• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GSi Racer Projecten Topic: update verkocht!

GSI Racer

Woont hier bijna
Op verschillende forums heb ik al een topic over mijn Astra.
maar hier had ik nog niks staan :sleeping

Dus hier ook maar ff een topic.

FF een korte inleiding
Ik heb de Astra nu 3,5 jaar.

Gekocht met kapotte X20XEV motor
nieuwe XEV gehaalt en erin gelepeld.
had toen nog geen rijbewijs, dus 136 pk was meer dan genoeg.

na 2 jaartjes was het tijd voor wat meer vermogen
Toen dus een C20XE aangeschaft, tot op het laatste boutje uit elkaar geschroeft en gereviseerd

resultaat:
Foto-DLJNHE4D.jpg

Na een jaar liep er helaas een drijfstanglager stuk. Waarschijnlijk door een slechte oliepomp
(draaiend gedeelte was bij een revisiebedrijf gemaakt, dus de kosten gedeeltelijk vergoed gekregen)
Bij het lager bleef het helaas niet, want de lagerresten zaten door het hele blok.
resultaat: zuigers en cilinders beschadigd, nokkenassen beschadigd.
vette pech dus :(

Tussendoor ben ik nog met een jongen mee gereden die een C20LET in z'n Astra had.
Toen was ik helemaal verkocht!
dit wil ik ook!!!

Zo gezegt, zo gedaan

en ook de LET weer tot op het laatste schroefje uit elkaar gehaald en dit keer helemaal zelf opgebouwd.
ben zelf automonteur, dus dat scheelt :jerry

zo dus:
Foto-8C8RUNYQ.jpg

klaar!:
Foto-FWMJJOWX.jpg

ondertussen ook nog een remmen projectje gehad
standaard remmen voldeden niet meer, dus bigger/better.

voorzijde Astra Turbo 308mm
achterzijde Saab 9-5 Aero 300mm

Foto-QBPGB8GD.jpg

Foto-OEY8ILRR.jpg

meteen nieuwe velgen, die oude konden echt niet meer!

Foto-JMLVLLTU.jpg

Als hobby maak ik regelmatig wat rondjes op de Nurburgring, wat echt een grote kik geeft.
Daar kunnen sommigen hier wel over mee praten.
soms kom ik dan wel eens langs een camera:

Foto-V4KYEBZB.jpg

Foto-NYJJ738X.jpg

Foto-NUAXDTQH.jpg

Foto-X6NCKNZR.jpg

Foto-UCZCO4TI.jpg

Dit zijn de meeste recente foto's die ik heb:

Foto-DATNWDTF.jpg

Foto-NFCECB7F.jpg

Verder nog heel veel ditjes en datjes gedaan aan de Astra.
eigenlijk te veel om op te noemen.
komende winter gaat er weer lekker geklust worden aan de Astra, alles daarvan kunnen jullie hier volgen.

plannen:

achterschermen spuiten i.m.v van lichte roestblaasjes (done)
achterklep spuiten en ruitenwisser verwijderen (done)
orginele achterspoiler (done)
metertjes voor de turbo motor inbouwen (done)
blok afstellen (done)
groep A uitlaat (done)
Bonrath 1 arm wisser (done)
en nog veeeeeeeel meer......

mochten jullie nog vragen hebben na deze lap tekst, dan hoor ik het graag!

mvg

Maikel :agent

gaan we zeker doen :thumb

waarschijnlijk in april naar Andre Botter voor de nieuwe uitlaat en afstellen bij Klasen Motors :D

Het begin is er: Zojuist een starre OMP koppelingsplaat besteld.

nu nog een Sachs Performance drukgroep en het setje is compleet

denk dat ik zaterdag een begin ga maken

zal lekker rijden met dat setje , heb ik er ook op alleen gaat de koppeling iets zwaarder , maar pakt er wel er wel lekker mee op. :thumbup

Ziet er allemaal netjes uit, hou er wel van als het allemaal netjes gemaakt wordt.

Stuurtje heb ik ook in de corsa, stuur erg fijn;)

Succes :thumbup

thanks shooter!!

denk dat het effect van een gewone gordel ook niet goed voor je nek zal zijn trouwens.

als je denkt dat bij een aanrijding de gordelspanners aangetrokken worden.

dan zit je ook helemaal strak in je stoel

Vandaag weer Astra klus dag

wat gedaan:

-Oil Catch tankje gemonteerd (had dat primitief gemaakt waardoor de olie langs het potje geduwt werd, resultaat lekkage) :roll:

nu weer mooi gefikst, met filtertje.

