• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gordel verklikker

Geacht forum,

Als ik mijn bijrijder ergens afzet gaat de gordelverklikker af. Hebben hier meer mensen last van of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken.

De gordelverklikker gaat af als er op de stoel een bepaald gewicht wordt waargenomen. Ik heb wel eens een zware tas op de passagiersstoel gezet en toen ging de gordelverklikker ook af. Of er is iets stuk in de stoel, dan zal je even langs de dealer moeten om dat te laten bevestigen.

@caubo : vanochtend een testje gedaan : bij het volledig stilstaan van de auto gaat de gordelverklikker niet af maar wanneer de passagier terwijl de auto aan zijn laatste meters uitrollen bezig is en de passagier klikt de gordel los, dan begint het ding te gillen.

Vraag is dus even of je idd. al 100% stilstond toen de bijrijder de gordel losklikte.

Dan zijn er imho slechts nog twee mogelijkheden:

- computers vertonen soms kuren. Als dit vaak gebeurt dan is er dus duidelijk iets dat niet functioneert zoals het hoort en verdient het aandacht van de dealer.

- als dit een incident was dat zich niet meer voordoet (anders dan een enkele keer per jaar) dan zou ik, als het mijn auto betrof, 't hetzelfde beschouwen / benaderen als de rest van de computertjes in ons dag-dagelijkse bestaan : mobieltjes, maar ook software (Microsoft niet in de laatste plaats) hebben soms wel eens kuren. Veelal na een restart doet het euvel zich dan niet meer voor.

Een oplossing heb ik niet maar, ik heb precies hetzelfde probleem.

Het zit gedeelte van de bijrijder stoel is al een keer vervangen maar dit heeft niet geholpen.

Ik heb ermee leren leven.

Terug
Naar boven