• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GRANDLAND ZONDER X

@Hans GLX : wat ik nog vergat : die levenslange garantie op onderdelen geldt alleen als je als klant dat nieuwe onderdeel eerst hebt betaald. Het geldt overigens alleen voor de 1e eigenaar, dus ook hier zijn er héél kleine lettertjes van toepassing.

De levenslange garantie vervalt zelfs als de auto binnen het gezin van eigenaar verandert.

Ik ga verder niet ingaan op wat Quandor schrijft. Hij mag dat alles schrijven. Geen probleem.

Ik weet als ervaringsdeskundige mee te praten over heel wat GLX problemen. Garantie bijkopen was water naar zee dragen geweest. Zelfs binnen de basisgarantie konden ze het niet oplossen. En na 5 jaar nog niks. Jammer, vooral voor mijn buidel en ook hun imago. Dat laatste zal hen worst wezen natuurlijk.

Wat betreft de XC40. Een top motor, robuuste stevige stille wagen, vast op de weg.

Luxueus.

De elektronica moet ik afwachten Maar zoals reeds gezegd kan het niet meer erger dan wat ik met de GLX ervoer.

Ik ben tevreden, mijn vrouw rijdt er heel graag mee en de kinderen genieten achterin van de ritten.

Wat wens je nog meer. Het is een verademing na 5 jaar miserie.

Nu de hoofdvraag van dit Topic

Wie kocht een grandland zonder X

Hier zie je ze zo goed als niet rondrijden.

Ik spotte er vorige week 1. Het was heeeeel lang geleden dat ik er nog eentje zag.

Ik hoor ook niet veel over de elektrische of hybride jongens.

@Hans GLX : wat de garantie termijn betreft : in Nederland is dit niet bij Wet geregeld, maar conform Europese (rechtsregels) moet een fabrikant 2 jaar garantie verlenen op produkten.

Dan denk ik dat ik mij ga onthouden van berichten over andere auto's dan de Grandland (X) en ik zou ook anderen willen aanraden dit te doen.

Héél verstandig. De 'hele' wereld weet inmiddels dat jij een Volvo XC40 rijdt en geen topic voorbij laat gaan om deze te promoten. Als we ons op dit OPEL FORUM nu beperken tot directe hulp reacties op vragen van Grandland (X) rijders, dan zijn wij denk ik op de juiste weg.

Het is inderdaad een Opel forum. Maar 1 en ander leidde er toch toe dat in heel wat topics afgeweken werd van het onderwerp. Daarvoor moet Hans niet met de vinger gewezen worden.

Maar wat betreft problemen oplossen heb ik weinig gemerkt.

Sterker nog. Alles in twijfel trekken en belachelijk maken.

Wie zou nog een probleem durven aankaarten op de duur ?

Best dat er nog iets gemeld wordt , zij het een discussie over een ander merk, want anders is het hier stiller dan in een mortuarium.

Problemen met de GLX zal je van mij niet meer horen. Hij is weg en heb hopelijk iets veel beter in de plaats. Begrip voor mensen die problemen melden zal ik wel hebben.

Tja, inderdaad weinig te zien op Franse,Spaanse en Vlaamse wegen.

En nu maakten ze alweer een ander modelleke.

Iemand dat gekocht dan ? Hm. Antwoord al gekend volgens mij.

Terug
Naar boven