• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

[quote quote=18361910]Jan, vreemd dat je 2 maanden hebt moeten wachten op de €1000 pas. De dealer waar ik heb besteld heeft dat makkelijker opgelost en het volledige bedrag direct als extra korting in mindering gebracht op de verkoopprijs. Het wachten wordt mij dus straks bespaard :)[/quote] Dat had inderdaad makkelijker geweest. Mijn dealer mocht echter niet de 1000 euro verrekenen, dat geld moest ik via Opel Nederland ontvangen...

Ik heb ook de Opel Grandland X besteld. Super blij :happy02: mee en nu wachten. De dealer zei dat ik pas kan kijken in het nieuwe jaar op mijn Opel. Verwachte levertijd is eind februari of begin maart.

Deze heb ik besteld: 1.2 benzine met 8 traps automaat-Pearl white met zwart dak-panoramadak-innovation + pakket- 19” velgen, denon premium sound, 360 camera en adaptive cruise control.

Ik rijdt nu bijna 2 weken in mijn nieuwe GLX. Net over de 1000 km gegaan :) Sommige dingen gaan net anders dan mijn vorige auto (Toyota Auris TS, bj. 2013), maar over het algemeen kan ik er goed mee overweg...
Levering: eind mei besteld (mocht er lease technisch pas 1 november mee gaan rijden), 14 december opgehaald...

Ook ik ben voor een Grandland X gevallen. Na de proefrit geen enkele twijfel meer. Voor mijn werk op 19 december een prachtige GLX Bussines Executive topaz blue met zwart dak besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem kan gaan rijden.

xedhb5i3m94ltsr9tncx0rxzw0of09eo.jpg

Hoi JDO,

Gefeliciteerd en mooie combinatie. Succes met wachten.

Ik hoop binnenkort iets te horen wanneer ik mijn Grandland krijg. Besteld op 14-09-2018, maar nog niets te zien in mijn Opel.

Op FrinnikKenteken kwam ik bij mijn GLX de volgende weetjes tegen:

18j4fmv3dwpols909nid09cjihwxt7mk.jpg

Er rijden maar 132 GLX in NL rond, wij rijden dus allemaal in een bijzondere auto!

Volgens RDW data rijden er op dit moment 4319 Grandland X rond in Nederland. Verkochte aantallen per jaar:

2017: 304

2018: 3342

2019: 502

De rest (171) is import.

De Grandland X wordt dus steeds minder uniek... ;)

De Grandland X wordt dus steeds minder uniek… ;)

en dan ook nog meer Peugeot dan Opel helaas.

Ik vind het model zeer geslaagd maar de eigenschappen, afwerking, navi etc. niet wat je zou verwachten, zelfs in de Ultimate.

mijn GLX besteld op 14/1/2019 levering einde Juni begin Jullie kleur Moonstone Grey 1.6 180 pk T8 automaat

In oktober 2018 grandland x besteld en vandaag 8-2-2019 opgehaald bij de dealer.
Het is een innovation 1.2 handgeschakeld in de kleur dark Ruby red.

[quote quote=18363766]In oktober 2018 grandland x besteld en vandaag 8-2-2019 opgehaald bij de dealer. Het is een innovation 1.2 handgeschakeld in de kleur dark Ruby red.[/quote]

Heel veel rijplezier met de nieuwe GLX

En al iets meer gehoord van je levering bitone?

Volgens mijn garage nog een week of 8 wachten(besteld derde week december) maar gezien alle levertijden die ik zo voorbij zie komen heb ik daar weinig vertrouwen in

Vandaag de dealer gebeld en als het goed krijgt hij deze week mijn GLX. De dealer zou mij bellen als hij binnen is en dan een afleverdatum afspreken :yahoo:

Deze week een witte GLX 1.2 business executive besteld met verwachte leverdatum eind juli... Wat een ontzettend lange levertijd voor een model dat al bijna twee jaar op de markt is! Nu zou je de leverdatum moeten kunnen volgen online? Ook als het om een leaseauto gaat?

Ik heb half juli 2018 mijn GLX besteld; ultimate, 177 pk diesel, automaat, met ongeveer alles erop en eraan wat maar mogelijk is.
Leverdatum: december 2018. Dat werd weer verschoven naar jan'19, dat werd weer verschoven naar half februari, dat werd weer verschoven naar eind februari, en dat werd weer verschoven naar begin maart.

Ik mag uiteindelijk mijn auto volgende week ophalen, bijna 8 (!) maanden voor een Opel.... :wacko:
Hoop dat het 't waard is geweest :-(

Terug
Naar boven