• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GSi Racer Projecten Topic: update verkocht!

gewone gordel trekt niet je ruggegraat in elkaar bij een aanrijding zoals deze gordels wel kunnen doen...

De 4,5 of 6 punts gordels lopen over je schouders en lopen dan schuin omlaag naar achteren. Bij een goede inbouw zit daar maar een hele flauwe hoek in en zitten ze dus vrij hoog gemonteerd achter in de auto maar helaas komt het veel vaker voor dat ze achter de stoel laag gemonteerd zitten en dus een scherpe hoek maken. In het geval van een botsing druk je dan je ruggegraat in elkaar doordat je de gordel als het ware naar voren trekt en hij daardoor omlaag komt.

Dat je strak in je stoel zit is trouwens juist goed, vandaar de gordelspanners.. Nekklachten komen niet van de gordels maar van onjuist/geen gebruik van de hoofdsteun. Hiertegen kun je helaas weinig doen, of je moet met een HANS-systeem gaan rijden. ;)

Op de bevestigingspunten van de gordels komen ook gigantische krachten te staan. Een simpel schroefdraadoog ergens in een vrij gat draaien is dan ook geen slimme manier van bevestigen. Een plaat inlassen ter versteviging of een rolkooibuis is vele malen sterker. Aangezien het om je veiligheid gaat zijn dat wel dingen om over na te denken hoop ik...

nee kerel heb geen bakken meer liggen heb alles weggedaan van bakken omdat ik van grote loods terug ging na kleinere stalling

ja astra moet gespoten worden nieuw interieur en nu ook nog de koppeling kapot en aan gezien ik hem nog ma max 2 dagen per week gebruikte ivm werk auto en hij daarvoor te duur is gaat hij gewoon in onderdelen weg wat ik kan gebruiken voor mijn c ascona((motor,remmen)gaat daarop, de rest gaat weg en ga ik belasting vry rijden met de corsa en ga die leuker maken . schroefsetje eronder en op standje buik,dikke 13ers eronder en miss ooit nog andere motor erin ipv de 1,0s ,

Ik wel :thumb

Zit zeker verschil in, de F1 modellen hebben een logo wat in de achterklep zit (ronde indruk), de F2 modellen hebben een chroom logo wat 2 gaatjes achterlaat bij verwijderen.

Fase 1:

bild-54227.JPG

Fase 2:

AstraGSIX20XEV-001.jpg

@GSI Racer wrote:dat wist ik ja, maar een GSi spoiler past er wel op he?

2 gaatjes zijn al dichtgelast ;)

GSI spoiler past er zeker op, al zitten er geen gaten in de achterklep voor de bevestiging.

Gaaf project hoor! En wat een dikke ombouw! Pasten die Saab remmen plug-and-play?

Ik ga je project volgen, altijd handig :D

@RISL wrote:Gaaf project hoor! En wat een dikke ombouw! Pasten die Saab remmen plug-and-play?

Ik ga je project volgen, altijd handig :D

Remmen zijn plug&play, al is het zoeken naar de juiste remklauwhouders

@RISL wrote:Passen de remklauwhouders van de Saab niet dan?

Dat wel, alleen is het vinden va de 308mm houders lastig, merendeel is voor 288mm schijven. Ik meen zelfs dat de Astra F en Astra G houders aan de voorzijde een andere boutafstand hebben, die van een Vectra B passen weer wel op een Astra F en niet op een Astra G. 308mm houders zijn duur!

Remmen achter zijn niet plug & play.

daar moet je Saab ankerplaten voor hebben

Remmen voorzijde zijn wel plug & play, maar die van een Astra G passen indd niet.

hebben andere boutafstand

je moet klauwen zien te vinden van een Saab 9-5 2.3T Aero, en dan ook nog eens van een bepaald bouwjaar

zal het ff voor je nakijken, maar jij hebt een Astra G. dus dat is ook weer anders denk ik :shock:

@de rest.

Thanks voor de complimenten.

ben er ook heel blij mee zoals hij er nu bij staat.

heeft veel geld tijd en moeite gekost, maar dat heb ik er graag voor over.

hij is nog lang niet klaar....... :thumb :thumb

goed bezig!

geen idee met hoeveel pk ik nu rijd, maar nog niet met het vermogen wat de chip zou moeten leveren.

de uitlaat is nog gewoon standaard, met KAT. knijpt echt megaveel af, zeker op hogere snelheid.

na de winter gaat daar verandering in komen.

Groep A met alleen einddemper en zonder KAT.

schat het vermogen nu op 250pk ongeveer

heb voorheen nooit met een LET gereden, dus kan het niet echt vergelijken.

koppel is gewoon geweldig, iets wat ik bij de XE mistte ;)

ik mis ook koppel nu rijd nu een gsi 8v mis mijn vectra haha

die staat nu mooi droog in de loods :P

ze gaat nu helemaal uit een voor een volledige restauratie en een nieuw hart:P

suc6 deze winter met hobbyen:P

Terug
Naar boven