• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland electric 2024

Bij nadere bestudering van de foto's meen ik in de bovenste nog een ouderwetse analoge kilometer teller / snelheidsweergave display te zien en in de onderste een ultra modern 100% digitaal display.

Daarnaast zie ik op die onderste foto een antislipstrook voor de linkervoet voor ritten op de snelweg. Handig!

Ook superhandig en vooral érg veilig is de plaatsing van het infotainment / navigatie display. Veel meer op (bijna) ooghoogte dan op die andere foto. Super, super veilig voor het niet persé naar beneden hoeven kijken om dingen af te kunnen lezen.

Loeigrote oubollige Start engine / stop? Da's in de Ford een bescheiden knopje naast het stuur en geen potsierlijke / grote / oubollige knop. Whatever : Jouw frustratie druipt van je berichten af. Ik heb geen foto's gepost van de auto's maar dat deed jijzelf. Dan krijg je een reactie op de fraaie met aluminium ingelegde pedalen van de Ford en dan reageer je dat het niet fijn zou zijn, maar je post onmiddellijk een foto van de Volvo waarin de aluminiumpedalen zichtbaar zijn. Hoe gefrustreerd en verward kan je zijn?

Sorry, ik kan alleen maar lachen en brullend gieren van het heel erg lachen. Jij bent redelijk erg gefrustreerd omdat ik je gisteren niet alle hoeken van de kamer heb laten zien omtrent de uitrusting van een politie noodhulpauto en de telefoonummersperikelen, maar een veelvoud van alle hoeken van meerdere kamers. Je spartelt als een vis die een haakje in zijn wangetje heeft en door de visser wordt opgehaald.

Zoek eens op in de moviemeter : "Old grumpy man"

Wanneer ga je je nu eens houden aan dat : "punt!" ?

Ehh, V60 of XC60, ja dán ga je het hebben over fatsoenlijke auto's en geen baby (30) of smurfenauto (XC40). Overigens grappig, de V60 is qua aanschafprijs hetzelfde als mijn Z-merk auto.

Nee hoor, da's rechthoekig. :yahoo:

Ik ga, in tegenstelling tot jou, wél een punt zetten. Veel plezier met je smurfauto.

Helemaal waar, maar doe nu svp eens een cursus Nederlands voor dummy's, beleefd moet zijn beleeft.

Het doet gewoon 'zeer' aan mijn ogen als mensen de taal / spelling / grammatica door gebrek aan opleiding niet beheersen.

Nu nog uitvoering geven aan het "Punt !" en je bent het heertje.

Los daarvan : wie vond de Explorer een paar weken geleden in een topic een mooie auto......................?

Correct, JIJ dus. Op zich niet vreemd want de XC40 heeft de looks van een baksteen / laagbouw flatgebouw, dus begrijpen doe ik het wel....... :yahoo:

Wat een lulhannes die Floki.

In mijn corsa alu pedalen. In XC40 gewone.

Ik verkies.... De gewone. Die alu worden vuil. Geld niet waard. Meerwaarde? Grote 0.

Ik zeg het nogmaals Flodor, passagiersruimte blijkt ruimtelijker dan GLX. Dat zeggen medepassagiers. Ik niet. In zit er nooit.

Wat betreft uw kuga.... Wat een gedrocht. Zag er toevallig nog eentje bij buren. Manman. Das pas een koets.zelfs een koetsier wil daar niet op en geen paard eraan. Stekeblind of geen smaak. 1 van de 2 is het. Of beide.

Ohja, sprak onbekenden met GLX aan vandaag.. idd, ook een vat vol problemen , de GLX dus he.

Ik ga nu verder op het USA forum van Ford (daar bevinden zich qua rijders wat meer mensen die zinvolle dingen schrijven), maar deze wilde ik jullie absoluut niet onthouden (waaruit kennelijk blijkt dat ik het toch niet helemaal verkeerd heb beoordeeld :yahoo: B-) :bye:

z6yglp18mji9t3tfsqgb9fsg3vh4du41.jpg

FLOKI ALIAS QUANDOR.....

onder welke naam Ga je op het USA ford forum ?

