• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GTS 'spoort' niet - oorzaak gevonden; draagarm ver

origineel gepost door tuinmeubel

Ik vertelde een vage vriend van mij, dat ik nu ook een Vectra C GTS heb. De eerste vraag van hem was:

"Heb je ook zoveel last van speling op de voortrein ?"

Ik zei dat ik hem niet begreep. Hij zegt, dat merk je aan het sporing probleem en dat de auto steeds zoekt en niet lekker op de weg ligt.

Misschien speelt dat probleem hier ook ? Nu moet ik zeggen dat mijn Vec als een blok op de weg ligt. Ik was bang dat dit niet het geval zou zijn, want mijn vorige Vec lag ook als een blok op de weg. Mijn huidige Vectra stuur ik met duim en wijsvinger, geen enkel probleem.

gheh, kijk, dat geeft me moed, dat het niet aan mij ligt :-)

Op de snelweg stuurt mijn GTS ook vrij strak, alleen op klinkerweggetjes, spoorvorming, etc dan is het net zeilen op open zee. Ik zal er morgen eens naar kijken.

origineel gepost door McLambo

origineel gepost door arjontje

Ik vermoed dat de veer poot niet goed vast zit aan het fusee

De veer poot zit vast met 2 bouten.

hier door kan de camber veranderen wat een ander stuur gedrag met zich mee brengt.

controleer deze eens.

Bedankt voor de tip! Dit bevindt zich onder aan de veerpoot, right?

ja klopt.

Nou, vanmorgen met de vectra op de brug.

Nog voordat ik het wiel demonteerde had ik het al gevonden: er zat een scheur in 1 van de fusee kogels. Intern is die ook kapot, want ik kan het fusee bewegen tov van de draagarm.

Het is de onderste kogel waarmee de draagarm aan het fusee zit. Ik zag zo snel geen mogelijkheid om de kogel van de draagarm te verwijderen. Is hier een aftermarket oplossing voor? Ik heb geen zin om die 286 ex btw voor een complete draagarm op te hoesten. :puke

wat een K*T systeem van opel zeg....

mijn pa heeft het laatst ook met zijn renault gehad, hierbij zat de kogel geklonken op de draagarm. Hier kon je tenminste nog de klinknagels losboren, en een vervangende kogel monteren met boutjes die erbij zitten...

iemand nog een goedkoop adresje voor een draagarm? :afro

Bedankt voor de link!

Maar... ik zie door de bomen het bos niet meer! :o Er zijn draagarmen van 60 euro en ook van 260 euro... Zit het verschil van prijs hem in de kwaliteit? of kan er weinig mis gaan met een goedkopere.. ?

Hoe heet dit onderdeel in het engels, weet iemand dat?

Kan ik 1 kant vervangen? of is het beter om beide zeiden tegelijk te doen? Die prijzen van eBay maken het mogelijk...

Is er iemand die iets kan zeggen over de kwaliteit van aftermarket (lees: non-GM) onderdelen voor het onderstel? Ik kan me voorstellen dat je bij de brezan ook geen GM krijgt, echter vragen ze er daar nog genoeg voor....

Prijsopvraag gedaan bij een shop in Leeds. kost een draagarm 49 pond inclusief fusee kogel, rubbers en bussen.

Ze verkopen er ook de stabi-stang rubbers. ook maar een setje nieuwe, want die dingen die kraken nogal

Toen ik antwoord kreeg van uit de UK dat ' de kwaliteit van de draagarm niet hetzelfde was als OEM, maar voor wat je krijgt heel mooi geprijst was' durfde ik het toch niet aan, en heb ik wat verder gezocht in de buurt.

Blijkt dat een leverancier van auto-onderdelen notabene hier in het dorp hem voor 95 euro ex aanbiedt. Dus daar maar 1 arm besteld. Hopelijk voor het weekend binnen, dan kan ik hem nog voor de vakantie monteren. Wel zo veilig. :thumbup

Ik zal die draagarmen van mijn GTS ook een laten nakijken want die boot van mij stuurt ook als een natte krant. Nu vind ik de GTS zowieso al geen erg stabiele auto als het rechtuit moet gaan maar deze is wel extreem spoor gevoelig. Vandaag naar Harderwijk geweest en een flink stuk 4 baans gepakt maar je blijft corrigeren, strontvervelend en je word er niet echt fitter van hoor.

Sporing staat helemaal goed, is pas geleden nog nagekeken bij Van Aalderen in Vriezenveen.

origineel gepost door McLambo

Toen ik antwoord kreeg van uit de UK dat ' de kwaliteit van de draagarm niet hetzelfde was als OEM, maar voor wat je krijgt heel mooi geprijst was' durfde ik het toch niet aan, en heb ik wat verder gezocht in de buurt.

Blijkt dat een leverancier van auto-onderdelen notabene hier in het dorp hem voor 95 euro ex aanbiedt. Dus daar maar 1 arm besteld. Hopelijk voor het weekend binnen, dan kan ik hem nog voor de vakantie monteren. Wel zo veilig. :thumbup

Zo, de verkoper is wel eerlijk dan.

Hoor je niet vaak.

Hoop dat de vec nu dan beter rijd.

Terug
Naar boven