• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gt28rs goede keuze op een C20LET?

@david verburg wrote:mag ik een tipje geven?

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger" onclick="window.open(this.href);return false;

wil je het iets extremer aan pakken(lees drijfstangen zuigers zuiger bodem koeling)

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij beide links krijg ik een 1241 te zien perfect voor motorcycles ? :P zo'n ding op men ktm word het niet haha :P ben ook een beetje aan het orienteren voor een turbo.. en pak het iets extremer aan dus ben wel benieuwd welke je wou laten zien..

ohja en zak is in prijs met dat vems systeem van je ! :P

het probleem met de KKK K16 turbo's is niet eens zozeer het Merk of Type Turbo, maar de Constructie en smering ervan.

Ik rijdt voor mijn werk met een K16 in het Rond (Mercedes Atego 1217L OM904LA-II 125KW 1999

Deze draait een Druk van 1,7bar overdruk, en weinig power in de motor dus Continu Volle druk leveren, en dat doet dit Lieve kleine turbootje al 285.000km en bijna 13jaar.

Terwijl de Garret GT van zijn Zusje het al had opgegeven voor dat deze de 180.000km had aangetikt.. (Mercedes Atego 1218L OM904LA-III 2001 130KW), deze draaide slechts op 1,5 bar overdruk..

Willem

Tja, mijn K16 kreeg vaak meer op zijn klote, Regelmatig een aanhanger er achter, met koude motor vrijwel Direct de Snelweg op met lichte klim, de nieuwere Atego met Garret had geen aanhangerkoppeling, en een lager leeggewicht..

De Chauffeur van de andere Atego was een Rustiger persoon als ik, oudere man, alles op zijn gemakkie.. en zuinige omgang met het materiaal.

dus of het geheel daar aan ligt???

voor de duidelijkheid! gtx28xx bestaat niet. Het begint vanaf gtx30xx tot en met gtx45xx :thumb

Atp maakt ze eigen compressor wielen voor die turbo's. Dus geen originele garrett. En zo bestaan er meer zoals, forced performance, hta, turbo dynamics etc....

Bv. Garrett gt3082 wordt inelkaar gezet door forced performance; ze zetten gt35 comp wiel op gt3076 en custom turbine huizen...

Dat bedoelde ik dus ;) ;)

Bij het gebruik van een K26 (of K29) ipv een K16, hoef je meestal niets aan te passen.

Bij een Garrett moet je sowieso je spruitstuk en downpipe aanpassen en meestal ook je intercooler buizen.

Voor normaal gebruik zou ik bij een Garrett niet groter gaan dan een GT2860.

Een grotere intercooler is bij beiden wel aan te bevelen.

Maar goed alles hangt af van je budget.

Uit eindelijk als alles goed wordt afgesteld, dan zal je van beide opties veel plezier hebben.

Bij normaal en verstandig gebruik (warm rijden, laten afkoelen, goede olie) zouden beiden turbo's net zo lang moeten meegaan lijkt mij. :hmmz

Bij mij zit er een 2876 op. Rijd veel beter als de kkk turbo. Pakt supersnel op ook en het geluid is ook nog eens mooi! Maargoed zoals de meeste al zeggen hangt het allemaal van je budget af, en hoeveel pk je wilt gaan rijden. Bepaal je budget en bedenk wat je er allemaal mee kan doen. Schrijf het desnoods uit zodat je het overzichtelijk maakt voor jezelf.

Groetjes Ram

@iuza wrote:Atp maakt ze eigen compressor wielen voor die turbo's. Dus geen originele garrett. En zo bestaan er meer zoals, forced performance, hta, turbo dynamics etc....

Bv. Garrett gt3082 wordt inelkaar gezet door forced performance; ze zetten gt35 comp wiel op gt3076 en custom turbine huizen...

:thumbup :thumbup

dat is duidelijk.

zou hier nog heel veel meer winst mee te halen zijn op een gt28rs?

http://www.atpturbo.com/mm5/merchan...roduct_Code=GRT-TBO-201&Category_Code=GTX" onclick="window.open(this.href);return false;

voor $300 :hmmz

@jason wrote:@iuza wrote:Atp maakt ze eigen compressor wielen voor die turbo's. Dus geen originele garrett. En zo bestaan er meer zoals, forced performance, hta, turbo dynamics etc....

:thumbup :thumbup

dat is duidelijk.

zou hier nog heel veel meer winst mee te halen zijn op een gt28rs?

http://www.atpturbo.com/mm5/merchan...roduct_Code=GRT-TBO-201&Category_Code=GTX" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik durf nog niks te zeggen over atp gtx28xx. Want er zijn nog geen flowmaps beschikbaar. Het kan ook zo maar mismatch turbo zijn zoals gt3082. Turbine en compressor wiel combinaties hebben invloed met elkaar. Bij gt3082 is de comp wiel veel te groot ten opzichten van de turbine. De lucht die geperst word door de comp is te veel voor de kleinere turbine wiel. Dat veroorzaakt wat meer turbogat als verwacht. Het zelfde nadeel kan je ook bij deze turbo's hebben. Als je op zoek bent naar een turbo die meer vermogen levert kan je beter voor een gtx3071 .63a/r gaan. Die spoelt redelijk snel op een 2L blok. En levert ongeveer net zo veel vermogen als ze grotere broer gt3076. Afwachten, ik ben ook benieuwd :thumb

Ik heb al doelstelling ongeveer 330 pk, en dat haalt een originele kkk ook niet, en ik zou met een paar pk minder met een originele kunne blijven rijden, maar dat draait die op zn max. Ik hou liever een marge op mn motor. Dit omdat ik de vectra ook als daily wil kunnen blijven gebruiken.

Maar nu ben ik me eens flink aan het inlezen over de mogelijkheden die er zijn, en aanpassen moet ik toch al alles... Koppeling, intercooler, injectoren, chip... Dus dan liever ineens goed...

Maar het enige waar ik me eens goed in moet verdiepen is welke turbo's ik zou kunnen nemen, er zijn er zo ontiegelijk veel te koop :o

Jeroen

@iuza wrote:Het kan ook zo maar mismatch turbo zijn zoals gt3082. Turbine en compressor wiel combinaties hebben invloed met elkaar. Bij gt3082 is de comp wiel veel te groot ten opzichten van de turbine. De lucht die geperst word door de comp is te veel voor de kleinere turbine wiel. Dat veroorzaakt wat meer turbogat als verwacht.

We zullen zien heb hier een GT3040 (aka GT3082) liggen die op een C20LET moet komen, wel in combinatie met nog veel meer spullen natuurlijk ;)

Hopelijk rijdt de auto dit jaar weer, dan kan ik mijn ervaringen posten.

Terug
Naar boven