• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D

Blackbull hartstikke bedankt voor de tip, heb de beste man een mailtje gedaan en ik hoor het nog wel, verder iedereen ontzettend bedankt voor de positieve reacties :thumbup :thumbup , iniedergeval zit er nu en mooi orgineel motorkapje op, ivm het weer en pekel en andere drek op de weg en in de lucht wordt hij voorlopig nog niet gewassen :( maarjah hopelijk aankomend voorjaar op die verdomde spiegels na weer helemaal 100% Opel king: zal wel even een foto posten voor t idee aub geen commentaar over de staat van de looks, t ding is poetjesmerig :puke

met de vriendelijke groetjes uut Beltrum city :thumb

@jeroen3 wrote:maarjah hopelijk aankomend voorjaar op die verdomde spiegels na weer helemaal 100% Opel king:

Spiegeltjes zijn ook wel 100% Opel ;) , maar ik snap dat je 100% GSI wilt.

Zijn de ventilatiekappen bij de achterruitjes ook al vervangen voor originele? (ipv de Daewoo-kappen)

Is nog ff wachten tot de locale sloper een 3 deurs E heeft staan, staat nu een bijna kaalgeplukte cabrio...

Vandaag deze 1.4 life? Opgehaald, wou hem eigenlijk voor onderdelen gebruiken maar zoals te zien is is die daar veels te netjes voor met slechts 55.000 orginele km's en tot vorige week van de eerste eigenaar :) mocht iemand hier baad bij hebben hij is eventueel te koop vanwege tijd gebrek

Als jullie het leuk zouden vinden kan ik straks nog wat extra foto's posten

Je link werkt niet, heb hem maar even aangepast :)

IMG-20141213-WA0003_zps17ae2ead.jpeg

Het lijkt er zowaar op dat de E Kadett voort definitief door liefhebbers wordt omarmd! :thumb :D

Life ziet er op het oog nog prima uit.

Engelmanspiegeltjes zien er niet verkeerd uit maar idd niet origineel, moet je handmatige spiegels hebben of elektrisch? Elektrische wil ik namelijk ook nog

hebben maar is maar lastig aan te komen...

Dat soort spiegels passen niet bij een Kadett, en zeg nou zelf, de originele spiegels zijn zó mooi van vorm!! Dat was voor mij back in de days hét ding wat opviel qua vorm, en de prachtige glooiende voorschermen. :wub :wub :wub

Het werd een dertien in een dozijn auto door de aantallen, en sindsdien is alles er op gaan lijken omdat alles nadien ook in de windtunnel is geweest. Als je je ontwerp laat domineren door aerodynamica krijg je natuurlijk ook altijd een beetje die vorm.

Het zijn de koplampen die, hoewel ik ze ook niet lelijk vind, een beetje verklappen dat het een oudere auto is. Verder kijken de jochies hier in de straat met verbazing van het feit dat hij al weer 27 jaar oud is! :shock: :shock:

Nu de aantallen ENORM terug gelopen zijn, en het dertien in een dozijn effect wegvalt, valt menigeen op dat het eigenlijk toch wel een heel leuk autootje was, met prestaties die er ook niet om liegen, en zo heerlijk makkelijk aan te sleutelen! :thumbup

Ik vind die Engelman spiegels... tsja... :hmmz

ShrekWallpaper800.jpg

16Zoll_Modern-Line_Opel+Kadett+E_Felgen-2.jpg

Bepaalde onderdelen die afwijken van de standaard Kadett mogen,maar dan moeten ze wel van GM zijn.En geen aftermarket.

Vandaag ga ik (als het allemaal lukt qau tijd) de GT spoiler van Fun Driver op de groene Kadett zetten.Origineel GM en o zo leuk.

Maar deze GSI gaat de goede kant op.Houden zo!!!!!!! Hier houd ik van!!

Zo'n setje bedoel je? Heb er nog drie van liggen...

XO3tnSA.jpg

Overigens kun je gewoon Astra F spiegeltjes pakken, alleen moet je de voet even overzetten, want die loopt bij de F aan de voorkant uit in een punt en is bij de E rond....

Dat is nog een leuke optie van de Kadett, ik kende het bestaan er niet van.

En wat jullie over de Kadett schrijven ben ik het ook mee eens. Man wat een mooie auto, vind mijn vrouw overigens niet :hmmz

Dus er zal hier nooit een Kadett bij komen. Ligt het aan mij of zijn de prijzen van de Kadett-E weer aan het stijgen?

gr

Marcel

Het is een erg fijne optie, vooral de rechter spiegel af kunnen stellen vanuit de zitpositie is heel fijn!

@kadett4x4 wrote:

Die weet ik binnenkort nog een setje te liggen, en electrische ramen voor een drie deurs ;)

beide sets zijn compleet, en gaan niet voor een prikkie weg.

groeten.

Kwam die ook nog tegen in mij opslag...

tJlRLUj.jpg

Samen met de complete kabelboom, met Kiekert alarm enz. enz...

En deze..

E1W50bs.jpg

Ook nergens meer nieuw te krijgen...

Dat elektrisch raam mechanisme van een 3 deurs is heel anders dan van de cabrio: cabrio werkt met schaar mechanisme. Maar zeldzaam inderdaad.

Terug
Naar boven