• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Graag jullie mening deze astra gsi

@TijnGsi16v wrote:@ soepkip, Wat een knal zeg!! Wist niet dat da ding zo afging....

@ petrolhead, Mooi filmpje... ben je een vorige eigenaar ofzo?? Staan wel leuke comments bij!

Pff weet nu echt niet of ik morgen er heen ga rijden, vind het echt een mooie Gsi, maar als ie weet ik veel half in elkaar heeft gezeten, dan liever niet... weet iemand wanneer zo een gordelspanner afgaat? en daarmee bedoel ik: - gaat ie af als je tegen 20km/u tegen een andere auto aanknalt

of pas als je 80km/u tegen een andere auto aanknalt?

grtz Tijn

tjsa, das afhankelijk van wat je wilt.

als het niet zo heel ver rijden is voor je was ik zeker heen gegaan hoor.

ik denk niet dat die aute een erge klapper gemaakt heeft, anders was ie wel gesloopt.

ALS ie dus al schade heeft gemaakt ws het nog wel de moeite om het te maken.

ik zou me er persoonlijk niet heel naar om maken, ding ziet er goed uit, heb verder niet veel gelzen, maar als ie ook apk heeft is het goed toch?

zoals ik al zei, ik had de moeite genomen om te kijen, die gordel spanners was voor mij eenhele mooie reden om de prijs te verlagen.

Zie net op dat filmpje bij 0.32 sec dat de gordelspanner er nog in zit... is wel van 2009 maar hij ziet er mij toch nog hetzelfde uit...

Zal toch maar gaan zien, ik meen me ook te herinneren dat er bij één van mijn vorige gsi bakken er ook zo een plaatje uithing bij gordel-klik aan de passagiers kant, en die heeft ook nooit in elkaar gezeten.

We zullen wel zien zei de blinde! :thumb

als ik mijn niet vergis had mijn rooie het aan beide kanten en heeft die ik nu heb die gele dingen er ook niet in.

maar weet je?? het boeit me niet ;)

de auto rijd, komt door de apk, gordel werkt, en ik zie of merk geen schade.

en dat vind ik het belangrijkste :)

ik heb eergister even een test uitgevoert en met een astra gsi met 140 km 4 x over het dak en op de kop in de sloot zijn ze er bijde uit zonder de gordel te dragen :jerry

ik kan me ook niet voorstellen dat deze er zomaar uitknallen bij een astra sloop er wel eens een en je moet er aardig oprossen met een moker om ze te laten knallen

astra ziet er wel rete strak uit maar ook erg aan de prijs waarom geen knappe 16v voor dat geld?

@arnold kadett, astra ziet er wel rete strak uit maar ook erg aan de prijs waarom geen knappe 16v voor dat geld?

Heb nog een kadett 16v, maar vindt de 8v gewoon fijner rijden, kan hier bij ons in de buurt toch niet doorrijden, ze staan hier regelmatig te flitsen (mobiel) en heb niet meteen de behoefte om over de 130km/u te gaan rijden. En trouwens vroeger met men 8v genoeg auto's op hun kl*te gegeven! Ben ook geen teenager meer!

grtz

oke dat begrijp ik ;)

vele zullen wel een 8v wel voor een 16v willen ruilen

ben ook een 8v liefhebber hoor dingen doen het altijd en op vakantie door luxumburg (bergen) :wub klinken zo zo lekker

maar voor zoveel geld moet je wel echt een perfecte 8v kunnen vinden

ben benieuwd als deze het wordt vind hem wel strak maar erg duur

gr arnold

Tja, geef liever iets meer uit voor een (hopelijk) roestvrije bak... en vertrouw de 8v wel iets meer.

straks weten we het he!

grtz

Succes met kijken. Hoop dat hij in het echt er net zo goed uit ziet als op de foto.

En ik had zelf ook een mooie zwarte corsa b waar ik meerdere keren (buiten mijn schuld) schade aan gehad heb. Deze is elke keer door een erg goed schadebedrijf hersteld en is er zeker niet minder door geworden. Dus ik zou zeggen kijk goed naar de bekende punten en ik ben benieuwd!

@arnold kadett wrote:ik heb eergister even een test uitgevoert en met een astra gsi met 140 km 4 x over het dak en op de kop in de sloot zijn ze er bijde uit zonder de gordel te dragen :jerry

ik kan me ook niet voorstellen dat deze er zomaar uitknallen bij een astra sloop er wel eens een en je moet er aardig oprossen met een moker om ze te laten knallen

astra ziet er wel rete strak uit maar ook erg aan de prijs waarom geen knappe 16v voor dat geld?

