• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Groot Internationaal Opeltreffen 28 april 2013 (Dronten)

Leuk om me astra eens op de gevoelige plaat hier te zien :thumb :thumb :thumb

8690629036_1b5e0267ee_b.jpg

Was een erg leuke dag met knap weer, heb een hoop mooie autos mogen jureren :thumb

Gewoon een heel leuk treffen zo in het voorjaar :D

Leuke foto's allemaal!

Was een heerlijke dag.

Jammer genoeg zelf bijna geen tijd gehad om foto's te maken door het keuren van de auto's.

Maar wat hebben we mooie auto's gezien!

Veel lol gehad bij de voorselectie bij de ingang. Allemaal leuke mensen!

En dan zie je hier pas bij wie je eigenlijk allemaal stond!

Iedereen bedankt voor de leuke dag.

Hij zag er weer heel netjes uit Kevin!.Je 'nieuwe' stoelen en achterbank passen goed bij je auto.Was heel leuk om je weer te zien,maar ook je vrouwtje natuurlijk.

Volgend jaar weer?

Ik zal je straks via de PM even wat uitleggen over je vraag.

groetjes Marcel.

De foto's kunnen nu ook makkelijk en snel gedownload worden! Bij elke foto staat een downloadknop. Druk op deze knop en de foto wordt in het originele formaat (groter) geopend in een nieuw venster. Via de rechtermuisknopfunctie kunnen de afbeeldingen nu opgeslagen worden.

http://www.opeltreffen.nl/?pagina=foto" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil je jouw foto's ook op de website, stuur ze ons even op via dropbox, wetransfer of soortgelijke diensten!

@saluma wrote:Hij zag er weer heel netjes uit Kevin!.Je 'nieuwe' stoelen en achterbank passen goed bij je auto.Was heel leuk om je weer te zien,maar ook je vrouwtje natuurlijk.

Volgend jaar weer?

Ik zal je straks via de PM even wat uitleggen over je vraag.

groetjes Marcel.

Thx Marcel! Ik had er ook weer m'n best voor gedaan! Haha! ;)

Was zeker wel leuk/gezellig! Uiteraard is de bedoeling volgend jaar weer naar de Meeting te komen! :)

Pm is luid en duidelijk ontvangen! ;)

@astrawez wrote:@pluggie: ik heb nog een foto van je toen je net vertrokken was. ;)

Leuk man, om jullie te ontmoeten onderweg. D meets F.

Even heel iets anders he.

_MG_7181.jpg

Kzou me kapot schamen als ik dat moest gaan aanbieden aan opdrachtgever.

Camera Maker: Canon

Camera Model: Canon EOS 5D Mark II

Lens: EF24-70mm f/2.8L USM

Image Date: 2013-04-28

Focal Length: 59mm

Focus Distance: Infinite

Aperture: f/5.6

Exposure Time: 0.020 s (1/50)

ISO equiv: 400

Exposure Bias: +1.00 EV

Metering Mode: Center Weight

Exposure: aperture priority (semi-auto)

White Balance: Auto

Flash Fired: No (enforced)

GPS Coordinate: undefined, undefined

Software: Adobe Photoshop Lightroom 3.6 (Windows)

Daar is echt van alles misgegaan, met zo'n supercam en lens.

Extreme crop van een 8 jarig jochie:

IMG_8776_zpsfb55458f.jpg

Camera Maker: Canon

Camera Model: Canon EOS 20D

Image Date: 2013-04-28 15:42:33 (no TZ)

Focal Length: 18.0mm

Aperture: f/9.0

Exposure Time: 0.0040 s (1/250)

ISO equiv: 100

Exposure Bias: none

Metering Mode: Partial

Exposure: program (Auto)

White Balance: Auto

Flash Fired: No (enforced)

Orientation: Normal

Color Space: sRGB

GPS Coordinate: undefined, undefined

8 jarig jochie op "P" heeft meer geduld met postzegelstandje wattie zelf doet schijnbaar, zonder uitleg. Dat is op 90% van alle "professionele" foto's al mis gegaan. Scherpstelling, Belichting, standen, kontrast, ISO, echt alles staat verkeerd.

Volgende keer beter !

Ik zou zeggen,als jij er verstand van heb,probeer dan via M&M contact te zoeken met die fotograaf.Geef jij die fotograaf tips hoe het dan wel moet.Want zo te horen ben jij dus een meesterfotograaf,en ik stel dus voor dat jij volgend jaar de 'inkom' foto's gaat maken!!!!!

Jou reactie is nu toch wel een minpuntje in deze topic waar iedereen tevreden was en is.

Probeer ff je geduld te bewaren en niet zo te reageren. zucht,waarom moet het nou weer zo?

