• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

Ik zag vandaag dat de levertijd wederom 2 weken is uitgelopen, het zou nu 17 juli worden.

Hoe mooi ik de Grandland ook vind, ik begin zo langzamerhand spijt te krijgen van de keuze voor Opel...

22 januari is de auto besteld, ik denk niet dat we in augustus met de nieuwe auto op vakantie kunnen... :cry:

Ik heb Opel Nederland gevraagd wat nu de planning is, van de dealer hoor ik nl. helemaal niets. Heb de bevestiging ontvangen dat mijn GLX toch echt eind juni afgeleverd wordt. Ben benieuwd, heb de auto 2-12-2017 besteld...

[quote quote=18355960]Vandaag te horen gekregen dat ik mijn Dark Ruby Red GLX aanstaande vrijdag kan ophalen
wpml_good.gif
Status nog steeds 33
wpml_wacko.gif
[/quote] Stuur je van het weekend wel een foto, ben nieuwsgierig :-)

Gisteren de "voraussichtliches Auslieferungsdatum" naar 18-07-2018.
Vanochtend weer eens op 31-12-9999.

Ze weten het zelf ook niet meer...... :negative:

Ik rij sinds 4 mei 2018 de Grandland X. De levertijd was uiteindelijk 7 maanden. Mijn ervaring is nu dat het wachten mij waard was. Wat een heerlijke auto om in te rijden, de automaat is ideaal. Ik hoop dat dit in de toekomst zo mag blijven... Ik wens jullie dan ook sterkte als de levertijd nog even duurt voor jullie bestelde GLX.

Volgens mij zijn de systemen weer bijgewerkt, status is nu weer 32, delivery date time staat nu weer op 3 juli.

Dat biedt weer wat vooruitzicht!

Al met al mag ik dus érg in mijn handen wrijven met mijn bestelling van 3 juli 2017 en levering op 24 november 2017 (4 en een halve maand dus).

Tel daarbij op dat ik het Innovationpakket (toen €2500,-- ) voor € 1249,-- kon verkrijgen (Grandland X introductiekorting) en dat ik ook nog eens van de € 1000,-- cashback heb mogen profiteren.

Vroege vogels zijn nu dus eens een keer beloond...………. :happy02:

De laatste wijzigingsdatum hebben ze zelfs terug gezet. Deze was 9 mei 2018 tot vandaag en is nu weer 24 april 2018.

Eventcode en afleverdatum zijn ook bij mij weer gewijzigd naar 32 en 11 juli 2018. (Kan morgen weer anders zijn)

Het valt mij op dat je ze nu ook weer kan bestellen via de website.

Dat kon tot gisteren niet meer.

De automaat is nu ook 8 traps bij de 1.2.

Ik vraag mij af welke automaat ik krijg.

Mijn oude auto besteld op 17 oktober staat nu op status 32 (was 25) en ingepland nu voor 26 juli.. :negative:

Echter lijkt het wel of er een andere versnellingsbak inzit M1? Maar dat weet ik niet 100% zeker aangezien ik dat niet helemaal helder heb.

Mijn seat mag ik 6 juni ophalen, maar ik zal dit forum zeker in de gaten houden, dus veel foto's posten als jullie de autos in ontvangst mogen nemen :applause02:

Ik neem aan dat als je hem hebt besteld met 6 traps automaat dat je die ook zal krijgen! Net als mij...
Maar goed we zullen het wel zien :yes:

Inderdaad, bij mij is ook de status naar code 32 gewijzigd...zoals Vased schrijft moeten wij nog even volhouden om vervolgens ook te kunnen genieten van de GLX :good:

[quote quote=18356035]Het valt mij op dat je ze nu ook weer kan bestellen via de website. Dat kon tot gisteren niet meer. De automaat is nu ook 8 traps bij de 1.2. Ik vraag mij af welke automaat ik krijg.[/quote] In de prijslijst van 4 mei 2018 staat bij de 8-traps-automaat (benzine): Geplande productiestart oktober 2018. Ik neem dus aan dat ze nu nog de 6-traps-automaat leveren..Zou wel leuk zijn als er een 8-traps geleverd zou worden. In mijn uitrustingsoverzicht staat nog code ME1 ( Automatikgetriebe 6 Stufen Gen 1 )... we gaan het zien...

Mijn Opel Grandland X al in november2017 besteld, dit gaat allemaal via lease-plan, ik moet zeggen ik vind dat het schandalig gaat mijn auto zou al in maart geleverd worden, toen een bericht dat het 31-05-2018 zou gaan worden, ik van de week nog een mailtje eruit gedaan van en gaat dit kloppen, ik moet tenslotte ook een afspraak maken om mijn oude auto in te leveren.
Het antwoord "ik weet ook niet wat er allemaal met de Grandland x gebeurd het fluctueert" sorry daar heb ik niets aan begin er langzamerhand spijt van te krijgen dat ik hem besteld heb.
Gewoon een eerlijk antwoord zou al fantastisch zijn maar daar blijft Opel mee weg, zelfs op Facebook contact gehad, en nu voor de 2e keer ja we begrijpen u maar u moet nog even geduld hebben........
Nou mijn geduld is gewoon een beetje op je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en uiteindelijk weet je nog niets.
Als je een pakketje uit China besteld voor een paar euro weet je precies wanneer het binnen komt maar een auto van 38.000 tja even geduld ik vind het schandalig!
De meeste van jullie hebben een link dat je het zelf kan inzien misschien omdat de mijn via lease-plan gaat.... ik heb deze link dus niet moet maar blijven mailen want Opel verteld je niets.
Zoals je al uit mijn verhaal begrijpt tot nu toe al een zeer ontevreden klant!

Mijn GLX loopt ook via Leaseplan. Eerste bestelling november en die is door Opel DE geannuleerd ivm een modelwijziging. In feb nieuwe Ultimate besteld en sinds gisteren in productie, en . ja ik heb een VIN nummer. Levering staat over circa 2 weken, ben benieuwd. Via de opeldealer bestelnummer gevraagd en is online gewoon te volgen.

Ik zie dat mijn code nu in 33 (Abgabe an Produktion) is gewijzigd en de verwachte leverdatum 3 dagen naar achteren is geschoven. Staat nu op 29-06-2018. Zal van het weekend nog even controleren of er wijzigingen in de optie-codes zijn doorgevoerd...

Terug
Naar boven