• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

@Ronald_X , Gefeliciteerd. Mijn Grandland is eindelijk vrijgegeven voor productie. De schroefjes en nippeltjes zijn naar de productielijn. Hoop alleen niet dat de body vergeten is te bestellen want daar zie ik nog niks van terug... :scratch:

Hoppa, weer een maand er bij, nu geen 22 mei maar 24 juni als verwachte afleverdatum. Zouden andere automerken ook dit soort problemen hebben? Dealer geeft het Opel-systeem de schuld. :scratch: ja zo lust ik er nog wel een paar...Zo gaat de lol van een nieuwe auto er snel af...

Zelfde auto besteld maar dan in de kleur Amethyst Purple. Auto half december 2017 besteld met verwachte leverdatum week 13. Auto was zelf een week eerder bij de dealer maar door de drukte is de aflevering toch voor week 13 gepland :applause01: Sommige lopen dan toch redelijk op datum maar dit forum lezende zijn dat dan toch de uitzonderingen helaas wat toch vreemd is.

Hoi iedereen,

Mijn ervaring omtrent de levertijd bij Opel-dealer is afhankelijk van:
a) De tijdstip van bestelling/akkoord offerte en in welke maand?
b) De configuratie die je hebt genomen bij je bestelde auto: Online, Innovation, Ultimate
c) De overgang van de configuratie van Innovation naar Ultimate *)

Ik heb 9 december 2017 besteld en ik kreeg begin Maart 2018 mijn Grandland X.
Wat mij opviel is dat RDW mijn auto kenmerkt als Grandland X Ultimate. Terwijl ik Grandland X Innovation ++ heb besteld.
*) Wat mijn opviel is dat rond december 2018 er een overgang was van in de opties/configuratie van Innovation naar Ultimate! Ultimate is pas op 1 jan 2018 geïntroduceerd met andere prijzen en opties, dit geldt ook voor Innovation eveneens per 1 januari 2018
Ik heb wellicht mazzel dat door deze overgang ik in maart mijn auto krijg en dus niet in Juni.
Mijn configuratie voor Grandland X Innovation ++ is eigenlijk, niets anders dan Grandland X Ultimate MINUS Denon geluidsinstallatie! De rest heb ik wel wat een Ultimate heeft..... Misschien maakt dat het verschil????

Groet. :unsure: :scratch:

@Grandland X, dan ben ik ook benieuwd hoe mijn auto wordt geclassificeerd. Ik heb ook de Innovation+ besteld en alleen niet het DENON sound systeem.

Levering staat al weer enige tijd op status 33 en aflevering 20 april 2018. Gaat nu wel kriebelen...

Helaas maar mijn bestelling heb ik laten annuleren.. Hij staat nu op eind juni zonder verklaarbare reden.

Ik ben er dus wel klaar mee helaas. Voor mij als mijn klant uiteraard maar het is niet anders.

Ik heb een Ateca FR besteld welke eind april komt.

Opel Nederland/Duitsland, lezen we even mee???

[quote quote=18354216]Helaas maar mijn bestelling heb ik laten annuleren.. Hij staat nu op eind juni zonder verklaarbare reden. Ik ben er dus wel klaar mee helaas. Voor mij als mijn klant uiteraard maar het is niet anders. Ik heb een Ateca FR besteld welke eind april komt.[/quote]

Kan het me voorstellen RJHorst.

Ben je alleen niet bang dat wanneer je in je Ateca een Granland tegenkomt het toch een gevoel blijft van "Tja...."?

Een Ateca is allerminst een auto om je voor te schamen, maar ik heb toch redelijk bewust voor een Grandland gekozen...

Succes met je Ateca straks, wie weet volgende keer?

Op het Duitse forum voor bestelde Granland-X auto’s kom ik ook levertijden van 6/7 maanden tegen... Heb vandaag maar eens een mail gestuurd naar de Duitse klantenservice van Opel.de met de vraag wat er aan de hand is. Ben benieuwd of en wat voor antwoord ik krijg....wordt vervolgd..

Vandaag mijn Grandland X 1.2 Innovation met Innovation+ pakket, automaat en AGR stoelen in de kleur Amethyst purple mogen ophalen. Zoals al eerder op dit forum gemeld geheel volgens planning half december besteld en vandaag geleverd. Bizar dat dit bij andere leveringen anders verloopt helaas. Eerste indruk, super bak, voldoet geheel aan de verwachtingen!

[quote quote=18354238]Ik kan er ook geen touw aan vast knopen, alleen heb ik het geluk dat die van mij 3 weken eerder dan verwacht is afgeleverd. Wellicht omdat ik de basis variant heb; Opel Grandland X 1.2 Online Edition Automaat, incl. AGR stoelen, Navi 5.0 IntelliLink pakket en Edition+ pakket, kleur Pearl white. Besteld 11-12-2017, geleverd 22-03-2018. [/quote] Supermooie auto, veel rijplezier!