-GSi bumperlip weer gemonteerd, weer een stukkie mooier

-Lekkage van intercooler slang gemaakt, slangklem bleek niet strak genoeg te zitten. Bumper hoefde er gelukkig niet af

-Remmen ontlucht, pedaal was sponzig

-Bedrading weer door de achterklep getrokken, ff klooien maar het zit erin ;)

-Uitlaat rammelde tegen de achterbumper, ff nieuwe rubber gemonteerd. Wordt tijd dat er een nieuwe pijp onder komt (eind april waarschijnlijk)

-ff stukje snelweg geknalt, loopt beter nu zonder luchtlekkage :D

ff wat foto's:

nieuw lippie:

Foto-LSOBLPHQ.jpg

Foto-E34DLPSO.jpg

Foto-4TXMMXQI.jpg

tankie:

Foto-JUW4ZC43.jpg

@kadett4x4 wrote:even over je nieuwe gordels van raceland, gaan ze niet steeds losser zitten???.

ik heb ze ook gehad, maar reed nooit echt op mijn gemak met die gordels.

heb nu een setje aangeschaft, waar je echt vast in zit.

DSC02854.jpg

hiermee durf ik wel een aanrijding aan.

ga maar eens op die gordels zoeken naar reactie's :thumbdown :thumbdown

groeten. :thumbdown

Kan uit ervaring spreken dat een aanrijding met zulke gordels geen pretje is hou je beste nek klachten aan over kan ik je vertellen. Zowiezo is een aanrijding geen pretje trouwens.

Wat een stuiter gave gsi trouwens goed bezig.

mooie Astra!!

ligt ook mooi met nieuwe dempers.

Kleinere intercooler ziet er indd vele malen mooier uit.

keep up the good work :thumbup

thanks iedereen.

dat tankje werkt echt subliem!!

vandaag flink stukje gereden en geblazen.

wordt geen druppel olie meer overheen gegooit :thumb

ook van oliedampen ruik je niks in het interieur

@Fearless wrote:Een gordel aan een kooi vastmaken is ook geen goeie optie. Ook een kooi kan kreukelen en vervolgens de gordel slap laten staan.

En dat ruggengraatverhaal had te maken met de hoek van de gordel. Recht naar beneden achter de stoel was een ruggenbreker toch?

Met een kooi bedoel ik wel een goede kooi, niet eentje van papiermachee... ;) Bij de meeste race en rally auto's zitten de gordels aan de kooi bevestigd, dat is het sterkste deel van de auto namelijk.

De hoek van de gordel has ik het over ja. ;)

@giuliettaevo wrote:gewone gordel trekt niet je ruggegraat in elkaar bij een aanrijding zoals deze gordels wel kunnen doen...

De 4,5 of 6 punts gordels lopen over je schouders en lopen dan schuin omlaag naar achteren. Bij een goede inbouw zit daar maar een hele flauwe hoek in en zitten ze dus vrij hoog gemonteerd achter in de auto maar helaas komt het veel vaker voor dat ze achter de stoel laag gemonteerd zitten en dus een scherpe hoek maken. In het geval van een botsing druk je dan je ruggegraat in elkaar doordat je de gordel als het ware naar voren trekt en hij daardoor omlaag komt.

Dat je strak in je stoel zit is trouwens juist goed, vandaar de gordelspanners.. Nekklachten komen niet van de gordels maar van onjuist/geen gebruik van de hoofdsteun. Hiertegen kun je helaas weinig doen, of je moet met een HANS-systeem gaan rijden. ;)

Op de bevestigingspunten van de gordels komen ook gigantische krachten te staan. Een simpel schroefdraadoog ergens in een vrij gat draaien is dan ook geen slimme manier van bevestigen. Een plaat inlassen ter versteviging of een rolkooibuis is vele malen sterker. Aangezien het om je veiligheid gaat zijn dat wel dingen om over na te denken hoop ik...

Goede info!!

dat die gordels niet scherp omlaag mogen lopen wist ik.

die van mij doen dat dus ook niet zo extreem :thumb

Een gordel aan een kooi vastmaken is ook geen goeie optie. Ook een kooi kan kreukelen en vervolgens de gordel slap laten staan.

En dat ruggengraatverhaal had te maken met de hoek van de gordel. Recht naar beneden achter de stoel was een ruggenbreker toch?

Terug
Naar boven