• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Graag jullie mening deze astra gsi

je weet de punten waar je op moet letten bij een astra f neem ik aan?

bij zo "gepimte" auto als dit zou ik sowieso ff extra tijd nemen om het blok goed te bekijken en luisteren.

bij zo soort auto ben ik vaak "bang" dat er ook mee getrapt is.

hoeft natuurlijk niet, maar zou voor mij wel een punt zijn om goed op te leten.

ding ziet er zo op de foto leuk uit, alleen dat boodschappenlijste vind ik dus weer niks.

Ziet er uit als een dikke gsi. 1 die ik graag zou rijden ;)

Er kan altijd getrapt zijn ja. Maar voor hetzelfde geldt was de eigenaar er door alle uitbouw juist nog veel zuiniger op. Zegt allemaal weinig. Het gaat inderdaad meer om de verkoper. Als die zijn eerste 10 zinnen heeft gesproken weet je meestal al een hoop. Maar zelfs dan kan je oordeel er nog helemaal naast zitten. En gaat het er uiteindelijk toch weer om dat je zelf de techniek op waarde kan oordelen ipv dat je een auto koopt omdat de garage toevallig bovag aangesloten is.. :jerry

In Apeldoorn worden vaak teruggedraaide auto's verkocht.. Ok :D Bold statement. :P Het is me nog nooit opgevallen eigenlijk. Ik Kijk vaak autos op marktplaats enzo.

Ach iedereen heeft wel wat van die mooie vooroordelen :)

Ik zelf zou bijvoorbeeld nooit gaan kijken bij een auto in Rotterdam of Den haag. Eigenlijk negeer ik over het algemeen wel alle grote steden in de randstad. ;)

Nee, dat lijstje gaat er ook meteen af ALS ik hem koop...

Punten op te letten (roest) die ik zo van buiten ken: dorpels, wielkasten, bodemplaat, onder tankdop, lekbakjes, deuren, rond open-dak, kofferdeksel bij regenwisser-en slot gat, onder de motorkap bij de veerpoten, voor de rest kan ik zo niet meteen nog iets bedenken...

Motorisch: dat ie mooi loopt, niet te veel onderdruk heeft, koelvloeistof mooi helder is, geen mayo bij afhalen motorolie dop, de bekende in 4e zetten en koppeling laten komen, een keer een toertje rijden en een keer stuur volledig links en rechts voor de cardan koppen te checken, en natuurlijk voelen of ie nog goed trekt in lage toeren, zien dat ie niet rookt... weet het zo effe niet meer, moet nu eerst effe gaan eten.

grtz, en nog is bedankt voor de hulp!

Hoi,

tips zijn nog altijd welkom ivm waar ik op moet letten, ga er dus morgen voormiddag naar kijken...

Thanks!!! :thumb

grtz Tijn

je hebt een afspraak met hem he.

als je daar komt ff kijken als ze het blok ook hebben warm laten draaien.

vaak klopt er dan iets niet.

Ok bedankt, zal ik zeker doen, maar ik ken dat " ja we hebben hem hier voor je neer gezet, daarom is ie warm", of "de batterij was plat". Er zijn zoveel smoesjes dat je het op een duur niet meer weet of het waar is of niet...

En om te zeggen ik kom morgen nog is terug, dat is me een beetje te ver! Of hij gaat morgen met me mee naar huis of hij blijft waar ie is. Hoop alleen dat ik me wat kan inhouden, want als er wat mee scheelt, dan zal ik rap denken, oo dat fiks ik wel enz..

grtz Tijn

getrapt met een gsi?

daar zijn ze voor gemaakt toch?

daar moeten ze tegen kunnen, vooral een 8v mits goed warm gereden

@TijnGsi16v wrote:Ok bedankt, zal ik zeker doen, maar ik ken dat " ja we hebben hem hier voor je neer gezet, daarom is ie warm", of "de batterij was plat". Er zijn zoveel smoesjes dat je het op een duur niet meer weet of het waar is of niet...

