• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Groot probleem !! :(

Het is wel op te lossen hoor, ik had nl. precies hetzelfde probleem bij mijn OPC toen. Daar lag 225-35-18 op (ET 35) en liep ook aan. Ik heb toen teflon busjes laten draaien en die tussen de rubber aanslagpunten laten monteren via een m6-inbus, die valt dan door dat gaatje aan de onderkant van je schokbreker en wordt daar met een moer/ring etc. vastgezet. Mijn veerweg was ernstig begrensd met een busje van 25mm dik (doorsnee 40mm) maar het beschadigen was gelijk over. En mijn velgen konden blijven:D Kosten van dat alles, voor mij niets maar normaal iets van 20 euro.

zal er nog verschil zitten tussen de coupe/cabrio? of gewone hatchback?

Ik heb namelijk net 225/35/18 banden besteld. Terwijl mijn astra G nu op 215/35/18 staat. Ik wil ietsjes hogere banden en ietsjes breder ivm comfort. Ook als je 7,5 J brede velgen hebt met 215 banden dan steken ze heel erg uit waa de kans op beschadigingen enorm toe neemt.

dit zijn mijn 18 inch 7,5J velgen met 215-35-18 banden. Ik kan je vertellen dat na 30.000 km de eerste hapen al uit de velg zijn. Ookal ga je maar heel iets ergens perrongleuk langs :thumbdown

NokiaN80joost1043.jpg

De af fabriek optionele 18" velgen op de astra cabrio hadden een ET waarde van 45 met 225 banden. Terwijl ik met irmscher velgen met ET35 rij. Zou het dan bij mij ook gaan aanlopen? :hmmz

en anders kan je altijd nog 'n milimeter of 3 van je naaf af laten draaien. misschien is dat net genoeg om geen schade meer te krijgen. dan hou je toch je eigen velgen en is het probleem opgelost. heb ik toen bij m'n 15 inchers onder m'n corsa a ook laten doen. je verandert dus je et waarde van je velg

dat vind ik niet echt een lekker idee om aan de naaf of velg te gaan slijpen :hmmz

hoop echt dat het minimaal is dat het aanloopt (of liever helemaal niet...) :thumbdown

ja dat lijkt mij ook, maar ik ben dan wel bang dat het op lange termijn gaat roesten of wat. Ookal werk je alles goed bij.

Maar wat ik uit de foto's van skrm zie is dat het om een heel klein stukje gaat of niet?

nja dat stukje is groter geworden !:thumbdown

ben bij schade bedrijf langs geweest en die kan het wel spuiten en terugdrukken.

lak is er al helemaal van af mja.

wielkasten omlaten rollen zei het bedrijf ook al maar ben nu toch op zoek naar andere velgen :P

btw nice velgjes AsconaC20NE

origineel gepost door AsconaC20NE

dat vind ik niet echt een lekker idee om aan de naaf of velg te gaan slijpen :hmmz

hoop echt dat het minimaal is dat het aanloopt (of liever helemaal niet...) :thumbdown

daarom mag er ook maar max 3mm vanaf... wordt wel vaker gedaan....

Terug
Naar boven