• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

[quote quote=18358140]Woensdag 2 uur mag ik hem ophalen. Ik zal zeker een paar foto’s neerzetten. Grandland X 1.2 Innovation met Innovation+ pakket, 19”velgen, Diamond Black, Panorama dak, Trekhaak[/quote] En... wat zijn jouw eerste indrukken?

Zoals je het beschrijft, heb ik dezelfde ontwikkeling doorgemaakt. Ik overwoog lang een 3008 of 5008, maar hikte erg aan tegen de "moderne" ergonomie van Peugeot. Toevallig stuitte ik op zijn Germaanse tweelingbroer die veel meer appelleert aan mijn smaak en in zoverre een soort openbaring is. Modern, maar niet would-be modieus. Ik wacht in ieder geval nog op de 180 pk 1.6 benzine die in het buitenland al volop bestelbaar is. Haast heb ik niet, want mijn huidige SUV (een trouwe Volvo XC60 benzineslurper) kan nog wel even mee. Ik vraag me ook nog af of de bouwkwaliteit en het aantal uitvoeringen zal veranderen (in positieve zin), als medio volgend jaar de productie naar Eisenach verplaats gaat worden. Het biedt Opel immers de mogelijkheid nog meer eigen accenten aan het model te geven.

Vandaag te horen gekregen dat mijn GLX waarschijnlijk deze maand nog geleverd wordt. Exacte datum weet ik niet...

Ging van 23 juli naar de tweede week van augustus (zei de dealer). En nu zou hij volgens de dealer echt deze maand nog geleverd worden.

Maar goed, we gaan het zien. M’n hoogzwangere vriendin hoopt hem nog voor de bevalling te hebben ?

[quote quote=18358125]Vandaag belde de dealer: komende vrijdag kan de auto worden opgehaald! EINDELIJK!!! [/quote] Alles goed gegaan vandaag bij de dealer Mark? Ben heel benieuwd naar jouw nieuwe GLX

Ja, alles goed gegaan, leuk hoor de auto halen.

Bij dezen wat foto's
hskiv1buevu6bnrk0ybg91n021lgf15m.jpg
g1345djn8hdknfac17t7jp9sqvyxqxox.jpg

82um8vozs8w1ovk4h8sxw7kbf2mqub0s.jpg
leq787nq3ntaavrkz9hi2b8f9sfb1sac.jpg

Ik wens jou morgen ook veel plezier met het halen van je auto!

@mark, jouw GLX staat mooi te blinken in de zon, welke kleur is dat?

@jan, veel plezier vandaag bij de overdracht.

De mijne staat sinds deze week op code 48, dus hij is inmiddels in NL. :applause02:

@Jan Driebeen: Mooi!

Ik kreeg er trouwens niet zo'n mooie hoes omheen bij de dealer...

Eerlijkheid gebeid me te zeggen dat we wel ruim anderhalf uur te vroeg waren en de auto nog bij de poetser stond... :scratch: Dus ik denk dat ze er de kans niet voor hebben gehad.

@jan, erg mooie auto, ik Wacht op exact dezelfde combinatie lakkleur met zwart dak alleen icm 18” velgen.

Twijfel nog of ik de velgen ook omruil tegen de 19” exemplaren, dat zijn zondermeer de mooiste velgen.

Nu met jouw foto’s ben ik helemaal aan het twijfelen... :scratch:

[quote quote=18358397]@jan Driebeen: Mooi! Ik kreeg er trouwens niet zo’n mooie hoes omheen bij de dealer… Eerlijkheid gebeid me te zeggen dat we wel ruim anderhalf uur te vroeg waren en de auto nog bij de poetser stond…
wpml_scratch.gif
Dus ik denk dat ze er de kans niet voor hebben gehad.[/quote] De hoes mocht ik niet houden ?

[quote quote=18358387]Mooi, Jan! Kleur is ook een goede keus
wpml_good.gif
[/quote] :dank-u: Hoe is het met de bandenspanning, geven de apps nog steeds een verschil aan?

[quote quote=18358412]@jan, mooie combinatie zo! de kleur is zo wel mooi icm zwart dak, zag er onlangs eentje zonder zwart dak en dir kleur, en vondt hem toen erg anoniem. Heb sinds paar weken mijn zwarte Grandland, Een voorraad model omdat de dealer bij het bestellen (alles was getekend) erachter kwam dat hij niet meer te bestellen was, ivm de automaat wisseling. Heb de wens/eisen van Denon en Camera laten vallen, natuurlijk nog een paar kleine dingetjes maar waren geen musthaves. Daarom de keuze om een voorraad model onderweg te kiezen. Achteruitrijcamera wordt er nog op gezet straks. Vroeg mij af hoe jullie indruk is van jullie binnenportieren voor ? Ik Vraag dit hier omdat ik merk dat er recentelijk veel GLX zijn geleverd. De productie moet ongeveer in zelfde periode geweest als de mijne. Bij open of sluiten van mijn deur komt paneel bijna 1cm naar mij toe. En maakt erg veel bij geluiden. Is dat bij jullie ook zoals op mijn link: .[/quote] Heb er vanmiddag opgelet, maar geen speling of gerammel in de panelen van de deuren bij mij...

[quote quote=18358592]Na weer 1,5 week wachten heeft ie nu code 49=onderweg van Rotterdam naar de dealer. Het wordt nu spannend
wpml_smile.gif
[/quote]

Het zal nu dan niet lang meer duren voordat ook jij in een schitterende auto rondrijd :good: Ik ben helemaal blij, vooral het rijden met een automaat vind ik super relaxed!

[quote quote=18358614]

Knutsel2 wrote:
Na weer 1,5 week wachten heeft ie nu code 49=onderweg van Rotterdam naar de dealer. Het wordt nu spannend
wpml_smile.gif

Het zal nu dan niet lang meer duren voordat ook jij in een schitterende auto rondrijd
wpml_good.gif
Ik ben helemaal blij, vooral het rijden met een automaat vind ik super relaxed![/quote]

Ja ik heb em ook als automaat maar dan icm met de diesel motor, ben erg benieuwd hoe dat rijdt want die hadden ze destijds niet staan als demo.

[quote quote=18358447]

Jan Driebeen wrote:

joepke-m wrote:
Mooi, Jan! Kleur is ook een goede keus
wpml_good.gif

thanks-dank-u.gif
Hoe is het met de bandenspanning, geven de apps nog steeds een verschil aan?
Ja, nog steeds verschil. MyOpel zegt OK, OnStar zegt spanning te laag. De dealer zegt OK… De Belgische Opel helpdesk medewerker zegt: naja, ge moet nog een beetje geduld betrachten voordat alles werkt. Den app is nog steeds in bewerking… Het zal wel, voornaamste is dat de dealer eea gecontroleerd heeft[/quote]

Ik probeer de bandenspanningswaarde op te zoeken in het Driver Information Center, maar kom deze niet tegen. In de App staat alleen ' oke' , geen waarde. Weet iemand hoe dit werkt :unsure:

Terug
Naar boven