• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grote beurt bij de dealer

origineel gepost door Famempeters

wat ik al eerder gezegd heb en ook Jan 0405 dit beaamd als ik é100 vraag voor een beurt inkl olie olie filter en bougie,s met het werk er bij is de auto van voor tot achter nagekeken ook van onder prut opslag haal ik weg op de bekende plaatsen spuit ik roest bescherming en dat alles voor die 100€ IS DAT DAN DUUR????

extra onderdelen reken ik de inkoop prijs en voor die prijs zitten de delen er op dus geen extra kosten mits gelijk met de beurt.

en ik ben liefhebber en heb er lol in dus dan doe je meer voor je klantjes als beun(chef werkplaats in ruste)

en boegie,s van bijna €9 per stuk doen het echt niet beter als als Champion of NKG van 3,65 inkl btw perstuk hoor

opel maakt zelf geen bougie,s ook de opel remblokken zijn duur maar is ATE koop je die in de handel zeker 40 % goedkoper

dus voordelig en safe rijden laat wat horen

Bert

!00 euro is gewoon een net prijsje hoor kan je niks van zeggen en dan wordt je auto nog met liefde behandeld ook;) daarom doe ik het ook zelf

Er zit in heel veel dingen verschil...

Een dealer heeft over het algemeen veel hogere kosten dan een universeel en zeker veel hoger dan een beunhaas!

Toch is € 400,- niet duur voor een dealer!

Ik heb tegenwoordig een Volvo V70... je wil niet weten dat voor zo'n ding een beurt bij de dealer kost!

Universele onderdelen zijn vaak goedkoper dan origineel en zeker niet slechter! Opel maakt zijn onderdelen ook niet zelf en koopt ze gewoon in bij bosch, mann, valeo en noem maar op...

Sommige mensen willen ook graag origineel spul op de auto hebben... het maakt in kwaliteit niks uit maar het geeft sommigen een beter gevoel (ook met eventuele verkoop staan dealer stempel in het boekje net iets mooier)

Ik heb jaren bij de Opel gewerkt en met je zeggen dat 9 van de 10 keer als een auto vol hing met universeel spul er ook heel veel achterstallig ondehoud aan zat! omdat sommige universelen niet verder kijken dat olie en filter vervangen omdat ze de specifieke punten van een bepaalde auto niet kennen!

Maar er zijn ook heel veel goede universele garages! het is echt niet zo dat de dealer altijd beter is.

Als Bert met € 100,- voor een grote beurt tevreden is dan zal ik het zeker bij hem laten doen want dat is echt niet duur en je houdt een liefhebber mooi aan de gang met zijn hobby! en volgens mij is hij aardig secuur als ik zijn reacties altijd lees.

OPC Turbo.

bedankt ,,en ja secuur met mijn 60 jaar weet je wel een beetje hoe het inelkaar steekt,en als ik bezig ben zegt tijd niet veel je doet het op je verdrag ,en neemt de tijd .

maar ben ook selectief hoor en eerlijk tegen de mensen moet ik repareren aan een hok van 400€ en de kosten zijn meer zeg ik ook van doe het niet om ...redenen zou dan leuk wat kunnen verdienen ,maar eerlijkheid wint het altijd .

Bert

Dit heb ik laten doen bij de dealer, omdat ik dan zeker weet dat het goed word uitgevoerd.

zo'n schattig naïeve uitspraak altijd! :D

Zelfde als: Ik betaal liever wat meer, dan weet ik dat het goed gebeurt....

Uitzuigers die dealers! :P

Is het vullen van een airco systeem een beetje zelf te doen?

En heel leuk dat iemand die het in zijn achtertuin voor 100 euro kan.... Echt heel knap zonder extra personeel, administratie, belasting afgifte, verwijderings kosten van oude olie en weet ik het met wat voor kosten meer een bedrijf komt te staan. Is toch geen vergelijking? Een normale grote beurt bij mijn garage was voor de Astra F 250incl apk. Maar dan mocht er niets aan de hand zijn en ik heb geen airco!!

origineel gepost door champo

Is het vullen van een airco systeem een beetje zelf te doen?

Voor een aircosysteem bijvullen heb je een heel mooi apparaat voor, dit gaat zelf thuis nooit lukken lijkt me.

En heb zelf in wat autobedrijven stage gelopen enzo, dealers en universeel. Wat me opviel bij dealers dat er vaak dingen werden overgeslagen want het moest goedkoop en snel. Terwijl bij de universele er veel tijd aan een auto werd besteed en echt alles werd nagelopen zoals het hoort. Er werd me altijd verteld dit zo te doen, omdat de klant er ook voor betaald en mag verwachten dat er daadwerkelijk goed gewerkt word aan de auto:thumbup

+ dat de universele zo'n 45 ex per uur berekende terwijl dit bij dealer zowat het dubbele is. En bij dealers lopen in principe geen betere monteurs hoor. Vaak zijn ze merkgericht en universele heeft een veel breder werkgebied, omdat je van meerdere merken wat moet weten.

Terug
Naar boven