• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GSI teller

Nope, Was gewoon een Corsa-A1 1.2S Ohc LFW GL, best een Luxe voor een Besteller (LFW = Lieferwagen), Deze had een Klok, zijroosters voor de verwarming, Bruin getint glas (GM ruiten), paste mooi bij het bruine dash.. (kenteken begon met BP, de rest weet ik niet meer, is later veranderd naar PN-NV-94 toen er een achterbank is ingezet)

de 1984 Luxus TR van ons Pa had m ook niet voorbereid liggen.. (kenteken was KZ-84-RS)..

Willem

Dat ligt er aan waar ie uit komt. Lijkt mij in een A1/A2 te zitten. Even zoeken op het forum wat betreft de verschillen tussen A1/A2 en een A3 tellerbak

ja een analoge teller voor de kadett gsi is er gewoon. en dan is er altijd nog de gt en 1.8 teller. die lijken er wat op.

Zoals jurgen al zegt is dit denk ik ook een a1/2 teller. die zit daar in het dash geklikt.

In de a3 geloof ik geschroeft. maar daar is al heel veel over geschreven hier. even zoeken!! :D

Dat is een A3teller inderdaad..

Wel een oliedrukzender van een GSi nodig om de oliedrukmeter werkend te krijgen.

Willem

@wim-v6 wrote:Dat is een A3teller inderdaad..

Wel een oliedrukzender van een GSi nodig om de oliedrukmeter werkend te krijgen.

Willem

Daar heb ik geen verstand van, maar de rest van de tellers werken wel gewoon toerenteller enzo?

Als je nu geen toerenteller hebt in je corsa kan het zijn dat je een draad moet leggen voor de toerenteller..

deze van een van de 2 contacten van de bobine pakken als je een Carburateur motor hebt, en van de groene draad op de Computer als je een injectie motor hebt.

Willem

Bij de Corsa-A is de toerenteller 99% van de keren voorbereid, dus ligt een los groene steekstekker achter de tellerbak. Zelfde geldt voor de oliedrukgever :)

Bij onze A1 niet hoor, Was een A1 uit begin 1986... :jerry :jerry

Bij de A3 1.2i 1991 van mijn ouders lag ook de toerenteller, en oliedrukzender niet voorbereid

Bij mijn Corsa-A wel daar zat zelfs standaard deze teller in. Corsa-A3 1.6i 101pk Gsi S6 (zonder Kat dus)

Willem

@wim-v6 wrote:Bij onze A1 niet hoor, Was een A1 uit begin 1986... :jerry :jerry

Bij de A3 1.2i 1991 van mijn ouders lag ook de toerenteller, en oliedrukzender niet voorbereid

Bij mijn Corsa-A wel daar zat zelfs standaard deze teller in. Corsa-A3 1.6i 101pk Gsi S6 (zonder Kat dus)

Willem

Mijn A1 1.0s had 'm ook voorbereid liggen, 1983-ers A1 ook... Wellicht is ie bij jou weg geknipt?

Ik was ook aangenaam verrast dat mijn a2 uit 1991 1.4injectie er wel 1 had liggen naar de tellerbak. :)

Het is het allergoedkoopste model wat er is. Helemaal niks aan opties of knopjes waar ooit een optie aan zat..

Het zal wel een Wisselend iets geweest zijn, dat het niet was voorbereid bij ons..

Ik had toen al de uitleg gehad hoe deze zou moeten liggen als ik m zocht.. die toerenteller kabel...

Willem

mijn TR 1.0S LS uit 1985 had ze ook liggen achter de klok . net als de bevestigingspunten voor gordels achterin en bevestigingspunten voor elektrische ramen in de deuren .

wat dat betrefd liepen ze dan bij opel wel weer voorop , want ik kan me bijna niet voorstellen dat er in 1985 al corsa's waren met standaard electrische ramen vanaf fabriek .

Jup, stond wel in het instructie boekje van zowel de 84er TR en het instructieboekje van de 86er LFW GL

zo ook de gordelbevtigingen in zowel de TR als de LFW waren voor de acherbank aanwezig.

De bevestigingsplaat voor de lipjes waar de bankleuning in viel ontbraken echter wel in de LFW, hebben we zelf erop moeten lassen..

Willem

Terug
Naar boven