• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

Mijn glx is op 24 april 2019 besteld. Na lang wachten is hij eindelijk geproduceerd. Volgens Opel NL en de dealer word de auto in de week van 18 oktober afgeleverd bij de dealer en hoop hem een week later te kunnen rijden.

Ik heb bij Opel NL gevraagd waarom het zolang heeft moeten duren, uiterste leverdatum was in eerste instantie begin september. Is vier keer uitgesteld.

De reden die Opel NL geeft is dat de douane het voertuig niet kon vrijgeven. Iets wat ik niet echt geloof. De reden zal waarschijnlijk de verhuizing zijn van Frankrijk naar Duitsland. Want als ik naar het VIN nummer kijk is hij wel in Eisenach gebouwd.

hopelijk kan ik de glx binnenkort rijden, mijn 308 sw begint namelijk kuren te krijgen.

@Grandsteef

Welk levensgevaarlijk probleem? Ik heb gelezen dat er eind augustus problemen waren met de europese type goedkeuring, maar dat is begin september al opgelost.

Heb hem begin Juni besteld en ik krijg hem morgen.
12bd0w64fwwac7qwcz7pj50k7p2sqx8i.jpg
tgmkov0rjw73uorzcbey2j3vdusrwyxg.jpg
ybu05nkdf1d5cgt9wtquov85h1qcb000.jpg

@Quadrijder2

Dankjewel hoop dat ik er meer plezier van heb dan mijn Seat ateca na 38000 km een nieuwe motor.

GLX 1.2 business ex 19 ich Agr,denon,trekhaak afneembaar,stoel stuur verwarming,led verlichting.

[quote quote=18369162]@quadrijder2 Dankjewel hoop dat ik er meer plezier van heb dan mijn Seat ateca na 38000 km een nieuwe motor. GLX 1.2 business ex 19 ich Agr,denon,trekhaak afneembaar,stoel stuur verwarming,led verlichting.[/quote]

Veel plezier morgen en alvast veel veilige km’s. Auto ziet er heel mooi uit, mooie velgen ook :good:

Idd mooi zo in het wit met die dikke velgen . Iemand wist me te vertellen dat die 19 inch niet meer geleverd worden. Iets met rijcomfort had het te maken

Hele mooie auto en heel veel rijplezier.

Ik heb dezelfde velgen maar hij rijd heerlijk met deze velgen :applause01:

Ja idd ze zijn flink bezig met die velgen.
Volgens mij krijg ik op de business ex.nu ook niet meer standaard de mooie velgen die er vorig jaar nog op zaten.
Ivm de uitstoot. ?

Ja zeg dat is erg shit.
Bestaat er bij de opelfabriek dan helemaal geen eindcontrole van deze auto's.
Het verbaasd mij echt dat er
regelmatig van deze klachten zijn.
Net zoals deuren en achterkleppen die scheef hangen of niet goed sluiten.
De auto's mogen zo de fabriek toch niet verlaten. ☹
Of denk ik verkeerd.

Hij was niet goed gepoetst en de type aanduiding hebben ze verwijderd met een stukje lak schade.

schuld poets bedrijf.

de dealer doet er alles aan om het goed te krijgen en ze balen er ook van.

tot nu toe fijn geholpen en hoop dat ze het netjes oplossen.

Dat is erg vervelend @mich80, hopelijk krijg je je nieuwe auto snel terug. Ziet er mooi uit, ik heb bijna dezelfde specificatie besteld.

Vandaag nog gelezen op een Duits Grandland forum:
Er zijn momenteel vertragingen bij de start van de productie van de Grandland X in de nieuwe Eisenach-fabriek. Om de best mogelijke kwaliteit te garanderen, worden alle geproduceerde voertuigen uitgebreid getest. Dit leidt tot vertragingen in de gebruikelijke, tijdelijke volgorde. De huidige achterstand wordt volgens de huidige planning in de komende twee weken opgelost. In dit verband wordt de productie van bestellingen voor MY 2019 uitgesteld tot uiterlijk KW 41. Voertuigen voor MY 2020 worden vanaf week 42 geproduceerd in de Eisenach-fabriek. Deze verschuivingen kunnen leiden tot vertragingen ten opzichte van de geplande leveringen.

[quote quote=18369164]Idd mooi zo in het wit met die dikke velgen . Iemand wist me te vertellen dat die 19 inch niet meer geleverd worden. Iets met rijcomfort had het te maken[/quote]

Ik ben overgestapt van 18” naar 19” en mijn ervaring is dat met name de rechtuit stabiliteit enorm verbeterd is. Dat komt deels doordat de band lager is en de velg iets breder tov 18” maar het grootste verschil maken de conti sport contact banden die veel sportiever zijn en in een hoger segment zitten in vergelijking met de michelin primacy op de 18” velgen. Daarnaast is de et waarde van de 19” velg lager tov de 18” velg waardoor de wielen meer naar buiten staan. Dat ziet er niet alleen stoerder uit maar verbeterd ook de rijeigenschappen. Helaas is er ook weer een keerzijde, de 19” velgen/banden combi maakt wel iets meer afrol geluid...

Terug
Naar boven