• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

Ik heb op 4 Juli een Grandland X besteld en zojuist een inlog aangemaakt voor myopel.nl. Van de dealer heb ik de code ontvangen echter kan ik de bestelstatus niet bekijken.

Zou iemand me hier uitlog over kunnen geven?

Ik zie onderstaande link voorbij komen hier maar deze werkt niet bij me. Ik heb de auto via lease dus misschien ligt het daar ook wel aan. Ik heb nog geen kenteken en chassisnummer waar om wordt gevraagd.

[quote quote=18368083]Hallo, Vorige week precies 1 dag voor vertrek naar ons vakantieadres in Tsjechië kunnen ophalen. Dealer heeft heel erg veel moeite moeten doen bij Opel Nederland om de papieren te krijgen om het kenteken te kunnen aanvragen. Maar gelukkig dus nog net op tijd voor onze vakantie kunnen regelen. Nu 1600 km verder is het nog steeds genieten en wat rijdt de glx heerlijk. We hebben de glx business executive 1.5 diesel en met de 19″ velgen. 7 Maart besteld. [/quote]

Mooi in parel wit en 19" velgen, veel rijplezier. Gelukkig zijn ze ook gestopt met TURBO aanduiding achterop zie ik, was zo jaren 80...

[quote quote=18368359]

Opelfan456 wrote:
Hallo, Vorige week precies 1 dag voor vertrek naar ons vakantieadres in Tsjechië kunnen ophalen. Dealer heeft heel erg veel moeite moeten doen bij Opel Nederland om de papieren te krijgen om het kenteken te kunnen aanvragen. Maar gelukkig dus nog net op tijd voor onze vakantie kunnen regelen. Nu 1600 km verder is het nog steeds genieten en wat rijdt de glx heerlijk. We hebben de glx business executive 1.5 diesel en met de 19″ velgen. 7 Maart besteld.
Mooi in parel wit en 19″ velgen, veel rijplezier. Gelukkig zijn ze ook gestopt met TURBO aanduiding achterop zie ik, was zo jaren 80…[/quote]

Bij de benzine uitvoeringen staat gewoon nog turbo achterop. Zou je dit er makkelijk af kunnen halen?

[quote quote=18368367]

Bij de benzine uitvoeringen staat gewoon nog turbo achterop. Zou je dit er makkelijk af kunnen halen?[/quote]

Ik heb het er voor afleveren af laten halen. Maar denk dat je met een föhn Verwarmen en daarna visdraad of flosdraad achter de letters doorhalen het er wel af krijgt. Eventuele hardnekkige lijmresten verwijderen met wasbenzine of alcohol en daarna even napolijsten en in de was zetten.

Ik liet het er ook afhalen door de garagehouder. geen schade. Hij heeft die gewoon "losgewrikt".. Ook de modelvermelding liet ik er af halen voor levering.

Oogt mooier. Zij al foto's van verschenen op het forum zonder belettering.

[quote quote=18368372]Ik liet het er ook afhalen door de garagehouder. geen schade. Hij heeft die gewoon “losgewrikt”.. Ook de modelvermelding liet ik er af halen voor levering. Oogt mooier. Zij al foto’s van verschenen op het forum zonder belettering.[/quote]

Ik heb het er zelf 30 minuten na aflevering afgehaald. Stelt niets voor (mits het niet al 3 weken in de zon heeft gestaan en muurvast zit).
Nagel achter een letter en beetje aan trekken. Stukje plak wat achterblijft kun je makkelijk met je vingers eraf duwen en eventueel nog met een sopje en doekje nawrijven..

3fo88u2m8dk05yjueg0k4m2kpb5q93y2.jpg

My Opel is vernieuwd dus vooralsnog lijkt de Nederlandse api link met de bestelstatus niet meer te werken. Zoals in een ander topic al aangegeven werd werkt de Poolse versie nog wel gelukkig: https://my.opel.pl/api/opel/pl/pl/search/vehicle/lookup_vehicle.do?vehicle_key=Xxxxxx

Bij mij was de status dit weekend nog 25, maar die is afgelopen maandag al naar 32 gegaan en de estimatedDeliveryDateTime is 1572127200000 nu. Omgerekend betekent dat als ik het goed heb dat dit al op 10/26/2019 @ 10:00pm (UTC) zou zijn? Dat is al een heel stuk eerder dan eind december/begin januari wat ik tot nu toe heb gehoord.

Hoe reken je de estimatedDeliveryDateTime uit dan?