Veel plezier daar. Ga daar idd wat janken

Hopelijk vind je daar begrip...

Hopelijk ga je daar ook wonen.

Hoi allemaal,

ik reageer even omdat ik begrepen heb dat @Floki meer op een Amerikaans en een Duits forum aanwezig is.

Hoe grappig / kolderiek kun je zijn om een foto te plaatsen van hoe het er onder de motorkap uitziet en daarnaast ook nog een opmerking maakt omtrent de motorkapsteun? Om met het laatste te beginnen : het is te hopen dat die steun bij de 'schoenendoos' (zoals ik als bijnaam voor de XC40 las) beter is dan de de steun van de achterklep, want die steunen / veren schijnen met bosjes kapot te gaan.

Ietsje minder premium denk ik persoonlijk?

Verder, hoe het er onder de motorkap van een auto uitziet dat boeit denk ik niemand? Net zoals het niemand boeit of de uitlaat van een Grandland met 1o bouten aan het chassis vastzit of, zoals bij de Ford Kuga, met 8 bouten en bij de Volvo XC40 met 4 bouten?

Wie boeit het?

Frustratie bij jou nadert het kookpunt?

Ik heb inmiddels wat verder teruggelezen en begrijp uit de voorgaande berichten dat @Floki jou alle kanten / hoeken van diverse / vele kamers heeft laten zien v.w.b. uitrusting politieauto's en telefoonnummers. Dat de frustratie jouw in grote hoeveelheden de mond uitloopt kan ik wel begrijpen, maar dat was echt 100% jouw eigen schuld omdat je je gewoon niet voldoende verdiept had in de uitrustingsmaterie van surveillance-auto's en / of de telefoonprotocollen maar wel van alles 'roeptoeterde'. Wat het uitrustingsniveau van de surveillance-auto's betrof 'geloofde' jij onvoorwaardelijk een willekeurig door jou op het web aangetroffen fotootje van een tweetal politiemensen die heel duidelijk, door zelf op de grond te gaan liggen tussen de spulletjes, aangaven dat het ludiek bedoeld was en niet een serieuze en volledige opsomming van de uitrusting betrof. Daarom vind ik het ook zo bijzonder kolderiek dat je nu door het noemen van non-issues reageert, hetgeen je post gáát namelijk nergens over maar druipt over van je frustatie.

Je zou voor de grap eens bij dealers moeten informeren hoeveel mensen die een nieuwe auto overwegen, bij het bekijken van die auto vragen of de dealer de motorkap even voor ze opent omdat ze willen weten of de kabeltjes wel ordentelijk zijn weggewerkt onder grote kunststofplaten of niet. Ik vermoed nul of hooguit 1 op de 100.000?

Desalniettemin wens ik jou met je Smurfenauto, Ole Knut, saai model, schoenendoos of hoe het ook allemaal stond in die webtekst / foto eerder in dit topic, heel veel plezier.

@Wappie2, ga iets leuks doen met je tijd, je krijgt anders nog aderverkalking.

Door hetgeen je schrijft lijkt het niet alleen alsof je gefrustreerd bent, het loopt aan alle kanten uit jouw frustratie zwembad.

Maar Quandor alias floki en omgekeerd toch....

Hoe gek ga je het nog uitleggen ??? Begrepen dat Quandor op een Amerikaans forum meer aanwezig is... HAAAAHAHAHAHAHAHHAH

Gast, wat bedenk jij (onder al uw schuilnamen ) toch allemaal. Ben je wederom net terug van reis zoals je vroeger al eens zogezegd opperde om dan in naam van uw tweede profiel te gaan janken. Maar ok. Als die het hier afgebold zou zijn is dat al 1 lichtpunt in de duisternis.

Zoals reeds gezegd wederom,( zoals steeds eigenlijk,) uitermate weinig beweging hier. Waar zijn al die grandramp rijders nu toch ?? Ik zie ze nog steeds niet in grote hoeveelheden voorbijscheuren. Waarschijnlijk zijn ze "gescheurd" ? Euh, woordspeling he @ Quaki flondor etc

Moet je niet reageren op het topic "grooooooot nieuws" ,???? Ahnee, daar kan je ook geen zinnige zaken kwijt.

