• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

grote beurt astra h

Oké, dan ga ik daar nog even over nadenken.. thanks voor de info!

Nog een vraag, ik heb op carpartsdirect alles gevonden wat ik nodig heb voor een mooie prijs. Alleen de bougies, die van bosch of ngk doen?

ik denk dat dat voor normaal gebruik weinig uit maakt .. dat je motor het op alle 2 wel zou doen... fabriek af zit er volgens mij bosch ingeschroeft

@RicoG wrote:Oké, dan ga ik daar nog even over nadenken.. thanks voor de info!

Nog een vraag, ik heb op carpartsdirect alles gevonden wat ik nodig heb voor een mooie prijs. Alleen de bougies, die van bosch of ngk doen?

Al bij FSRS opel parts gekeken ? Daar heb je ook onderhoudspakketten.

En nog Origineel GM ook

@bart-gsi wrote:@Astra_DLS wrote:Klopt. Maar met remvloeistof moet je oppassen. Lucht in het systeem is funest en heb je geen remkracht meer. Beter beginnen met dingen die je makkelijk op kunt pakken als bougies, filters en olie.

Klopt maar dat heb ik al eerder in dit topic al gemeld dit uit te besteden.. Evenals de distributieriem

verstandig, laatje het doen bij de universele garage ben je meestal tussen 20 en 30 euro kwijt voor remolie verversen, daar kun je zelf niet voor lopen klungelen.

Thanks voor de tip. Ga zo een onderhoudspakket bestellen!

2 a 3 tientjes is niet duur. Zal dat in mijn achterhoofd houden :thumb

Ik ben zelf een beetje allergisch voor MERK/Originele onderdelen, aangezien dit ook maar gemaakt wordt door een onderdelenboer. Je kunt ook Manesmann / Bosch / etc kopen en dan heb je ook goede spullen.

@Astra_DLS wrote:Ik ben zelf een beetje allergisch voor MERK/Originele onderdelen, aangezien dit ook maar gemaakt wordt door een onderdelenboer. Je kunt ook Manesmann / Bosch / etc kopen en dan heb je ook goede spullen.

nouja.. niet elke onderdeel zal het even goed doen bij alle autos... zo ook met bougies.. een verkeerde bougie is slechte of geen ontbranding... er zullen meerdere merken passend zijn maar soms maakt merk en type wel uit of het werkt of niet

Ik zeg niet dat merk NIET goed is, alleen naar mijn gevoel wordt er teveel waarde gehangen aan merk, want dan zal het wel goed zijn. ALs je voor de helft van het geldt DEZELFDE spullen koopt maar dan heten ze Bosch of Manesmann, is er niets aan de hand.

Bougies van NGR e.d. zijn net zo goed.

Neemt niet weg dat je goed moet kijken wat je koopt en dat je de goede versie besteld, maar ik haal mijn onderdelen zeker niet bij Opel zelf, maar eerder via Internet bij een willekeurige onderdelen boer die Bosch/Manesmann filters e.d. verkoopt, of een onderdelenboer in de buurt

Ik begin nu toch een beetje te twijfelen of ik er goed aan doe om zo'n onderhoudsplannen te bestellen, waarom weet ik niet hahah.. ik ben een zeikerd, ik weet het, maar wil graag het beste voor mijn auto.. :hmmz

bij het onderhouds pakket van fsrs je kenteken meesturen.. dan stellen hun het pakket samen voor wat jij nodig hebt... en daar zit alles is.. olie ( 5L ), oliefilter, 4 bougies, luchtfilter, brandstoffilter etc

en de spullen zijn GM products.. dus geen imitatie

Oké, morgenochtend vlieg ik terug naar huis, ga ik het meteen bestellen. Hou jullie op de hoogte! Bedankt voor het meedenken Bart :thumb

Vandaag het onderhoudspakket besteld bij FSRS, 3 uur later had ik het in huis. Goede service daar, vriendelijke man ook. Bedankt voor de tip! Snap dat je het aanprijst, zonder dat je er aandelen in hebt :thumb

pmvEOpCDj

Volgende week donderdag alles vervangen, hou jullie op de hoogte!

Terug
Naar boven