• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gran Turismo 5 [PS3]

origineel gepost door Silver

THANKS, is wel heel veel leeswerk..haha ik ga er is voor zitten.

valt wel mee toch, gewoon welke auto je nodig hebt voor welke race :vertag

makkelijker kan ik het niet maken voor je :D

lees net dat de release datum WEER is uitgesteld, nu voor

onbepaalde tijd.

moet wel een gruwelijk spel gaan worden...uiteindelijk.

oja, en het uitzetten van de TC werkt super!!

rij nu een ferrari f430:wub

origineel gepost door fast cow

@Jerk, hoe heb je de laaste level gehaald, s10 n met welke auto?

Ik dacht met die speciale grijze Corvette

Oh ja,

die had ik ook dacht ik

Maar die vond ik niet zo fijn rijden

Dan kan je nu flink gaan sparen qua auto's en geld

En dan maar hopen dat snel de volledige versie van Gran Turismo 5 komt :thumbup

Heb je nu ook al die formule 1 auto??

Hoorde dat hij al weer is uit gesteld tot december 2010:puke

begint behoorlijk irri te worden (heb van narigheid maar xbox met forza 3 gekocht) ze moeten nu wel met iets heeeel gaafs en grafisch super sterks gaan komen want anders hebben ze daar in japan wel een probleem met verkoop cijfers denk ik

Ik wil m echt wel eigenlijk.. ding kwam alleen op PS3 toch?

Zal ik ook maar eens de PS2 met pensioen sturen haha

jep ps3 only so far i know!

Ben heel benieuwd naar de auto lijst, ik kan maar geen recente vinden. Er zijn 200 Premium auto's dat wil zeggen met gedetailleerd dashboard etc. en 800 overige auto's.

Hoop dat er veel opeltjes bij zitten!

weer slecht nieuws

Gran Turismo 5-vertraging "van korte duur"

Nieuws | 15 oktober 2010 - Afgelopen woensdag kwam er vervelend nieuws naar buiten toen Gran Turismo 5 werd uitgesteld. Een woordvoerder van Sony zegt dat er meerdere redenen zijn voor het uitstellen van deze langverwachte game, maar dat hij geen details kon geven. "Wat uitmaakt is dat de vertraging van korte duur zal zijn en dat de game voldoet aan alle verwachtingen". Kazunori Yamauchi, designer van Gran Turismo 5, vertelde via Twitter dat er nog de laatste hand aan de game moest worden gelegd.

Er gaan echter geruchten rond dat de vertraging is te wijten aan piraterij en de PlayStation 3-hack van een tijdje terug. Zo wordt gezegd dat Gran Turismo 5 klaar was voor productie, maar nog snel moest worden geüpdate met de laatste firmware. Yamauchi wil dat Gran Turismo 5 nog voor het einde van het jaar in de winkels ligt. Of hij dit waar kan maken is nog maar de vraag.

greetz

Marcel

heb zelf geen ps3 maar daar ben je wel lekker mee:(

Het uitstel van Gran Turismo 5 heeft waarschijnlijk niet aan ontwikkelaar Polyphony Digital gelegen, maar onder andere aan de verplichting om de nieuwe software development kit (SDK) van Sony te gebruiken.

Een SDK is een verzameling hulpmiddelen die nodig is bij het ontwikkelen van een game voor een bepaalde console. Gran Turismo 5 is gemaakt met SDK versie 341. Het spel was bijna af, tot Sony iedere ontwikkelaar verplichtte om games te ontwikkelen met de nieuwe SDK 350. De zogenaamde jailbreak voor de PlayStation 3, waarmee je illegale games kon spelen, was de grote boosdoener van het uitbrengen van een nieuwe SDK.

Daarom wil Sony niet dat games die na oktober van dit jaar uitkomen, via jailbreak illegaal te spelen zijn. Een bron binnen Sony Europa meldt dat het bedrijf alle ontwikkelaars heeft verplicht om hun spellen over te zetten naar SDK 350. Hierdoor lopen veel games vertraging op, waaronder Gran Turismo 5.

Volgens de bron ligt de schuld dus niet aan Polyphony Digital en Sony, maar aan piraten die de PlayStation 3 hebben gehackt met jailbreak. Daarom moeten we nog even wachten tot december.

HOOFDDORP - Kazunori Yamauchi, bedenker van de Gran Turismo-serie vraagt om de vergiffenis van spelers voor momenten in het spel waarop de framerate lager dan zestig frames per seconde ligt.

© Gamer.nl

"Onze programmeurs zijn iedere dag aan het klagen: 'Is het niet al genoeg dat het spel al in 1080p draait, moet het dan ook nog 60 frames per seconde zijn?'. Maar ik vind het erg belangrijk dat we zestig frames halen, dus werken we eraan om dit te perfectioneren.''

''Toch kunnen er momenten zijn - als een aantal verschillende effecten samenkomen, en al helemaal met de weersomstandigheden - waarop het spel tot minder dan zestig frames daalt en daarvoor vraag ik jullie om vergiffenis."

Uitgesteld

Gran Turismo 5 werd onlangs uitgesteld, omdat de ontwikkelaar nog verder wilde schaven aan het spel. De game stond tot vorige week gepland voor een release op 3 november. Een nieuwe releasedatum is niet gegeven, wel is bekend dat de game rond de feestdagen zal uitkomen

Ik dacht het al,

er stond tot vorige week nog 3 november bij gamemania

En nu stond er alleen november

Het moet toch wel een dondersmooi spel zijn want de tijd die we al zitten we wachten........ :hmmz

Terug
Naar boven