Ik draag zelde een Gordel, gewoon dat het me irriteert in op me schouder en me nek, en ben bang als ik een keer een flinke klapper maak dat de gordel het vlees in snijd.

1x boete gehad, maar dat heb ik er wel voor over.

Maar wie nou het doel van die dingen naast de stoel?

Hoi allen, ben net terug van Apeldoorn... wat een klote stuk rijden zeg!! :puke

En wat een zever verkoper!! "Helemaal onder handen genomen" pfff!!!!

Minpunten:

- roestblaasjes wielkast links achter

- kofferdeksel sluit niet

- rechtse kardan onder het vet (rubber gescheurd)

- dikke water darm naar radiator gescheurd, hing teflon rondgedraaid

- stuurpen linksvoor onder het vet (rubber poreus, gescheurd)

- afwerking interieur aan deurpanelen zeer slecht (dit vond ik niet zo erg omdat ik er toch sowiezo een zwart leder ging in steken.)

- m3 spiegel bestuurder hangt met colson-bandje vast

- steenslag 4 x op voorruit, geen barsten maar toch grote tikken

- opendak niet origineel van opel, en stond veel te ver naar achter geplaatst

- wielkasten achter niet omgeplooid maar gewoon afgeslepen (brokkelig)

- uitlaat hing aan rechtse kant omhoog met colson-bandjes

- tussen voorbumper en lip precies witte component lijm die ertussenuit steekt (knalharde lijm)

- achterbumper hetzelfde

- heel veel krassen op de achterruit (denk van het verwijderen van een sticker ofzo)

- lucht sensor op luchtfilter zat er maar half in, ook hier zat teflon rond gedraaid

- verschillende motor onderdelen geel geverfd, afgeblot en niet netjes gedaan

- rechtsvoor lag ie +/- een centimeter lager dan linksvoor

en toen ben ik gestopt met zoeken, had mijn besluit al genomen dat ie mooi mocht blijven staan!

pluspunten:

- mooie velgen

- mooi van afstand

- op het eerste zicht echt een vette bak

- de lak, buiten dan de roest op de wielkast

Jammer, maar het was te mooi om waar te zijn...

En dan kam die verkoper "das toch echt een mooie auto he?"

ik: heb net gdvrdomme 200km gereden om hier naar een "compleet onder handen genomen astra" te komen kijken, en noem hem een deel van de minpunten op, zegt ie weer "ja, maar het is toch echt een mooie auto", zeg hem als ie hem voor 1950 meegaf ik hem nog niet moest hebben, en dat ie best zijn advertentie even aanpast voor ie is een keer de verkeerde voor hem krijgt! Man had effe zin om die vent een kopstoot te geven!

kutkop

:puke :puke :fy1

Kijk ns hoe je zelf zevert om het even B. te houden. Jullie rijden allemaal toch zo graag? En wat verwacht je v/e afgetrapte bak? Je zoekt het toch zelf op, niemand dwong je. GVD-en doe je maar in B. evenals kopstoten, k***en en klote. Je gooit echt met je naamkaartje. Dacht je nu echt n splinter nwe bak te krijgen? Droom en zoek maar lekker verder. Een Opel zonder roest en dan nog van 1992, ooit meegemaakt? Zoja dan praten we over heel andere bedragen.

Heb deze ongein ondertussen al zo vaak meegemaakt. Gewoon een halve dag naar de klote voor een auto die volgens de verkoper goed is en als je aan komt springen de tranen nog net niet in je ogen.

@hdenisen wrote:Kijk ns hoe je zelf zevert om het even B. te houden. Jullie rijden allemaal toch zo graag? En wat verwacht je v/e afgetrapte bak? Je zoekt het toch zelf op, niemand dwong je. GVD-en doe je maar in B. evenals kopstoten en klote. Dacht je nu echt n splinter nwe bak te krijgen? Droom en zoek maar lekker verder. Een Opel zonder roest en dan nog van 1992, ooit meegemaakt? Zoja dan praten we over heel andere bedragen.

:wtf :puke

H? huh. Tsja die verdraaide waarheid is altijd zo moeilijk te verstouwen. Daar worden

mensen slaperig en sprakeloos van en gaan bordjes omhoog houden.

Terug
Naar boven