Ik heb iedergeval een reuze leuke dag gehad.

groet Marcel

Ik ben het toch wel met pluggie eens. Die foto's zijn allemaal behoorlijk overbelicht (+1EV kennelijk). Bij mij gaat ook wel eens het een en het ander mis, maar ik ben maar een amateur. Die setup van die fotograaf was toch wel redelijk professioneel, maar het resultaat absoluut niet.

Volgende keer inderdaad beter.

het was een bijzonder geslaagde dag,de weergoden waren lief,de organisatie had zn best gedaan,en ja zelfs de zanger vond ik best leuk,vooral omdat menigeen bij de patatkar een soort van in de zeik werd genomen :D

Het blijft ook altijd leuk als mensen je auto bewonderen,gelukkig had mijn rode Ascona over aandacht niet te klagen.

Ook weer leuk een praatje gemaakt met diverse mensen van het forum,onder andere Saluma en Rottentweetie in het echie gezien,ook met Wim V6 kennis gemaakt en uiteraard bij de prachtige GSI Champion van Patrick van Voorn staan kwijlen,inclusief het babbeltje,erg gezellig allemaal,maar je deelt dan ook met zn allen dezelfde afwijking.

Tevens bij de kraampjes nog wat speelgoedjes gescoord,een modelletje 1/87 van een zwarte Zafira A,een 1/43 witte Ascona C sedan en een bouwdoos van een Opel (Pontiac Le mans) Kadett sedan,tevens bij de deukenjongens het enige deukje wat erin zat laten verwijden,ongelofelijk,5 minuten werk,en niks meer van te zien.

Topdag gehad,volgend jaar zeker weer!!

@nitroburner wrote:Ik ben het toch wel met pluggie eens. Die foto's zijn allemaal behoorlijk overbelicht (+1EV kennelijk). Bij mij gaat ook wel eens het een en het ander mis, maar ik ben maar een amateur. Die setup van die fotograaf was toch wel redelijk professioneel, maar het resultaat absoluut niet.

Volgende keer inderdaad beter.

Dat heeft de fotograaf zelf ook al erkend. Op de site van het opeltreffen was de dag na de meeting te lezen dat de fotograaf de foto's zonder watermerk aanbiedt op de site omdat hij zelf niet tevreden is over de kwaliteit. Normaal had je moeten betalen voor een foto zonder watermerk denk ik.

@RedBill wrote:

Dat heeft de fotograaf zelf ook al erkend. Op de site van het opeltreffen was de dag na de meeting te lezen dat de fotograaf de foto's zonder watermerk aanbiedt op de site omdat hij zelf niet tevreden is over de kwaliteit. Normaal had je moeten betalen voor een foto zonder watermerk denk ik.

Dat klopt! Ik ben het blijkbaar vergeten hier te vermelden. Doordat de eerste auto's eerder aankwamen dan verwacht door de fotograaf moest er gehaast worden met het opstellen en instellen van de camera. Helaas zijn er toen door de stress verkeerde instellingen in de camera blijven staan. Heel erg jammer en de fotograaf baalt hier natuurlijk ook gigantisch van!

Het was inderdaad eerst de bedoeling dat de foto's met watermerk aangeboden zouden worden en deze later besteld konden worden zonder watermerk. Door de mindere kwaliteit worden worden de foto's nu zonder watermerk aangeboden.

De foto's zijn helaas niet van hoge kwaliteit, maar ze laten wel zien wat voor mooie auto's er geweest zijn! We hopen dat in ieder geval het gebaar en het idee een beetje gewaardeerd wordt ;)

Zie inderdaad geen probleem, wel jammer dat iemand zoveel commentaar geeft zonder dus eerst goed z'n huiswerk te doen...

Als je het dan toch doet, doe het dan goed ;)

Superdag verder!

@PeterNoFear wrote:

Dat ging er nou net mis. Benieuwd naar je repo ! het is mooiste meeting van jaar.

Je mag best ook wat dingen die fout gaan adreseren, anders kun je nl nooit verbeteren, en stilstand is achteruitgang.

Staan paar mooie repootjes in deze thread. kMis jouwe nog.

Ginne schrik Peter.

@pluggie wrote:@PeterNoFear wrote:

Dat ging er nou net mis. Benieuwd naar je repo ! het is mooiste meeting van jaar.

Je mag best ook wat dingen die fout gaan adreseren, anders kun je nl nooit verbeteren, en stilstand is achteruitgang.

Staan paar mooie repootjes in deze thread. kMis jouwe nog.

Ginne schrik Peter.

Bewust geen foto's gemaakt, heb een nokia met een 3.2 megapixel camera'tje, daar moet ik het mee doen.

Zijn genoeg die mooie foto's maken, zit ook elke keer weer te genieten van de vele foto's ;)

Terug
Naar boven