[quote quote=18368530]My Opel is vernieuwd dus vooralsnog lijkt de Nederlandse api link met de bestelstatus niet meer te werken. Zoals in een ander topic al aangegeven werd werkt de Poolse versie nog wel gelukkig: https://my.opel.pl/api/opel/pl/pl/search/vehicle/lookup_vehicle.do?vehicle_key=Xxxxxx Bij mij was de status dit weekend nog 25, maar die is afgelopen maandag al naar 32 gegaan en de estimatedDeliveryDateTime is 1572127200000 nu. Omgerekend betekent dat als ik het goed heb dat dit al op 10/26/2019 @ 10:00pm (UTC) zou zijn? Dat is al een heel stuk eerder dan eind december/begin januari wat ik tot nu toe heb gehoord.[/quote]

<p style="text-align: left;">Bedankt voor de nieuwe link.</p>
bij mij staat mijn glx nog steeds op 33.

maar als ik de estimatedDeliveryDateTime":1570744800000, mag geloven. Moet hij al klaar afgeleverd zijn 09/05/2019 @ 9:31am (UTC)
2019-09-05T09:31:15+00:00 in ISO 8601
Thu, 05 Sep 2019 09:31:15 +0000 in RFC 822, 1036, 1123, 2822

klopt niet echt. :help:

[quote quote=18368536]<p style=”text-align: left;”>Bedankt voor de nieuwe link.</p> bij mij staat mijn glx nog steeds op 33. maar als ik de estimatedDeliveryDateTime”:1570744800000, mag geloven. Moet hij al klaar afgeleverd zijn 09/05/2019 @ 9:31am (UTC) 2019-09-05T09:31:15+00:00 in ISO 8601 Thu, 05 Sep 2019 09:31:15 +0000 in RFC 822, 1036, 1123, 2822 klopt niet echt.
help.gif
[/quote]

Die Unix timestamp (eerste 10 cijfers) is 10 oktober...

[quote quote=18368536]<p style=”text-align: left;”>Bedankt voor de nieuwe link.</p> bij mij staat mijn glx nog steeds op 33. maar als ik de estimatedDeliveryDateTime”:1570744800000, mag geloven. Moet hij al klaar afgeleverd zijn 09/05/2019 @ 9:31am (UTC) 2019-09-05T09:31:15+00:00 in ISO 8601 Thu, 05 Sep 2019 09:31:15 +0000 in RFC 822, 1036, 1123, 2822 klopt niet echt.
help.gif
[/quote]

09/05/2019 @ 9:31am (UTC) is de datum van vandaag dus waarschijnlijk het tijdstip dat je keek op de unix time stamp converteer. Dr site toont de actuele tijd en daaronder de tijd die je geconverteerd hebt.

nog "slechts" 20 weken wachten, voordat ik mijn GLX mag gaan inrijden. ben reuze benieuwd. Al in geen 23 jaar Opel gereden.

soms huiver ik, als ik lees over krakende geluiden en heftige bijgeluiden aan bodenplaat. maar we gaan t beleven!

wat is er besteld: Grandland 130 pk diesel automaat Business Executive met pluspakket, panoramadak, achteruitrijcamera (ivm caravan), in kleur Topaz Bue.

[quote quote=18368601]wat is er besteld: Grandland 130 pk diesel automaat Business Executive met pluspakket, panoramadak, achteruitrijcamera (ivm caravan), in kleur Topaz Bue.[/quote]

Henry,

Moet je me toch eens uitleggen. Bij mijn GLX is het systeem zo ingeregeld dat na plaatsen van de fietsendrager en het aansluiten van de verlichting de Parkeersensoren en camera achter worden uitgeschakeld (en ook de klep trouwens). Ik verwacht zeker bij een Caravan dat dit ook gebeurt aangezien je mijns inziens niet veel hebt aan die sensoren en camera als dat gevaarte erachter hangt .. Of je moet een mooi systeem hebben waarbij de een camera achter je caravan kunt doorlussen ?

r8iwsi5cuvl8em1fg9lqr6pzh0rbkxc2.jpg
tskbgy34j4e5giem9snaafrkbs5xot37.jpg
wnc4hy1q2qbo6u5aksbku32f5zcf4e6r.jpg
Goedenavond,

afgelopen zaterdag onze GrandlandX gehaald. Er is een hoop getouwtrek aan vooraf gegaan, omdat ze de levertijd nog 10 weken wilden verzetten. Waarmee wij niet akkoord gingen. Uiteindelijk heeft de dealer en OpelNL het heel goed opgelost en hebben we dezelfde auto als besteld alleen met andere velgen (de GLX is stoerder met deze velgen vinden wij). de eerste 200KM zijn een feit en kan alleen maar goede dingen zeggen over de auto.

[quote quote=18368613] hebben we dezelfde auto als besteld alleen met andere velgen (de GLX is stoerder met deze velgen vinden wij).[/quote]

Tja, daar kunnen we kort over zijn :good-job:

Terug
Naar boven