Wens uw alter ego veel plezier daar in Amerika. Ik vrees dat ze hem daar al snel retebeu zullen zijn.

Helaas, je hebt voor de zoveelste keer niet goed gelezen (wat tevens / blijkbaar en zoals nu ook weer een zéér gróót en aantoonbaar probleem is bij jullie Wappie1&2). Floki heeft gekozen voor een Amerikaans en Duits Ford forum, ik nog (bijna) niet.

Wat interesseert me wat jij of hij kiest...... Je hebt blijkbaar nog steeds last van grootheidswaanzin, ofte , dikke nekkerigheid.

Het is bewezen dat jullie 1 en dezelfde zijn. Roeptoeter verder, droeftoeter.

Van mij mag je op een Grieks of Japans forum zitten. Zal me vette worst wezen gast. Uw zever lees ik diagonaal. Maak van uw laatste zin hierboven "ik nu ook".

Tot straks. Groet aan uw andere "ik" als je in de spiegel kijkt.

Mag ik er nogmaals op wijzen dat er veel meer VW tiguan, Mazda CX 5, Volvo XC40, ..............rondrijden in deze streek ?

De Grandland x , grandland en nu ook de laatste versie laten op zich wachten. Ze zitten waarschijnlijk ergens verborgen in één of ander groot magazijn tussen reserve-onderdelen. De Kuga zie ik ook niet erg veel voorbij schieten. Die Nissan is sterk verminderd in het straatbeeld en naar de Kuga moet je met een vergrootglas op zoek gaan...

@Hans GLX ; je deed zoals je steeds meldt uw GLX net op tijd van de hand. Mensen die ik aanspreek, in het bezit van de grandland X, klagen steen en been over alles en nog wat. Van motor, electronica over velgen tot zelfs een tankklep die helemaal niet meer sluit... je kan het zo gek niet bedenken of het probleem is er. Dan gaan ze eens janken dat er iemand bij een ander merk last had met de veren die de kofferruimte openen.... Was dat het enigeprobleem bij mijn GLX geweest, dan was ik een gelukkig GLX rijder geweest.

Ik geef gewoon corecte info omtrent wat bij mij allemaal fout ging. En dat was heel wat. Dan vindt iemand hier zich een hele kerel om dat te gaan tegenspreken. Als je dan video's wil doormailen geeft die beste man niet thuis.... net zoals OPEL deed. De andere kant opkijken en niet thuis geven. Video's tellen volgens hen niet....

@ Quandoki, Flodor, ....... (Quandor, Floki (wie weet wie ben je nog allemaal) Vreemd dat Floki ZOGEZEGD naar een ander forum verhuisde en niet reageert op het forum "groooooot nieuws" Bel je hem eens ? Hij zal niet opnemen want naar uw eigen nummer bellen zal waarschijnlijk niet lukken, misschien wel voice mail en dan kan je voor jezelf een berichtje inspreken.

Bericht van 17.32 uur :

Helaas, je hebt voor de zoveelste keer niet goed gelezen (wat tevens / blijkbaar en zoals nu ook weer een zéér groot en aantoonbaar probleem is bij jullie Wappie1&2). Floki heeft gekozen voor een Amerikaans en Duits Ford forum, ik nog (bijna) niet. [end quote]

Vervolgens roeptoeteren, roeptoeteren en roeptoeteren............ redelijk zielig. Ook jij veel plezier met de smurfen / schoenendoos auto (zoals ik een aantal berichten hierboven las).

Overigens : superdom / onintelligent van je om te verwachten dat iemand reageert terwijl íe eigenlijk alleen nog maar op een Amerikaans en Duits forum aanwezig is en hier dus niet meer leest.

nee, jij hebt gekozen voor dat forum. Als het al waar is. Je bent 1 en dezelfde. DUIDELIJK AANGETOOND. Blijkbaar lees jij niet goed..............

Terug
Naar boven