• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

grotere rembekrachtiger en cilinder voor corsa A

kaneelschep

Woont hier bijna
Hoi.

Ik zat te denken aan een grotere bekrachtiger en remcilinder. Die ik wil gebruiken Icm met mijn kadett gsi voorremmen die er nu al opzitten.

welke opels hebben uberhaupt grotere? En heeft dit zin? En van welke kan ik dan het makkelijkst de bekrachtiger en cilinder pakken? Ik dacht misschien astra G? Of vectra b ofzo? Gezien die allemaal al minstens de gsi maat remmen hebben.

Met 16v remmen is t niet noodzakelijk, met turbo remmen wel

De enige bekrachtiger die meteen past is van een kadett gsi Zonder abs

De rest van de autos die met deze remmerij is uitgevoerd heeft 9vd10x abs en dan heb je maar 2 aansluitingen op de cilinder ipv 4

Ik heb zelf n bekrachtiger en hrc van een omega, met 2 remkracht verdelers en opmaat leidingen in me corsa

Denk dat ik dit ook gaan doen. Heb nu een 1.2 bekrachtiger van mag het allemaal wat zwaarder en groter. Neem dan meteen goodrich remleidingen.

De gevlochten leidingen heb ik al. Die komen er op als ik de bekrachtiger vervang. Ik heb ook ferodo 2500ds en geboorde brembos. En het remt nu al 100 keer beter als standaard maar ik wil graag wat meer kracht achter het pedaal. Nu Moet je best hard trappen.

Maar als die van een E-Kadett zonder abs past, zal die van een astra F toch ook wel passen?

En moet het da perse een GSI zijn??

En heeft Elke G al ABS?

Ok, Van een omega! Waarom dan met 2 remkrachtverdelers??

En de leidingen passen daar niet zomaar op? Wat heb je daaraan aan moeten passen?

En corsa B gsi dan? Die liggen op elke straathoek ;) hebben die niet ook een grotere bekrachtiger die gewoon past?? En de astra F gsi?

En heb je dan alleen de bekrachtiger nodig of ook de hoofdremcilinder?

corsa gsi heeft ook abs

net zoals alle astra's met n grotere bekrachtiger/hrc

alle auto's met abs hebben maar 2 nippels op de hrc en zonder 4, vandaar dat ik er dus 2 Tstukken tussen gemaakt heb

inderdaad. Zeker niet elke corsa B en astra F heeft abs. ;) maar past het??? En is die van corsa B gsi ook net zo groot als die van kadett en astra?

Dat lijkt me dan namelijk een perfecte makkelijke donor!

Moet idd van n 2l zijn zonder abs

Die heeft n 24 of 25mm zuiger en de rest is 22 of minder

En idd niet elke corsa gsi heeft abs

Ok.. Dus toch gewoon kadett of astra F. Nah dan ga ik daar maar naar zoeken.

Kan je daar verder nog iets aan meten zodat je weet dat je de juiste hebt?

Is de bekrachtiger zelf niet gewoon groter ook?

Dat 24 ipv 22 zuiger heb ik ook al eens voorbij zien komen.

Op de hrc staat op de voorkant ( waar je tegenaan kijkt ) de diameter van de zuiger ( dit is wat je wil, meer vloeistof verplaatsing )

De bekrachtiger zie je meteen aan dat die groter is

als de abs afgekoppelt is van een kadett e gsi16v setje.

is die dan te gebruiken op een corsa b?

kan daar namelijk aan komen dmvm ruilhandel

Past kadett gsi 8v hrc en bekrachtiger zonder abs niet zonder problemen? Deze remt in ieder geval harder dan corsa a gsi hrc en bekrachtiger.

Heb op mn corsa en kadett dezelfde schijven en klauwen, maar de hrc en bekrachtiger zijn verschillend, vind de kadett veel fijner remmen.. Of je er daadwerkelijk harder mee kan remmen zal wel niet, maar je hoeft in ieder geval veel minder hard te trappen.

voor 2.0 remmerij volstaat een corsa A gsi bekrachtiger en hrc ook prima hoor ;)

Heb het hier klaar liggen voor mijn corsa A TR 2.0 16V en gekocht van freek_corsa , ja en als er iemand ervaring heeft met remmerij en corsa A dan is hij het wel en volgens freek volstaat dit prima met mijn 2.0 16V remmerij ;) ;)

Dan moet je ook modulatoren ertussen plaatsen voor de leidingen naar achter, zitten vaak op de hrc van een kadett gsi zonder abs

@Steven_stepje wrote:zoals crossagek al zegt.

dit is meer dan voldoende.

Ik heb eens met een mede corsa mafkees ondervonden dat de rembekrachtiger en HRC niet te groot moet.

Dit ivm het mogelijk te hard remmen van de achterkant bij een noodstop.

Hou het naar mijn mening bij GSI bekrachtiger en HRC.

Hahahaha, gelukkig kunnen we er samen om lachen :thumb

Terug
Naar boven