• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

grandland facelift 2021

@Ionius41 : welke uitvoering heb je?

Feit is namelijk dat alleen op de dure uitvoering die aansluiting aanwezig is. De handleiding kan het idd. wel vermelden, maar 2e feitje is dat de handleiding universeel is en dus niet op elke uitvoering van toepassing is.

Er zijn mensen die menen dat alles wat in de handleiding staat ook voor hun auto is, terwijl er zeer duidelijk in de handleiding wordt beschreven dat de uitleg / beschrijving van toepassing is, voor zover de voorziening aanwezig is. Da's niet alleen bij Opel zo, maar bij alle merken.

Grappig voorbeeld is bijv. de elektrische stoelverstelling. Niet alle uitvoeringen hebben die, maar het staat wél in de universele handleiding, dus wanneer een koper achteraf aanvoert dat íe geen elektrische stoelverstelling heeft, dan tja, is dat geen issue voor Opel of een fout in de handleiding, maar meer een issue van de gekochte versie auto.

Dit geldt dus ook voor die 12v aansluitingen.

U begrijpt er niet veel van. De 12 v aansluitingen zijn van groot belang voor veel gebruikers. De aansluitingen zijn tot nu toe in alle opels aanwezig geweest. Ze zijn ook niet als extra optie toe te voegen.

Correct, (dat ze niet als optie zijn toe te voegen) maar.....

Ik vermoed dat ik er wel wat van begrijp. Waarom? Kijk maar eens naar de specificaties van de 2022 modellen. Alleen in de duurdere is die aansluiting aanwezig, niet in de goedkopere.

Dat ze (voor bepaalde bezitters) van belang zijn, daar kunnen we het heel snel eens over zijn. Blijft over nog steeds een beetje de vraag : Welke uitvoering heb jij?

Ik schreeft met opzet : "Voor bepaalde bezitters", want in mijn GLX uitvoering zitten ze toevallig wel, maar ik heb de aansluiting nog nooit nodig gehad en ik heb er ook geen behoefte aan.

Terug
Naar boven