• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gte tank namaken manta a,eindelijk weer actief!!

Als je gaat stralen, blijft er nog minder van over, denk ik.

Ik heb ook als een gehoord dat ze stenen in de tank gooien, vervolgens de tank met een sjorband aan een betonmolen vastsnoeren, en draaien maar. Schijnt goed blank te worden van binnen.

@jo had ook al zoiets gelezen op de site van tankcure.

wel cool dat er mensen zijn die een beetje willen meedenken, en zoeken naar ideaele oplssoingen!

Thanks!!

origineel gepost door Jo

Ik heb ook als een gehoord dat ze stenen in de tank gooien, vervolgens de tank met een sjorband aan een betonmolen vastsnoeren, en draaien maar. Schijnt goed blank te worden van binnen.

Nou een betonmolen kun je nu op dit moment wel goedkoop huren dacht ik zo.

Hij kan beter een gave tank op de kop te tikken, want je zult met een aantal jaren weer opnieuw moeten.

bij die coating die er bij mij inging was het met schelpenzand goed heen en weer schudden dat de roest schilvers wegzijn.

de rest sluit de coating af dat het niet meer roest of verder gaat

origineel gepost door Jo

Goeie tip Jo!!!

Gelijk de koe bij de horens gevat.

Hopelijk is morgen de buurman niet thuis!!!

mantaatank043.jpg

mantaatank044.jpg

Nog wat grind erin,en laat maar lekker draaien.

misschien wel makkelijk om de gaten nog effe dicht te tapen alvorens de steentjes erin te gooien :thumbup

trouwens wel lache om die beton molen die zien er hier in nederland toch iets anders uit :jerry:jerry

maar uhh succes morgen :wors:wors

origineel gepost door Kermitkiller

misschien wel makkelijk om de gaten nog effe dicht te tapen alvorens de steentjes erin te gooien :thumbup

trouwens wel lache om die beton molen die zien er hier in nederland toch iets anders uit :jerry:jerry

maar uhh succes morgen :wors:wors

Dit is geen betonmolen, maar een dwangmenger voor het aanmaken van voegmortels!

De haken die nu omhoog staan zitten normaal in de kuip om de mortel te mengen.

Was vrij simpel om ze om te draaien,vandaar deze een beetje raar uitziende molen:jerry

Goeie tip?, maar hoe krijgt ie anders de stenen erin?

origineel gepost door Jo

Goeie tip?, maar hoe krijgt ie anders de stenen erin?

Er wordt hier goed opgelet!!!!:thumbup:jerry

Tankje heeft vandaag een half uurtje staan draaien met fijne betongrind(kift),ziet er al beter uit maar kan volgens mij nog beter.

Zal een proberen met stukjes blauwe hardsteen, misschien gaat dat nog beter omdat dit hoekiger is.

Een paar uur bezig geweest aan de berlingo om de koppeling en drukgroep te vervangen,wat een gekloot:puke

De boite is helemaal los een stuk van de motor gekomen,maar wil er niet af komen!

Morgen eerst verder aan die misserie.

Om effe terug te komen op dat vaatje welke je in de tank gaat lassen (neem ik aan).

Zoals je het nu hebt gemaakt, kan d'r maar weinig benzine in komen normate de tank leger raakt.

Kijk nog eens goed naar het 'slakkenhuis' zoals @marcV je liet zien.

Tis nl de bedoeling dat de vloeistof in bochtenwerk niet snel kan wegstromen, en bij rechte weg weer snel bijvult.

op die link die ik hier plaatste staat een opengeneden gte tank,daar is het ook zo gemaakt volgens mij.

of zie ik dat verkeerd.

Ben nog een beetje aan't twijfelen hoe ik het ga maken.

Systeem van MarcV; is wel gemaakt om tot de laatste druppel uit de tank te kunnen halen!!!

Zeer effectief natuurlijk.

Zal morgen bij een bevriende garagist eens polsen wat hij ervan denkt ivm belgische keuring.

Tip.

Roestige brandstoftank van auto,motor of brommer?

Fertan tankontroester (FEDOX) - 1 liter geconcentreerd € 12.95,-

Te verdunnen met 10 l water.

Fertan twee componenten epoxy tanksealer (TAPOX) € 25.95,-

Verkrijgbaar bij: www.rustbuster.nl

Ben er gisteren eindelijk weer aan begonnen,ben volledig opnieuw begonnen met het maken van het inwendige voor de tank,ander idee,misschien beter!

Morgen de nodige producten bestellen,hopelijk snel aan huis geleverd.

Foto's volgen,effe gebrek aan werkend toestel.

Groeten Gert.

origineel gepost door babyblue

Sjeeemig wat een werk voor een tank het moet je hobby maar zijn:jerry

Over werk gesproken...

Had ook eens een GT/E tank, zou nog helemaal goed zijn, echter leek ook meer op gatenkaas.

Als eerste de gaten dichtgesoldeerd met stukjes koper.

2006_0619barbeque0038.jpg

Met grind en goed schudden de losse roestdelen verwijderd.

2006_0619barbeque0041.jpg

Nu de tank dicht is er een roestoplossend middel in laten lopen en op alle kantan gelegd om het goed in te laten werken.

Hierna tanksealer er in gedaan waardoor er een hele gladde epoxylaag op kwam.

2006_0701jj0005.jpg

Wat ik over had heb ik over de buitenkant gesmeerd.

2006_0701jj0004.jpg

Hij is zo glad dat er bijna niets meer goed op wil hechten, dus maar in de tectyl gezet.

Ook de tankmeter was er slecht aan toe.

2006_0619barbeque0033.jpg

Die dus ook zo behandeld en van twee weer 1 goede gemaakt.

2006_0701jj0002.jpg

Ging wel veel werk in zitten, maar heb daarna nooit weer problemen gehad.

Gaat trouwens wel wat minder benzine in een GT/E tank vergeleken met de normale tank, en met de tanksealer vast nog weer wat minder, maar kon hem nu wel leeg rijden zonder dat de motor stopte in een scherpe bocht;)

Terug
Naar boven