• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

grote beurt vectra

... of gewoon goed lezen... maargoed.. ik meld me nogmaals om je onderhoudsbeurt te doen.. niemand anders roept dat ze het willen doen

@bart-gsi wrote:... of gewoon goed lezen... maargoed.. ik meld me nogmaals om je onderhoudsbeurt te doen.. niemand anders roept dat ze het willen doen

ik lees goed bart

als in de topic start wordt gevraagd om onderhoud op een 2.0 turbo, welke in dit geval een ketting motor is,

moet je niet over distributieriemen beginnen.

dat is een klassiek geval van de klok horen luiden en de klepel tegen je harses krijgen

dat van mij was een reactie hier op: van vanieba

Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? dat een distributieriem niet vervangen hoeft te worden.

een distributieketting zal in de regel niet vervangen te hoeven worden, al gebeurt het wel eens en dan

vooral vanwege de kettingspanner.

Een distriebutieriem zal dus wel verangen moeten worden rond de 5jaar of een x aantal km's

dat het een ketting motor was was ik ook al vrij snel achter nadat ik me eerste post gemaakt had... omdat ik toen naar de gegevens van de auto ben gaan zoeken...

lol.. nee hoor.. ik blijf op me gemak... ik ging even op een zijspoor op een reactie in.. en daar kwam een grotere "ketting"reactie van... zit zelf met me pootjes omhoog te chillen op me balkonnetje dus bij mij geen donderwolkje hoor blendjuh :thumbup :thumbup

Yes.. Die is goed.. Bij de bestelling je kenteken en chassis nummer zetten dan zorgen hun voor de juiste spullen voor het onderhoud....

Filters had je al vervangen toch ?

Dan lijkt me dit geen goed pakket voor je ...

Kijk ook is op oliewereld , die hebben ook goede merkolie voor een zeer schappelijk prijsje ;)

Bij een olieverversing is het standaard regels de filter mee te vervangen... Ik neem aan dat hih de brandstoffilter nog niet vervangen heeft.. Die zit er ook bij namelijk.. De luchtfilter kan hij bewaren voor later...

ok... bij dat pakket zitten maar 3 filters.. brandstof,lucht en oliefilter de andere filters zitten er niet bij...

ik heb zelf zo`n pakketje voor mijn auto gehad..

er zit in

olie

de 3 filters

bougies ( in mijn geval 6)

koelvloeistof moet hij apart bestellen als hij die wil verversen

multiriem plus spanner ook apart..

@bart-gsi wrote:ok... bij dat pakket zitten maar 3 filters.. brandstof,lucht en oliefilter de andere filters zitten er niet bij...

ik heb zelf zo`n pakketje voor mijn auto gehad..

er zit in

olie

de 3 filters

bougies ( in mijn geval 6)

koelvloeistof moet hij apart bestellen als hij die wil verversen

multiriem plus spanner ook apart..

Bart, er zitten 4 filters in

oliefilter, benzinefilter, interieurfilter, luchtfilter

de overige filters heeft hij vervangen, dat betekent nog enkel olie en oliefilter.

Welke andere filters zitten er dan niet in het pakket die wel op de auto zitten????

Staat boven in mijn bericht wat er wel in zit... De interieurfilter zit er niet bij..

Ik beweer ook niet dat er meer dan die 4 inzitten...

Vraag over het filter element.

Als jullie deze vervangen ziet hij er dan ook zo raar uit?,bedoel net of hij in elkaar gezogen is

dat er te veel vuil in zit.

Toen ik de vectra kocht vervangen(zat er 2 jaar in)bosch er in gezet met de juiste olie.

Afgelopen week weer vervangen(naar een jaar en 10.000km) zag er weer zo raar uit. :shock:

Evt vaker vervangen?

Terug
Naar boven