• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gt28rs goede keuze op een C20LET?

@lemmuh wrote:Ik heb al doelstelling ongeveer 330 pk, en dat haalt een originele kkk ook niet, en ik zou met een paar pk minder met een originele kunne blijven rijden, maar dat draait die op zn max. Ik hou liever een marge op mn motor. Dit omdat ik de vectra ook als daily wil kunnen blijven gebruiken.

Maar nu ben ik me eens flink aan het inlezen over de mogelijkheden die er zijn, en aanpassen moet ik toch al alles... Koppeling, intercooler, injectoren, chip... Dus dan liever ineens goed...

Maar het enige waar ik me eens goed in moet verdiepen is welke turbo's ik zou kunnen nemen, er zijn er zo ontiegelijk veel te koop :o

Jeroen

Voor 330pk moet je of een zeer goede K16 hebben of een K26, maar goed als ik lees dat je alles toch wilt aanpakken.

Dan zou ik persoonlijk ook voor een Garrett gaan.

Lijst:

blok reviseren

zuigers

drijfstangen

arp bouten overal

z20let oliepomp

dit moet je sowieso hebben.

daarnaast voor een garrett een uitlaatspruistuk, downpipe en wastegate.

@Corsa_GSi wrote:@iuza wrote:Het kan ook zo maar mismatch turbo zijn zoals gt3082. Turbine en compressor wiel combinaties hebben invloed met elkaar. Bij gt3082 is de comp wiel veel te groot ten opzichten van de turbine. De lucht die geperst word door de comp is te veel voor de kleinere turbine wiel. Dat veroorzaakt wat meer turbogat als verwacht.

We zullen zien heb hier een GT3040 (aka GT3082) liggen die op een C20LET moet komen, wel in combinatie met nog veel meer spullen natuurlijk ;)

Hopelijk rijdt de auto dit jaar weer, dan kan ik mijn ervaringen posten.

Vriend van me heeft hem op zijn evo9 zitten. Opspoelen valt tegen bij hem. Gewicht van de auto heeft ook invloed natuurlijk. Je hebt een corsa c20let (ik ook :D) dacht ik. Je zal wat minder last van hebben denk ik. Omdat de corsa stuk minder weegt. Komt goed :thumb

Nou een GT28RS zou een interne wastegate hebben, dit scheelt alweer wat...

Tsja, en zuigers? Vanaf wanneer heb ik lage compressiezuigers nodig?

Ik heb namelijk ooit verhalen gehoord over de originele mahle zuigers die 400 pk doen...

Jeroen

Gt2871 heeft ook intern wastegate. Bijna elke garrett turbo is verkrijgbaar met internw. Kijk ff op de site van atp. Mahle zuigers zijn goed. Drijfstangen kunnen max 350 hebben.

Stalen drijfstangen stonden sowieso op het verlanglijstje, had Geert666 al ge pm'ed maar krijg geen reactie meer...

Alleen wat betreft die zuigers, heb eens ergens gelezen dat er maar weinig zuigers zo goed waren als de originele mahle zuigers. Hier had ik toch graag wat meer info over...

@lemmuh wrote:Stalen drijfstangen stonden sowieso op het verlanglijstje, had Geert666 al ge pm'ed maar krijg geen reactie meer...

Alleen wat betreft die zuigers, heb eens ergens gelezen dat er maar weinig zuigers zo goed waren als de originele mahle zuigers. Hier had ik toch graag wat meer info over...

In Engeland rijden x aantal mensen met 400-500hp rond met die zuigers. Dit heb ik gelezen op de engelse fora.

Tsja ik heb gekozen voor JE zuigers met een thermal top coating.

Dat was voordeliger dan nieuwe Mahle zuigers kopen.

Daarnaast gebruiken ze bij JE een ander aluminium type (als ik het goed begrepen heb) waardoor de zuigers ook weer sterker zijn.

En mijn grens ligt ook niet bij 400 pk :jerry

@Corsa_GSi wrote:Tsja ik heb gekozen voor JE zuigers met een thermal top coating.

Dat was voordeliger dan nieuwe Mahle zuigers kopen.

Daarnaast gebruiken ze bij JE een ander aluminium type (als ik het goed begrepen heb) waardoor de zuigers ook weer sterker zijn.

En mijn grens ligt ook niet bij 400 pk :jerry

Wanneer is je auto af corsa_gsi. Lijkt me mooie setup wat je hebt :thumb . Met die turbo van jouw kan je 600bhp uitpersen op pompgas(ron98-100).

