• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

graag advies

Ik rij al een tijd zonder, met gewoon rijden heb je geen last van warme olie, en met hard trappen op de snelweg ook niet echt.

Alleen op het circuit wordt de boel toch wel aardig warm volgens het klokje. Dus ga ik nu een apparte oliekoeler monteren.

Ding gaat pas bij enorm hoge temp. open. Weet zeker dat er vloksstammen al tijden rondrijden zonder dat de thermostaat ook maar één keer open is geweest.

Klopt,

ik kreeg de olie op het klokje al eens 120 graden. Nu vertrouw ik die RAIDHP nightflght meters voor geen meter...maar toch.

Weet je ook wanneer de originele adapter opent?

Ik zou het met oliekoeler doen, beter nu ineens dan achteraf weer te moeten aanpassen omdat de olie toch te warm word..

@opelpower89 wrote:altijd met.... aangezien dt standaard is.. ik zou niet zonder rijden

helemaal mee eens, met langdurig gassen(autobahn) zal je het verschil zien in temperatuur

die ouwe rot wat mij altijd helpt :wors , die wil!!dat de oliekoeler aangesloten word

voor normaal straat gebruik lekker eraf laten.

Dingen kunnen alleen maar gaan lekker.

Goeie olie kun je beter in investeren dan de aanpassingen om een goeie oliekoeler te vinden.

Mocht je hem monteren zorg ervoor dat je de oliekoeler ook vult met olievoordat je hem monteerd.

Op het moment dat dat ding open gaat ben je haast een liter olie kwijt. Ooit eens gehad is niet grappig

Daar zatik ook al aan te denken, de koeler vol met olie gooie. Enige wat dan nog is is dat de slangen droog staan. Maar dat is niet zoveel

even nog een vraagje ,een maatje van mij wil hem bij zijn blok eraf halen.

kun je deze er zo af draaien en daarna een oliefilter er weer zo op draaien ?

Zo zit het nu:

day33_46.jpg

En dit moet je hebben:

short-filter-adapter.jpg

http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-xe-c20xe/lubrication/standard-filter-adaptor" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven