• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gordel "alarm" vraag

misschien is het een hele stomme vraag.

maar als ik de gordel niet draag krijg ik zo,n onuitstaanbaar tingeltje, kan ik deze ook uitzetten

of met een zekering uitschakelen?

en ja ik weet dat ik m beter kan dragen maar voor korte stukjes,tja

alvast bedankt

Volgens mij kan je hem niet uitschakelen. Je kan beter op de sloop een gordelgesp halen en deze erin stoppen.

Dacht via Tech2 uit te schakelen...maar zou de rest ff moeten afwachten om t zeker te weten :thumb

Greetz Emiel

Het schijnt dat er ook op korte stukjes ongelukken kunnen gebeuren :shock: Maar inderdaad een gordelgesp is de simpelste oplossing.

Kan em natuurlijk ook gewoon er in klikken en dan in je stoel gaan zitten. Voel je niet in je rug, en je bent van je geplingel af.

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Welke overigens niet hier boven zijn te lezen :D Je kan m volgens mij ook uitzetten met tech2

Gewoon omdoen. Ik betrap mezelf er weleens op dat ik de Vectra de garage uitrij, uit wil stappen om de garagedeur dicht te doen en dan merk dat ik de riem al op heb! Dat is natuurlijk overdreven, maar het is gewoon een automatisme die gordel om te doen. :angel

En vergeet niet: de meeste ongelukken gebeuren dicht bij huis!

ik ben het helemaal eens met het dragen van de gordel, tuurlijk zit hij er voor mijn en andermans veiligheid maar voor

korte stukjes draag ik m niet,dat gehannes met die gordel(ben zelf ook breed van postuur en dan is t lastig).

dus via tech 2 uit te zetten bij de VOD,van de week maar eens langs gaan of kan iemand hem in de buurt van Nieuwegein

m uitzetten voor mijn :thumb

en is dit echt niet te doen dmv zekering trekken??,kan het ook niet in t boekje vinden.

Het is in ieder geval niet met een zekering te doen, weet niet zoveel van de Vec C maar dikke kans zit ie samen met de piepjes van de sleutel en de verlichting in de multitimer.

Ik heb 'm in Opcom wel voorbij zien komen.

Bij mij staat die optie op 'off'. 'T is overigens een 'optie' geweest. Onderdeel van een safety pakket dacht ik.

Heb echter niet gechecked of ik 'm kon programmeren.

Kunt naar de vod rijden en ze laten kijken met de tech2 of zelf voor 3 tientjes een Opcom aanschaffen.

Los van 't feit of je daar mee die pingel kan uitzetten ja of nee ga je daar veel plezier aan hebben.

Groet jraaf

Met Tech 2 kan het zeker. OPCOM weet ik niet zeker. Niet iedere stoel heeft overigens zo'n sensor. Heb hem bij mij juist aangezet (met Tech2, maar geen effect.

i4ug.jpg

Werkt prima alleen niet ideaal als er politie langs je staat :jerry

Terug
Naar boven