En om te zeggen ik kom morgen nog is terug, dat is me een beetje te ver! Of hij gaat morgen met me mee naar huis of hij blijft waar ie is. Hoop alleen dat ik me wat kan inhouden, want als er wat mee scheelt, dan zal ik rap denken, oo dat fiks ik wel enz..

grtz Tijn

nog ff een puntje om op te letten.

motor net zo lang laten draaien tot dat de vin aan slaat.

ook al zegt hij 1000x dat hij wel aan slaat, toch zelf ff bekijken ;)

mocht ie niet aan slaan en aan de kook raken heb je grote kans op een lekke koppakking namelijk.

Ja, dat was ik al van plan, toch bedankt! Net viel me nog iets op, da ding waar de gordel in klikt aan de passagier kant, daar zie je da geel/oranje plaatje... dacht dat je dat pas zo ziet als ie een tik heeft gehad vanvoor??? :hmmz

Das natuurlijk minder! Dan zal ik er toch maar even over nadenken of ik er morgen wel voor ga.... pff altijd die tegenslag toch hee! :swear

gewoon heen gaan, een hele mooie reden om al eens over de prijs te gaan praten.

en als dat ding verder goed rijd, en dat gordel ding het enige is wat er op wijst dat ie schade heeft gehad, wat is dan het probleem?

van buiten valt er niks aan te zien.

het kan ook zijn dat dat gebeurd is met het stoferen van de stoel, dat ze dat clipje niet in de gordel hebben gestoken..

maar uuhhhh, dat moet je er natuurlijk niet bij zeggen bij de verkoper haha

:jerry :jerry

nou soepkip die dingen gaan niet zo maar af hoor

kun je rust door de schuur gooien zonder dat er wat gebeurt

dus zal wel niet met stoferen gebeurt zijn

andere meot je er ff onder kijken f er nog een stukje vinger tussen zit hahah

Hoe werkt dat eigenlijk naast de stoel? ik heb t ook al paar keer in me handen gehad, zelfs dat rood klipje wat er los bij zit :wtf

dat rooie clipje zit aan de buitenkant van je stoel ;)

als je die plastic kap er af haalt zie je die soort cilinder met die gele sticker.

goed een paar cm van de achterkant zit een gleufje, daar moet je dat rooie clipje in doen als je de stoel er uit haalt of zo, anders kan de gordelspanner springen, en geloof me, dat gaat je niet bevallen als je die voor je hoofd krijgt!.

[youtube:3spuhxyd]

@soepkiepe wrote:dat rooie clipje zit aan de buitenkant van je stoel ;)

als je die plastic kap er af haalt zie je die soort cilinder met die gele sticker.

goed een paar cm van de achterkant zit een gleufje, daar moet je dat rooie clipje in doen als je de stoel er uit haalt of zo, anders kan de gordelspanner springen, en geloof me, dat gaat je niet bevallen als je die voor je hoofd krijgt!.

[youtube:3qlk4wjp]

Snap nog niet het doel daar van.. Raar gedoe in die auto's tegenwoordig.

@ soepkip, Wat een knal zeg!! Wist niet dat da ding zo afging....

@ petrolhead, Mooi filmpje... ben je een vorige eigenaar ofzo?? Staan wel leuke comments bij!

Pff weet nu echt niet of ik morgen er heen ga rijden, vind het echt een mooie Gsi, maar als ie weet ik veel half in elkaar heeft gezeten, dan liever niet... weet iemand wanneer zo een gordelspanner afgaat? en daarmee bedoel ik: - gaat ie af als je tegen 20km/u tegen een andere auto aanknalt

of pas als je 80km/u tegen een andere auto aanknalt?

grtz Tijn

Die gordelspanners gaan vaak genoeg stuk

Stoel een keer los gehad of gewisseld en dan heb je kans dat

de spanner eruit komt,

meestal omdat de instructie die erop staat betreffende het rode plaatje niet opgevolgd is.

Corsa B heeft dezelfde gordelspanners, ook die gaan geregeld stuk.

Tevens ook door slijtage of door gewoonweg de gordel een keer scheef in de houder te klikken.

Is op de autosloop waar ik werk een goed verkocht onderdeel, stoelframes met goede gordelspanner.

Succes met bezichtigen en als het een goede gsi succes :thumb :thumb

Terug
Naar boven