je he ;) En ik weet niet wat ze te zeggen hebben.. Waarschijnlijk niets.. Ben tegelijkertijd benieuwd hoe de cilinderwanden eruit zien.. Die waren toen spiegelglad ook, maar dat zou gekomen zijn door een te rijke afstelling.......

@giuliettaevo wrote:Ben benieuwd wat Niels en het revisiebedrijf hier van gaan zeggen.... :???: Mag toch hopen dat het nu een keer fatsoenlijk opgelost gaat worden.

:(Dat zou wel een wonder zijn :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

@giuliettaevo wrote:Ben benieuwd wat Niels en het revisiebedrijf hier van gaan zeggen.... :???: Mag toch hopen dat het nu een keer fatsoenlijk opgelost gaat worden.

:(Dat zou wel een wonder zijn :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Nou vorige week woensdag de koppaking vervangen, en vandaag een beetje wezen testen omdat de druk niet gehaald werd, dus stangetje wat strakker gezet en gaan rijden. En wat doet ie, gooit ie er weer wat uit :???: . Ligt het tog ook gedeeltelijk aan de dop??

Nou vorige week woensdag de koppaking vervangen, en vandaag een beetje wezen testen omdat de druk niet gehaald werd, dus stangetje wat strakker gezet en gaan rijden. En wat doet ie, gooit ie er weer wat uit :???: . Ligt het tog ook gedeeltelijk aan de dop??

als je op een ander punt druk op het systeem kunt zetten met bv de luchtspuit kun je zien wanneer de dop begint te lekken.

Overigens heeft mijn vader bij een oude Mercedes eens gehad dat er een scheurtje in de cilinderwand zat waardoor er constant druk opgebouwd werd in het koelsysteem. Was een vers gereviseerde motor en het heeft lang geduurd voor we daar achter zijn gekomen. We hadden ook alles al een keer vervangen, thermostaat, viscofan, waterpomp, radiateurdop en koppakking. Uiteindelijk motor teruggebracht naar het revisiebedrijf en die kwamen er uiteindelijk achter dat er een haarscheurtje in een cilinderwand zat. :( Mijn vader heeft toen een ander onderblok gehaald en zij hebben het opnieuw opgebouwd. Ik hoop dat deze horror jou bespaard blijft! :cry

Probeer dus maar gauw eens zo'n dop te scoren... ;)

als je op een ander punt druk op het systeem kunt zetten met bv de luchtspuit kun je zien wanneer de dop begint te lekken.

Overigens heeft mijn vader bij een oude Mercedes eens gehad dat er een scheurtje in de cilinderwand zat waardoor er constant druk opgebouwd werd in het koelsysteem. Was een vers gereviseerde motor en het heeft lang geduurd voor we daar achter zijn gekomen. We hadden ook alles al een keer vervangen, thermostaat, viscofan, waterpomp, radiateurdop en koppakking. Uiteindelijk motor teruggebracht naar het revisiebedrijf en die kwamen er uiteindelijk achter dat er een haarscheurtje in een cilinderwand zat. :( Mijn vader heeft toen een ander onderblok gehaald en zij hebben het opnieuw opgebouwd. Ik hoop dat deze horror jou bespaard blijft! :cry

Probeer dus maar gauw eens zo'n dop te scoren... ;)

Terug
Naar boven