• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grote onderhoudsbeurt Zafira

Goedeavond,

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Hen ( afkorting van Henri ).

Meer dan 25 jaar heb ik al in diverse modellen van opel gereden van kadett tot senator ( mijn mooiste en beste auto ooit ). Op dit moment rij ik een zafira van bwj '99 een oud beestje zegt men maar voor mij voldoet hij prima. Natuurlijk heeft deze auto ook zijn onderhoud nodig, maar sinds vorig jaar heb ik een hele slechte ervaring met een bekende garage waarvan ik de naam niet zal noemen.

Op dit moment heb ik eigenlijk, voor kenners, een eenvoudige vraag nl, wat doet men precies bij een grote onderhoudsbeurt ? olie en oliefilter / luchtfilter is bekend maar moeten bijvoorbeeld ook bougies vervangen worden ? dit heb ik mij laten vertellen hoeft niet meer ?? De auto heeft op dit moment 185.000 km gelopen wie kan mij een goed advies geven ?

Alvast hartelijk dank voor de moeite

Grote beurt:

Olie + filter

Luchtfilter

Brandstof filter

Interieurfilter ( pollen filter )

Bougies

Afhankelijk van vorig onderhoud:

Remvloeistof

Distributieriem ( 4 jaar of 60.000km )

Multieriem

Koelvloeistof

Bougies geeft opel 120000 km levensduur voor

Ik had de pech dat deze bij 90000km waren overleden

mijn Zafira heeft groot onderhoud gekregen bij een niet Opel garage met 200.000 km olie-diesel-lucht en pollenfilter ook de olie ververst natuurlijk ;) . Tot mijn grote verbazing scheelde dit 50% in prijs

een merken garage hoeft voor mij niet echt is enkel maar om hun mooie toonzaal te financieren :hmmz

Terug
Naar boven