• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

Na 7 maanden is het dan zover.... Vandaag de auto bij de dealer, natuurlijk even mogen zien en vrijdag 4 mei aflevering. foto's volgen... :yahoo: :applause01:

[quote quote=18355596]Na 7 maanden is het dan zover…. Vandaag de auto bij de dealer, natuurlijk even mogen zien en vrijdag 4 mei aflevering. foto’s volgen…
wpml_yahoo.gif
applause01.gif
[/quote]

O top man! :applause01:

Gefeliciteerd. :yahoo:

Maar is bij jou nu code 48 nog veranderd dan recentelijk? Of kreeg je ineens te hiren dat ie er was?

@mmarkvoort: Afgelopen maandagochtend was de status van 48 in 49 veranderd -> verzonden naar dealer. Daar is hij s'middags laat aangekomen. Gisterenochtend was status 58 waarop ik contact heb gezocht met de dealer. Ik werk op 6 minuten hiervan af, dus gelijk maar even gaan kijken. Gisteren middag is de status veranderd naar 60. (definitieve levering aan klanten?????). I.v.m. de inruil is er haast gemaakt met de afleverafspraak. morgen (donderdag) krijg ik het kenteken door voor de verzekering...

@Vased

Mijn status is nu ook naar 49 gegaan zie ik net.
Meteen een mailtje naar de dealer gestuurd of zij dit kunnen bevestigen. Wellciht kan hij dan ook eerder dan 25 mei worden uitgeleverd zoals eerder aangegeven.
Bij mij moet er alleen nog een trekhaak onder. Die heb ik niet af-fabriek genomen want zo valt ie buiten de bijtelling.

Plaats je wel even een foto als je hem hebt?

Nog maar weer even een update. Niet om te vervelen maar gewoon ter informatie.

Mijn GLX besteld 17 oktober 2017 staat nu op eind juni/18 productie, maar nog steeds code 25, echt onbegrijpelijk. De dealer laat hem nog wel komen omdat alles erop zit en het een aanbieding was.

SEAT heeft gemeld dat de auto inmiddels uit de fabriek is komen rollen dus die mag ik binnenkort in ontvangst nemen.

Gisteren 4 mei 2018 dan eindelijk mijn Grandland X afgeleverd gekregen. Hij is redelijk stil, rijdt soepel als automaat en start-stop merk je nauwelijks. Eerste indruk is top auto! Ben nog wel in discussie over Opel-Onstar. De verkregen abonnement komt niet overeen met actievoorwaarden van november 2017.

rq088bytrmypo5kconi93xdsoiom9hrr.jpg

Mooie auto!

Wat waren de actievoorwaarden in november en wat / hoe wijkt dit nu af?

De mijne had ik 3 juli 2017 besteld en dus weet ik niets van voorwaarden af.

Onstar is imho trouwens redelijk 'onzalig'. Ik reed 2 maanden geleden een kruising over en zag een auto rijden waar rook uit de motorkap kwam. Vervolgens zag ik die auto stoppen en een vrouw met kind uit de auto vluchten. Daarna zag ik vuur uit de motorkap komen. Onstarknop gebruikt en tot mijn afgrijzen kreeg ik een nauwelijks Nederlands sprekende mevrouw aan de lijn...……..

@quandor, bij aanmelden/activeren van de auto bij Opel-Onstar (via de blauwe knop in de auto) gaf de medewerker aan dat er een abonnement was gekoppeld voor 1 jaar en een proefabonnement voor de wifi van Vodafone voor 3 maanden. Begin november 2017 had mijn dealer een cashback-actie waar naast ook gratis een 2 jaar abonnement werd aangeboden voor Onstar én wifi!. Gelukkig had ik van de actie een print-uitdraai gemaakt. Nu afwachten hoe de dealer dit gaat terugkoppelen...

Met mijn 'oude' Astra Tourer had ik meerdere keren noodgedwongen contact met Onstar. Echt zeer vriendelijk, voortvarend en erg behulpzaam. Nu bij het activeren van de Grandland vond ik de medewerker een beetje onkundig. Alles gaat via Engeland en afhankelijk van je taalinstelling van de infotainment wordt je geholpen door een medewerker in eigen taal. Het is dus maar net wie je aan de lijn krijgt, denk ik....

[quote quote=18355691]Gisteren 4 mei 2018 dan eindelijk mijn Grandland X afgeleverd gekregen. Hij is redelijk stil, rijdt soepel als automaat en start-stop merk je nauwelijks. Eerste indruk is top auto!...[/quote]

Een hele mooie auto! Heel veel rijplezier ermee :applause02:

[quote quote=18355691]Gisteren 4 mei 2018 dan eindelijk mijn Grandland X afgeleverd gekregen. Hij is redelijk stil, rijdt soepel als automaat en start-stop merk je nauwelijks. Eerste indruk is top auto! Ben nog wel in discussie over Opel-Onstar. De verkregen abonnement komt niet overeen met actievoorwaarden van november 2017. [/quote]

Wow! mooie auto hoor :-)
Mijn status stond vanaf vrijdag op 58. ALs ik nu weer check op mijn VIN nummer dan krijg ik alleen maar blanco velden :-) Dus hij zal wel door de administratieve molen heen zijn.

Wel viel me op dat ik ineens niet kan inloggen op MyOpel. De App doet het wel.....

Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!! :good:

Iedereen bedankt voor de zegeningen :toppie: De eerste kilometers bevallen mij zeer goed. Een heerlijke gevoel na de drama met de vorige Astra. Ik wens alle wachtenden een snelle levering toe en eveneens veel rijplezier. :good: :bye:

Ik zal mijn rijervaringen proberen te blijven delen in één van de andere forum-artikelen.... :cheers:

Vandaag enige tijd mijn status niet kunnen inzien, dat gebeurt wel meer dus niets bijzonders.

Vanavond werkte het weer en zie ik in een keer dat mijn bestel-voortgang van 32 terug gegaan is naar 21... Zijn meerdere forumleden hier bekend mee?

Hier ligt de statuspagina er ook vaak uit. Status blijft bij mij wel op 58 staan.

Auto staat als het goed is al bij de dealer (OnStar is geactiveerd etc). Deze reageert alleen niet echt snel op mijn mail. Hij zal wel gek worden van me, maar ja, ik wil graag de status weten. :-)

Edit: Zojuist gebeld door de dealer. 24 mei wordt hij afgeleverd :happy02: Worden 2 lange weken :rolling:

Eergisteren van status 32 naar 21 gegaan.

Vandaag weer status 25 en afleverdatum van 03-07 naar 03-08 gegaan.

Lekker dan ik dacht dat ik er bijna was, begint een beetje irritant te worden op deze manier.

Auto is al begin Januari besteld.

Ook bij mij is de status weer teruggezet van 32 naar 25 en de verwachte levertijd weer een maand opgeschoven van eind juni naar eind juli :negative: Nog even en we zitten in het najaar... Verder las ik dat Opel in 2020 stopt met Opel Onstar en dan overgaat op het systeem van PSA, zie dit bericht

[quote quote=18355814]Vandaag staat estimated weer op 08-07, status nog steeds 25. Het gaat alle kanten op.[/quote]

ja, hier ook weer de ‘oude’ estimated date van eind juni. Om gek van te worden :wacko:

Terug
Naar boven