[quote quote=18354242]Vandaag mijn Grandland X 1.2 Innovation met Innovation+ pakket, automaat en AGR stoelen in de kleur Amethyst purple mogen ophalen. Zoals al eerder op dit forum gemeld geheel volgens planning half december besteld en vandaag geleverd. Bizar dat dit bij andere leveringen anders verloopt helaas. Eerste indruk, super bak, voldoet geheel aan de verwachtingen![/quote] Veel plezier met de nieuwe auto!

[quote quote=18354227]Kan het me voorstellen RJHorst. Ben je alleen niet bang dat wanneer je in je Ateca een Granland tegenkomt het toch een gevoel blijft van “Tja….”? Een Ateca is allerminst een auto om je voor te schamen, maar ik heb toch redelijk bewust voor een Grandland gekozen… Succes met je Ateca straks, wie weet volgende keer?[/quote]

Ja natuurlijk de Grandland is een prachtige auto. Qua prestaties en velgen ga ik er iets op vooruit, voor de rest begrijp ik je volledig.

Maar ik vind het niet normaal als ik half oktober een auto bestel (bestelling ook definitief bij de dealer) deze in week 3 !geleverd! zou worden maar telkens zonder opgave van reden een maand per keer verschoven wordt. 8 maanden productietijd en waarschijnlijk wordt hij dan na 9 maanden pas geleverd :unsure: Als ik dit van tevoren had geweten was het ook beter te accepteren, maar van week 3 hier naar toe vind ik echt om te :cry:

Uiteindelijk een waardig alternatief maar ik blijf de Grandland een prachtig wagen vinden.

s1vkeatdzeq9ta43ebfrp7ix078ol133.jpg

En mogelijk nog even terugkomend op een eerdere gedachtenwisseling aangaande de trekhaak 'ergens' in dit topic:

1. laat 't ding er maar gewoon altijd onder zitten want je moet écht plat op je buik om de stekker in de plug te kunnen duwen. Da's leuk bij droog weer en oudere kleding, maar........

2. de voetbediende ontsluiting achterklep werkt (nagenoeg) niet meer, tenzij je schoenmaat 53 hebt, dan krijg je de neus van je schoen er ver genoeg onder om de sensor te kunnen bereiken

3. het lampje rijstrook signalering / bewaking, brandt continue oranje (functie is dus uitgeschakeld) tijdens het rijden. Reden? Al sla je mij dood. Ik zie het verband tussen in het 'spoor' blijven rijden / het trekken van een karretje en de reden dat de functie niet meer werkt, niet echt.....?

4. de achteruitrijdcamera (voor zover aanwezig tevens de 360 graden functie) werkt niet als er een aanhanger is aangekoppeld. Da's héél fijn, maar niet heus......

5. de achterklep laat zich niet meer middels de oranje drukknop aan de binnenzijde van de klep bedienen. Om de een of andere vage reden, mag je kennelijk van Opel de klep niet meer elektrisch bedienen als er een karretje is aangekoppeld. Als je namelijk de stekker uit het stopcontact trekt, dan werkt de elektrische bediening van de achterklep weer. Met de hand de klep openen en sluiten voelt 'onnatuurlijk' aan, alsof je de boel aan het forceren bent, zo zwaar gaat dat.

V.w.b. alle genoemde puntjes houd ik één klein achterdeurtje open en dat betreft instellingen. Aan de andere kant lijkt mij dit redelijk onlogisch, want ik heb geen instelling veranderd toen ik het karretje aansloot. M.a.w. alle 5 de hierboven genoemde puntjes 'onstonden' nadat het karretje was aangekoppeld. Volledigheidshalve moet ik erbij vermelden dat ik wel een verloopstekker moet gebruiken, want het karretje heeft nog een ouderwetse "weinigpolige" aansluiting, maar dat zou toch geen reden moeten / kunnen zijn dat die 5 'puntjes' zich dan gaan voordoen? Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen die een aanhanger hebben aangekoppeld, al dan niet met verloopstekker.

Sinds ongeveer 2 dagen kan ik de status van de voortgang niet meer inzien bij my.opel.nl/api..........

Het nummer waar deze site op moet eindigen kan ik nog wel inzien op de site onder "mijn voertuigen".

Meer mensen die hier last van hebben?

Edit: bij mij werkt het vandaag (30-03) ook weer. Niets veranderd aan de leverdatum.

[quote quote=18354360]Sinds ongeveer 2 dagen kan ik de status van de voortgang niet meer inzien bij my.opel.nl/api………[/quote] Ik krijg ook een foutmelding, jammer.

edit 30mrt: het werkt bij mij weer :yes:

Goedemorgen,

mijn GLX in dec besteld.

leverdatum maart 2018

dasrna:

april ‘18

mei ’18

juni ‘18

vanochtend juli ‘18 :help:

Wat is er aan de ???

Terug
Naar boven