@lemmuh wrote:Stalen drijfstangen stonden sowieso op het verlanglijstje, had Geert666 al ge pm'ed maar krijg geen reactie meer...

Die zat in thailand volgens mij.. ik heb ze al fftjes binnen van Geert.

Voor 400 euro kan ik dat setje drijfstangen van TX voor je leveren trouwens (thuis via de post, zelf ophalen bij mij is 7 euro goedkoper).

Ga dit weekend bestellen bij TX, dus als je nog mee wilt doen, moet je snel zijn ;)

Als alles dan open ligt:

Zuigerbodemkoeling

Sportkoppeling

Verstevigingsplaat onderblok

Collins dumpvalve

470cc injectoren

xe inlaatnokkenas

grotere intake (eds ofzo)

grotere brandstofpomp

Mja het ligt maar net aan je budget

heb zowat 2 jaar gereden met de evo310 van vmax met een intern gezien standaard motor. vaak genoeg op zn donder gehad maar gaat goed zolang je netjes warm rijd en aflaat koelen.

@Corsa_GSi wrote:@lemmuh wrote:Ik heb al doelstelling ongeveer 330 pk, en dat haalt een originele kkk ook niet, en ik zou met een paar pk minder met een originele kunne blijven rijden, maar dat draait die op zn max. Ik hou liever een marge op mn motor. Dit omdat ik de vectra ook als daily wil kunnen blijven gebruiken.

Maar nu ben ik me eens flink aan het inlezen over de mogelijkheden die er zijn, en aanpassen moet ik toch al alles... Koppeling, intercooler, injectoren, chip... Dus dan liever ineens goed...

Maar het enige waar ik me eens goed in moet verdiepen is welke turbo's ik zou kunnen nemen, er zijn er zo ontiegelijk veel te koop :o

Jeroen

Voor 330pk moet je of een zeer goede K16 hebben of een K26, maar goed als ik lees dat je alles toch wilt aanpakken.

Dan zou ik persoonlijk ook voor een Garrett gaan.

Lijst:

blok reviseren

zuigers

drijfstangen

arp bouten overal

z20let oliepomp

dit moet je sowieso hebben.

daarnaast voor een garrett een uitlaatspruistuk, downpipe en wastegate.

@lemmuh wrote:@ Corsa_GSi, ik ben nu eerst even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb, zal toch afhankelijk zijn van welke turbo ik dalijk aanschaf en de hele opbouw zoals spruitstuk enzo. Dan pas kan ik gaan bestellen... Of ik ben te laat begonnen met alles uitzoeken, of jij te vroeg met bestellen ;)

Jeroen

Geen probleem, contact me maar als een hele lijst hebt, dan starten we weer een group buy :thumb

En als toevoeging op het lijstje van 16V calibra zou ik willen zeggen neem ook de XE uitlaatnokkenas of zelfs nog beter een setje van Dbilas of Catcams in combinatie met Verstelbare tandwielen (bijv. van TX).

Ook die leveren trouwens een vergroot inlaathoedje :angel

Inderdaad.. De uitlaat wou ik er al bij zetten maar dacht is niet perse nodig voor t vermogen hehe, die uitlaaatas gaat er binnenkort bij mij ook in.. Een set sportnokken vind ik veelste duur. Je kan rustig 500pk rijden met xe nokkenassen. Dus om nou 5 of 600 eurie voor een setje sportnokkenassen vind ik overdreven. Kan je beter uitgeven aan het afstellen op de bank..

Die 470cc injectoren en grotere brandstofpomp van qsp komen binnenkort vrij bij mij..

Groetjes Ram

Interessant verhaaltje, maar wat is nu dan het effect van een uitlaat XE nokkenas?

@16VCalibra, als je de spullen wilt gaan verkopen, geef maar eens een PM met vraagprijs...

Jeroen

Corsa_gsi welke merk drijfstangen zijn dat? Zijn ze zeker weten up to 700hp voor zo een lage prijs? Ik kan helaas niet genoeg specs vinden op txautosport over die stangen. ik zie alleen dat ze i-beam zijn en thats it :hmmz

@iuza wrote:Corsa_gsi welke merk drijfstangen zijn dat? En hoeveel vermogen kunnen ze hebben? Ik kan helaas niet genoeg specs vinden op txautosport over die stangen. ik zie alleen dat ze i-beam zijn en thats it :hmmz

I-Beam design, capable of dealing with upto 700bhp

vermogen staat erbij.

Terug
Naar boven