• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

groter gasklephuis c20let====> custom inlaat c20let

Is ook maar een hobbyist...:afro maar ik wou dat ik het ook zo kon, zou veel dingen makkleijker maken..:hmmz

Maar die op Migweb van die gestoorde zweed is ook erg mooi.:agent

rond of vlak maakt niet veel uit volgens mij, je perst de lucht er toch wel in.

ja ok je perst het er wel doorheen maar of het nou met vloeiende lijnen gaat of dat t om allemaal hoeken gaat.

iemand misschien tips waar je een simpel cad programma kan downloaden???

dp heeft geen kelken meer, hun leverancier is ermee gestopt.

heb ondertussen wel bij theun een inlaat gekocht voor een schappelijk prijsje :thumbup die dus afgezaagd gaat worden.

zat zelf te denken aan kelken van ongv 20cm die van 33/34mm (is zelfde oppervlakte als inlaat) naar 50/55mm lopen.

geen enkel flauw idee of zoiets bestaat anders zal ik toch naar de machine fabriek om de hoek op me werk moeten stappen.

verder ben ik een gasklephuis tegen gekomen voor een honda met een diameter van 70mm alleen moet ik ff kijken of alles uitkomt.

Quote Jermirik ; zat te denken om een grotere gasklep van bv een ford mustang 4.6 te monteren die heeft een diameter van 75mm.

Kun je niet gelijk de hele Mustang erbij nemen = stoere auto met direct veel vermogen

en een mooie betrouwbare V8 motor.:thumbup

origineel gepost door jermir

dp heeft geen kelken meer, hun leverancier is ermee gestopt.

heb ondertussen wel bij theun een inlaat gekocht voor een schappelijk prijsje :thumbup die dus afgezaagd gaat worden.

zat zelf te denken aan kelken van ongv 20cm die van 33/34mm (is zelfde oppervlakte als inlaat) naar 50/55mm lopen.

geen enkel flauw idee of zoiets bestaat anders zal ik toch naar de machine fabriek om de hoek op me werk moeten stappen.

verder ben ik een gasklephuis tegen gekomen voor een honda met een diameter van 70mm alleen moet ik ff kijken of alles uitkomt.

Op internet staan ergens test met verschillende hoeken waarin de inlaat taps toeloopt.

De beste pk's en koppel werd bereikt met een hoek van tussen de 5 en 10 Grd.

Meer taps toelopend gaf hun weer pk's en koppel verlies.

Terug
Naar boven