• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gordelspanner Manta b

JustinP

Post weinig
Kennen meer mensen het probleem van zwak wordende gordelspanners? Zo waren mijn gordelspanners 2 jaar geleden nog prima, nu rollen ze enkel op wanneer ik de gordel erin duw.. Ik vind het ook vrij apart dat er 2 punten zijn waar de gordel ruw langsloopt, erg veel weerstand.

Zijn deze gordelspanners te fixen, of moeten er nieuwe in? Ik heb ze er nog niet uit gehad.

Binnenkort moet hij ook door de APK, en volgens mij is dit afkeur.

Geen APK afkeur? Zeker weten? Bij een vriend van mij zijn ze namelijk afgekeurd, terwijl ze wel blokkeerden wanneer je er een ruk aan gaf.

Verder iemand wel eens zo'n ding eruit gehad? Mogelijk om te repareren of enkel om te vernieuwen?

Geen APK afkeur? Zeker weten? Bij een vriend van mij zijn ze namelijk afgekeurd, terwijl ze wel blokkeerden wanneer je er een ruk aan gaf.

Verder iemand wel eens zo'n ding eruit gehad? Mogelijk om te repareren of enkel om te vernieuwen?

Wel als je de gordel om doet moet deze netjes aanliggen, en blokkeren bij rukken aan de gordel. En verder in goede staat zijn.

That`s al fooks!

Wel als je de gordel om doet moet deze netjes aanliggen, en blokkeren bij rukken aan de gordel. En verder in goede staat zijn.

That`s al fooks!

als de gordel niet meer aantrekt is dit afkeur, hij moet nl strak om je heen zitten en niet los op je schoot liggen omdat ie niet meer terug gaat.

Maar, je kunt ze voorzichtig openhaln en de veer verder opdraaien, let wel op met openhalen, de veer schiet weg als je t niet goed doet en dan ben je ff wat langer bezig

als de gordel niet meer aantrekt is dit afkeur, hij moet nl strak om je heen zitten en niet los op je schoot liggen omdat ie niet meer terug gaat.

Maar, je kunt ze voorzichtig openhaln en de veer verder opdraaien, let wel op met openhalen, de veer schiet weg als je t niet goed doet en dan ben je ff wat langer bezig

[rquote=1882573&tid=143832&author=Kale gek]als de gordel niet meer aantrekt is dit afkeur, hij moet nl strak om je heen zitten en niet los op je schoot liggen omdat ie niet meer terug gaat.

Maar, je kunt ze voorzichtig openhaln en de veer verder opdraaien, let wel op met openhalen, de veer schiet weg als je t niet goed doet en dan ben je ff wat langer bezig[/rquote]

Werkt net als bij een grasmaaier/kettingzaag enzo?

[rquote=1882573&tid=143832&author=Kale gek]als de gordel niet meer aantrekt is dit afkeur, hij moet nl strak om je heen zitten en niet los op je schoot liggen omdat ie niet meer terug gaat.

Maar, je kunt ze voorzichtig openhaln en de veer verder opdraaien, let wel op met openhalen, de veer schiet weg als je t niet goed doet en dan ben je ff wat langer bezig[/rquote]

Werkt net als bij een grasmaaier/kettingzaag enzo?

[rquote=1882592&tid=143832&author=JustinP][rquote=1882573&tid=143832&author=Kale gek]als de gordel niet meer aantrekt is dit afkeur, hij moet nl strak om je heen zitten en niet los op je schoot liggen omdat ie niet meer terug gaat.

Werkt net als bij een grasmaaier/kettingzaag enzo?[/rquote]

Gebeurt wel vaker als de grashopper niet gelijk aanslaat dat de zaak doorschiet en de veer te ver uitrekt, en deze dan lam is.

De antwoord is JA.:thumbup

[rquote=1882592&tid=143832&author=JustinP][rquote=1882573&tid=143832&author=Kale gek]als de gordel niet meer aantrekt is dit afkeur, hij moet nl strak om je heen zitten en niet los op je schoot liggen omdat ie niet meer terug gaat.

Werkt net als bij een grasmaaier/kettingzaag enzo?[/rquote]

Gebeurt wel vaker als de grashopper niet gelijk aanslaat dat de zaak doorschiet en de veer te ver uitrekt, en deze dan lam is.

De antwoord is JA.:thumbup

[rquote=1882462&tid=143832&author=ikdenman]het is geen apk afkeur zolang ze maar blokkeren bij een botsing [/rquote]

:kewlpics:jerry:jerry

[rquote=1882462&tid=143832&author=ikdenman]het is geen apk afkeur zolang ze maar blokkeren bij een botsing [/rquote]

:kewlpics:jerry:jerry

Terug
Naar boven